ISO 27001

Pagina 1 van 1

06-11-2016

Spironolacton (spironolacton)
Acne/puistjes

Dit is een GEWELDIG wondermedicijn voor mij, daarom wil ik graag mijn ervaring met jullie delen. Vanaf jongs af aan kamp ik al met acne, veel lichaamsbeharing en onregelmatige ongesteldheid. Ik zit al vanaf mijn 12e aan de pil maar die hielp helaas niet tegen de pukkeltjes, gelukkig wel tegen de onregelmatige ongesteldheid. Ik heb in het verleden van alles geprobeerd om[lees meer...] van mijn acne(vooral bij mijn kin/kaaklijn) af te komen maar zonder resultaat. Denk aan: allerlei soorten zalfjes en cremés, speciale lotions van de huisarts, verschillende antibioticakuren en als laatste redmiddel "Roaccutane". Ik begon enthousiast aan deze kuur, want mijn dermatoloog garandeerde me dat ik hierdoor een babyzacht en gaaf gezicht zou krijgen. Na 9 maanden ben ik gestopt, vanwege het waardeloze effect en de zware bijwerkingen. De acné was alleen maar erger geworden, zelfs op plekken waar ik normaal nooit puisten had, het was verschrikkelijk. Mijn huid was zo dun geworden door dit medicijn dat het eeuwig duurde voordat een puist weg ging, en de rode plekken die achterbleven verdwenen helemaal niet. Eerlijk gezegd werd ik echt depressief en neerslachtig van dit middel, ook omdat ik er niet uit zag. Ik kwam huilend bij mijn dermatoloog aan en besloot in overleg met haar te stoppen met de Roaccutane. Dit medicijn werkte gewoon niet voor mij. Gelukkig vertelde zij me ook dat er nog 1 medicijn was waar ik wel eens heel veel baat bij zou kunnen hebben, namelijk: Spironolacton. Ik ben weer vol goede moed begonnen en vanaf die dag heb ik geen puist meer gekregen. Het is ongelofelijk, echt een wonderpil voor mij. Ik heb trouwens nog wel eens een pukkel gekregen, maar dat was alleen wanneer ik mijn medicijn vergeten in te nemen was. De volgende dag zit er dan altijd gelijk een puist, die ook de volgende dag weer weg is als ik mijn medicijn weer heb genomen. Ik slik nu 10 maanden lang 100 mg per dag, ik heb al eerder naar 50 mg proberen te zakken maar ik kreeg weer wat mee-eters en kleine pukkeltjes dus ik ben weer 100 mg gaan slikken. Op dit moment ben ik weer aan het proberen om 50 mg per dag te slikken. Me huid reageert er nu al een stuk beter op! Dat ik net begon met slikken kreeg ik zere borsten en ze zijn wat gegroeid, ook is mijn lichaamshaar wat verminderd. Dat zijn positieve bijwerkingen dus! Soms wat duizelig bij het opstaan, maar na 2 weken was dit ook weg. Ik plas misschien iets meer dan ik normaal deed. Verder geen bijwerkingen. Je dermatooloog zal dit niet zomaar voorschrijven tegen acné, maar voor diegene die echt alles geprobeerd hebben is dit misschien wel een wondermiddel. Dit medicijn is alleen voor vrouwen en dan vooral vrouwen die dus teveel mannelijke hormonen aanmaken zoals ik.
Pagina 1 van 1

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!