Ervaringen met Spironolacton

Hartfalen (5 meningen)
Oedeem (3 meningen)

12-08-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Kreeg middel voor hoge bloeddruk. Verder heb Ik last van dikke enkels (vochtophoping) en sinds kort ook last van vermoeide bovenbenen. Cardioloog adviseerde me steunkousen, maar ik ben van mening dat ik bezig moet zijn met nog meer letten op mijn voeding, bewegen en sterker worden. Ik denk ook dat de klachten te maken hebben met de medicatie. Metoprolol heb ik al afgebou[lees meer...]wd van 100 naar 50 en later naar 25 nu. Iedere dag meet ik mijn bloeddruk en het grappige is, dat ik gewoon constant blijf. Dus geen verhoging. Apart hoor. Circa 132/75.

14-08-2022 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Ivm mijn hoge bloeddruk en ik vocht vasthoud deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik leek het redelijk te verdragen totdat ik een keer viel en die 'stroomstoten' door mijn lijf kreeg. Dacht dat het door de val kwam. Echter bleek dat dit van de medicatie kwam. Zelden meer pijn gehad in mijn leven en ik heb me maanden voortgesleept van moeheid. Ik ben gestopt en voel m[lees meer...]e inmiddels stukken beter. Bloeddruk wel te hoog.

29-07-2021 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Nierfunctie ging achteruit moest stoppen om te kijken of het met de nieren weer beter zou gaan. Heel erg vermoeid, kon ‘s middags niets meer doen. Toename gewicht was 1 kg per week. Gebruik naast dit medicijn ook ander bloeddruk verlagers

29-07-2021 | Man | 71
Hoge bloeddruk
pijnlijke tepels moe gevoel grotere borsten niet leuk zeker niet voor een man

26-06-2021 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Vandaag 26-6-2012 voor de eerste keer ingenomen op doktersadvies. Na inname eerste pil binnen een half uur ernstige klachten. Beginnend met jeuk over het hele lichaam. Irritatie in de mond (gevoelloosheid) Verdikking van de keel en daardoor hoesten. Moeite met slikken. (nog) Geen moeite met de ademhaling. Arts gebeld en moeten verschijnen in het ziekenhuis bij de sp[lees meer...]oedeisende hulp. Injectie gehad met een beschermend middel om de symptomen te doen afnemen. Werkte vrij snel. Klachten namen af. Wel nog enkele dagen Desloratadine (5mg) moeten slikken. De rest van de dag wel last blijven houden met slikken. Neemt nu af.

02-04-2021 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Waarschijnlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik moest er na het bloed prikken gelijk mee stoppen, omdat het een gevaar opleverde voor mijn nieren, door de verstoring van mijn kalium/natrium verhoudingen

23-06-2020 | Man | 56
Hoge bloeddruk
5 maanden geslikt, iedere maand minimaal 1kg gewichtstoename, opgeblazen gevoel, jeuk en sterk vermoeid. Al vroeg overlegd met de huisarts of dit door de bijwerkingen zou komen. Het zou een combinatie zijn van factoren, minder actief door corona terwijl ik 3 a 4 uur per week intensief sport. nog even volgehouden maar ben er zelf mee gestopt. voel me nu weer stukken beter e[lees meer...]n me gewicht neemt af. bloeddruk blijft goed door nog een andere medicatie.

01-04-2020 | Man | 49
Hoge bloeddruk
Verschrikelijk jeuk vooral rug borst en rond tepels om helemaal gek van te worden niemand doet er wat mee helemaal gek word ik er van!!!

16-04-2017 | Man | 66
Hoge bloeddruk
De cardioloog gaf mij 2 x 50 mg zonder op mijn andere medicatie te letten. Na een week lag ik op de intensive care met drie infusen en 7 personen die voor mijn leven vochten. Mijn kaliumgehalte was 6,9 (dodelijk) en mijn bloeddruk was 80 over 40. Bah.

11-07-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
ik heb spironolacton en hydrochcloorthiazide 12,5 beide en fosinopril 2x 20 per dag en ik heb bijwerkingen zoals allergische reactie last van mijn hoofd gespannen en bij zeer af kan niet normaal leven zo als het hoort. ik had nooit last van mijn hoofd. vind die spironolacton ook maar een raar pilletje dat is voor transginders mensen die een ander willen zijn. zelf gev[lees meer...]en ze dit aan kinderen vind ik idioot zo creeer je kinderen dat ze anders willen zijn .daar hebben we ook al een land van vol. ze stoppen mensen vol met medicijnen waar je vroeg of laat ernstige klachten van krijgt waarom zijn er geen pillen die alleen gericht zijn op zoals ik hoge bl.druk. ik vind dat de wetenschap het nog lange ,lange niet voor .elkaar hebben ik ben al zo bang voor dokter behandelingen ik ga er niet heen als of het gezellig is. mensen krijgen pillen waar ze incontinent van worden of maag pijn. en in het zieken huis belanden. nou geweldig hoor lang leve de medicijnen.

07-03-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
het werkt wel tegen hoge bloed druk. maar opgezette borsten en opgezette buik als of je weer in de overgang zit. en die ben ik al lang voorbij. dus daar ben ik niet zo bij mee. en meer kramp en de benen. wat moet je er mee en gebruik ook hydrochcloortiazide en fosinopril en deze spironolacton. en ik heb een zeer hoofd en allergie heet door de armen en rood in het gez[lees meer...]icht. had amlodipine moest er af vanwege ernstige allergie nou nu zit ik er nog mee te knoeien en al een jaar lang. ik word er helemaal gek van heb geen leven meer en de dokter weet ook niet . dat geeft mij ook een klap, gif dat vind ik, hoe moet het verder ben wanhopig heleen

01-04-2020 | Man | 49

21-09-2022 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Gebruik het al jaren vanwege bloeddruk. Heb ook jaren Adalat gebruikt zonder problemen, maar het ziekenfonds vergoede het niet meer. Na gebruik ik spironolacton en heb bijna geen haar meer op mijn hoofd.

30-10-2019 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Vervelende bijwerking is dat ik erg moe ben'moet echt smiddags gaan liggen en dan slaap ik wel een paar uur,ik ben 75 en heb hier nooit eerder last van gehad

19-12-2015 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Ik gebruik het nu 2 weken en het lichte draaierig is al minder, de lichte hoofdpijn weet ik niet zeker of dat door de medicijnen komt of door de bloeddruk. in de bijsluiter staat hoofdpijn, maar ik heb in het verleden ook door de hoge bloeddruk veel hoofdpijn gehad. ik had eerst ander plaspillen, maar daar ging mijn kalium van omlaag. deze pillen gaat je kalium omhoog of s[lees meer...]tabiel, gaat de huisarts over een maand kijken door bloedprikken of dat het goed gaat. ik heb altijd veel last van bijwerkingen van de bloeddrukmedicatie, hartkloppingen en benauwd. Pas metoprolol gehad, erge astma-aanvallen gehad. bij de andere plastabletten had ik erg last van hartkloppingen en een kalium te kort. vanaf mijn 42e last van hoge bloeddruk.

31-05-2015 | Vrouw | 45
spironolacton (1mg/ml)
Hypertensie
Vroeger veel blaas-en nierbekken ontsteking gehad en daarom ws natrium/kalium stoornis volgens internist dus hoge bloeddruk gekregen. Eerst jaren lang gewone bètablokkers geslikt maar dat hielp niets. Dit medicijn hielp goed. Maar toch wel pieken en dalen in energie en ben sinds 1.5 week gestopt. Controleer mijzelf steeds met bloeddruk meter en binnenkort ff naar de huisar[lees meer...]ts. Nu toch idee dat ik vocht vast hou. Ik voel mij wel vrolijker en energieker. Ff afwachten.