Ervaringen met Primperan

Primperan

23-10-2012 | Vrouw | 36
metoclopramide
Darmproblemen - diarree
Hoeveelheid ...ml weet ik niet, moest 'iets' invullen, mocht het niet leeg laten... ook de dag weet ik niet precies, wel dat het dec. 2002 was... verplicht dag verschil te invullen... Aandoening anders pakte hij echt niet.... .... Pas ook op met Migrafin & stofnaam Metoclopramide ! Ik werd in UZ Gent opgenomen vanwege uitdroging door gebruik van het anti-diabet[lees meer...]es medicijn Metformine. Ik was insuline resistent al, heel dik in gewicht toen. Door deze pillen ging ik ernstig aan de diarree en werd heel misselijk. Ik was toen 36 jr... nu aankomend dec is dat 10 jr geleden Nu nog 45 jr. Opgenomen werd ik op een afdeling waar nog plek was, huidaandoeningen. (woon(de) in Zeeuws VL). Ik was bekend in het UZ, veel ondergaan operatief en een prima chirurge daar. Pech was dat ik op een verkeerde afdeling lag, en de arts de hele dag in bespreking was. Primperan had ik al via infuus gehad in veel kleinere dosis, maar nu siroop te drinken, schijnt sterker te zijn qua dosis. Als snel kreeg ik epileptische aanvallen, raakte weg, ijlde, nek verkrampte, mijn hoofd werd zo naar achter getrokken, echt vanaf toen heb ik dat nog af en toe. Spastische bewegingen. Alles trok samen. Volgens mijn huidige neurologe kan dat daar niet van komen dat het na jaren nog zo is... Maar ik heb wel een neurologische aandoening, sensorisch en motorisch. Als ik zie hoe het werkt lijkt het mij dus een foute combinatie. De afdeling wist niet was ze doen moesten, ja in de gaten houden, opmeten van mijn bloeddruk en mijn temperatuur... die gingen heel sterk op en neer, van heel hoog naar heel laag.... als ik wegviel amper bloeddruk en temp. En zij kregen niet de intentie een arts te halen? Mijn arts kreeg mijn man niet te pakken, verbonden me niet door, en de afdeling heeft ook geen andere chirurg of neuroloog gebeld... Echt grove fout, waarvoor mijn chirurg ze ook een enorm standje heeft gegeven. Toen zij eenmaal aan mijn bed kwam, lag ik al 12 uur lang met die epileptische aanvallen en wegzakken, echt eng vertelde mijn man later. Dacht echt dat ik dood ging, en ik ervaarde dat ook zo heftig. Nooit eerder en later ben ik ZO enorm ziek geweest als toen... Mijn chirurg zei, stelletje stommerds hier, er is een tegen-middeltje had men dat gegeven, was je binnen 5 min. beter geweest! Dit had men moeten weten of een andere arts waarschuwen, niet zo laten liggen en proberen op te peppen. Heel idioot! Chriruge zei hen dan ook de afdeling had mij moeten storen met dit! Heel laks, heb dik 12 enorme slechte uren meegemaakt van half 10 's morgens tot na 22 uur 's avonds. Jaren later moest ik in eigen woonplaats een onderzoek van de darmen. Kreeg allerlei middelen mee en ook pillen. Ik kijk en lees de naam, en zie staan: Metoclopramide! Er ging meteen een belletje bij mij rinkelen, die naam.... op internet gekeken, ja hoor hetzelfde als Primperan... en dat geeft röntgen me zo mee! Als ik niet dat inwendige alarm had gehad, dat iets niet klopte, had ik weer zo'n aanval gehad en wie weet met welke gevolgen. in de bijsluiter zojuist nog gelezen staat niet heel erg veel te lezen over deze bijwerkingen. Zeer zelden.... staat er dan, maar niet precies wat ik hier lees en wat ik zelf heb meegemaakt. Voor sommige mensen is dit echt een zeer gevaarlijk medicijn! TIP om te voorkomen: Zelf heb ik altijd een lijst bij me, die ik regelmatig bijwerk, medicatie, operaties, aandoeningen, artsen en gegevens en allergiën. Daarop bij allergiën ook aangegeven NOOIT Primperran siroop (dus ook op GEEN Metoclopramide en Migrafin) ivm HMSN maakt mij dit enorm ziek! Dit kan ik een ieder aanraden, elk zh of arts wil gegevens, moet je invullen, dan moet je zo denken en vergeet je iets. Dit is heel belangrijk als je 1x ervaren hebt dat je er op zijn zachts gezegd niet tegen kunt, want na een operatie geeft men vaak standaard Primperan! tegen misselijkheid. Pas dus ook op met Migrafin en Metoclopramide, dat is dezelfde stof! (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )