ziekte

Darmproblemen - diarree

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - diarree

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - diarree

Loperamide

31-05-2020 | Man | 31
Darmproblemen - diarree
Ik heb veel baat bij dit medicijn. Ik gebruik het nu een lange tijd. Ik kan niet meer zonder. Neem het 1 dag niet in.... en de volgende dag ben ik aan de diarree. Ik neem het alleen niet in als ik ziek ben. Dan moet mijn lichaam worden 'gereinigd'. Ik zorg wel dat ik genoeg in huis heb. Ik neem het altijd mee als de deur uit ga. Evenals een fles(je) met water.

Enbrel

26-05-2020 | Man | 76
etanercept
Darmproblemen - diarree
1 x per twee weken (zondags) injecteer ik het middel Enbrel, de derde dag hiervan begint bij mij met diarree en eind van de week begint het weer te stabiliseren. De ontstekingswaarden in het bloed zijn naar 0 terug gelopen.

Budenofalk

28-04-2020 | Vrouw | 77
budesonide
Darmproblemen - diarree
Jarenlang getob/ niet goed kunnen fuctioneren/ onderzoek gehad bij de MLD Stichting. Internist ondekte bij coloscopie en na biopt onderzoek : collagene colitis. Medicijn Budesonide voorgeschreven. Ben zo dankbaar dat dit goed werkt! Ben 77 jr. Heb geen hoge bloeddruk/ geen diabetes/ leef gezond/ en ga 1x per jaar naar de huisarts voor totaal onderzoek / en vooraf[lees meer...] uitgebreid bloedonderzoek.

Imodium

30-01-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - diarree
Gewone imodium (capsulevorm) werkt niet meteen. Het duurt ongeveer 60 minuten voordat het diarree verlicht. Niet handig bij acute diarree dus. Ik gebruik meestal imodium instant. Dit is een smelttablet, zeer handig. Het smaakt naar munt en smelt direct. Deze variant werkt (ruim genomen) wél meteen. Met mijn ervaringen zou ik kunnen vaststellen dat imodium instant na ongeve[lees meer...]er 15 minuten merkbaar werkt. Het enige nadeel aan zowel imodium als imodium instant is dat (de meerderheid van de gebruikers) één of meerdere dagen geconstipeerd is na gebruik. Ikzelf kan na het gebruik van imodium ongeveer 1 tot 2 dagen niet naar het grote toilet gaan.

Metamucil

18-11-2019 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Dikke darm incontinentie Ik ben heel erg blij met de Metamucil

04-08-2019 | Man | 57
Darmproblemen - diarree
Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !

15-07-2019 | Vrouw | 53
Darmproblemen - diarree
ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak

Salofalk

13-04-2019 | Vrouw | 57
mesalazine
Darmproblemen - diarree
5 maanden voor niks elke avond een klysma moeten inbrengen tot ik nogmaals vertelde dat mijn galblaas was verwijderd. Daarna Questran gekregen en binnen 2 dagen was diarree over.

13-04-2019 | Vrouw | 57
Darmproblemen - diarree
In oktober 2017 galblaas verwijderd. Daarna langzaamaan last gekregen van diarree die steeds erger en frequenter werd. Via huisarts bij MDL terechtgekomen die na colonscopie een aspecifieke colitis constateerde. Daar eerst maanden dagelijks een klisma voor moeten inbrengen maar klachten verminderden niet. Nog maar eens gezegd dat galblaas was verwijderd. Toen uiteindelijk [lees meer...]Questran gekregen en binnen 2 dagen was het over, wat een opluchting.

29-03-2019 | Vrouw | 57
Gewichtstoename maar goed werkend

Diarreeremmer Loperamide

25-03-2019 | Man | 30
Darmproblemen - diarree
Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Ik heb heel gevoelige darmen. Eet ik iets dat (veel) vet bevat, ben ik de volgende dag aan de diarree. Helaas ben ik ook heel stress-gevoelig. Bij een stressvolle dag krijg ik ook klachten in mijn lichaam. Ik wordt heel moe en ook (af en toe) ben ik aan de diarree. Ik gebruik dit middel nu 2 maal daags 2 tabletten en mijn lichaam [lees meer...]borrelt wel nog maar, is wel tot rust gekomen. Mijn ontlasting is nu 'normaal' en daar ben ik heel blij mee. En Zonder dit middel zit ik soms wel 6 keer per dag op de WC.

Duspatal

22-08-2018 | Man | 59
Darmproblemen - diarree
Wat een geweldig spul al jaren krampen en diaree levert mij echt zoveel meer kwaliteit op

Clioquinol

07-08-2018 | Man | 42
clioquinol
Darmproblemen - diarree
Ik had al tijden brijerige en luchtige ontlasting. Ik denk wel drie jaar. Zelf een ontlastingtest laten doen en dientamoeba fragilis werd gevonden een parasiet. Eerst werd behandeling afgeraden maar na een consult eerst metronidazol gekregen via de huisarts. dit werkte niet. Ook op elke website wordt dit middel afgeraden. Daarna via de huisarts via regenboogapotheek Clio[lees meer...]quinol gekregen. Een special drankje geprepareerd door de apotheek. Je moet dit dus ook zelf afmeten. Dit werkt goed, tot op heden. Geen bijwerken en weer vaste ontlasting. 1 x per dag. Geen 4 :) Wel echt serieus doen he.Elke 8 uur. En je diet een beetje in de gaten houden. Niet te veel zetmeel. De nobelprijs voor de uitvinder of in ieder geval mijn dank.

Ciprofloxacine

30-07-2018 | Vrouw | 72
ciprofloxacine
Darmproblemen - diarree
Eerste dag 2 x ingenomen d volgende dag normale met loperamide iedere 2 uur een capsule. volgende dag was de ontlasting weer normaal maar de twee dagen opvolgende weer vaak naar toilet. derde dag begon normaal maar als er wat eten in mijn maag komt na kwartiertje weer toilet. Mijn indruk is dat dit middel niet helpt. Heb een darmoperatie gehad en preventief een paar chemo[lees meer...] kuren met medicijnen ook chemo pillen krijg je iedere keer te horen komt door de chemo met medicijnen. Het typische is dat Ciprofloxacine als een van de vele bijwerkingen Diarree aan geeft vreemd als dit medicijn voor Diarree is. Voor mij heel vreemd.

13-07-2018 | Vrouw | 29
Darmproblemen - diarree
2016 galblaas verwijderd sindsdien is mijn ontlasting nooit meer normaal geweest. Zelfs na een slokje water kon ik rennen en had ik gele gal diarree en vreselijke buikkrampen. Ik kon amper van huis. Huisarts schreef vezels voor maar dit hielp mij aan nog meer wc bezoekjes. Loperamide van de lidl hielp mij soms maar na 2 jaar bleek dit ook niets meer te doen. Door zelf te z[lees meer...]oeken naar een oplossing kwam ik bij Questran. Door deze en andere forums en de positieve reacties meteen de huisarts gebeld. Deze schreef gelukkig meteen een recept. Ik ben zeer tevreden zou bijna een feest willen geven haha. Kan weer normaal naar het toilet zoals voor de operatie. Wat een verschil. Ik hoop dat het anderen ook zal helpen. Wel even een scheut ranja door het "behangplaksel". :-)

23-06-2018 | Man | 59
Darmproblemen - diarree
Na verwijdering dikke darm veel last van buik met veel krampen en hoog frequent toilet bezoek. 2 jaar lang tot volle tevredenheid het originele gebruikt totdat verleden week de apotheek plotseling met de aurobindo variant kwam. Binnen 2 dagen waren de klachten volledig terug ,het lijkt of dit medicijn helemaal niets doet. Gisteravond het originele weer genomen ,na 3 x [lees meer...]inname zijn de klachten al sterk aan het verminderen. Ik vraag mij af door WIE en Hoe word deze generieke troep getest en gecontroleerd

Diarreeremmer Loperamide

28-05-2018 | Vrouw | 36
Darmproblemen - diarree
Ivm een verwijdering van de dikke darm en aanleg van een Pouch gebruik ik dit middel chronisch. T heeft veel problemen verholpen die daarmee gepaard gaan. Maar ik heb sinds het gebruik van Loperamide wel een chronische hoest wat lijkt op de rokershoest terwijl ik niet rook. Soms ook wat moeite met diep ademhalen. Ook valt de capsule soms uiteen in de maag en komt er dan [lees meer...]poeder van t medicijn naar boven. Veel bij drinken is belangrijk. verder vind ik Sandoz de betere ivm de E nummers. Ze hebben minder slechte kleurstoffen dan andere merken.

Imodium

17-04-2018 | Man | 63
Buikloop op vakantie

28-02-2018 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
Na een operatieve ingreep i.v.m. darmkanker heb ik jaren onregelmatig last van de darmen, veel buikkramp, diarree, ontlasting niet goed kunnen ophouden. Ellende dus. Van alles geprobeerd (pro bioticum, aanpassen voeding, bekkenbodemfysiotherapie), maar alles gaf geen of tijdelijke verlichting. Nu gebruik ik sinds december 2017 dit preparaat, waardoor de darmen veel rustige[lees meer...]r zijn en de ontlasting regelmatiger. Ben er erg blij mee! Overigens is er Questran en Questran A, de A staat voor aspartaan, een omstreden smaakstofje. Ga dus over naar de met sucrose gezoete Questran.

Psylliumvezels

01-02-2018 | Vrouw | 21
Darmproblemen - diarree
Loop al aantal jaar met enorme darmklachten. Buikpijn, zachte plakkerige ontlasting (vaak op een dag) en vaak diarree. Naar de huisarts geweest die mij gelijk heeft bestempeld als iemand met PDS... vezels meegekregen die ik 1x per dag met veel water moest nemen. Effect: veel vaker ontlasting (soms wel 4x in de ochtend). Dit was zeer dun en zat tegen diarree aan. Na overleg[lees meer...] met assistente verhoogd naar 2x per dag. Wat een drama. Soms wel 6 tot 8 keer (hele) zachte ontlasting verspreid over de hele dag. Hier mee gestopt en terug gegaan naar 1 zakje. Ik merk vooral wanneer ik de vezels met veel water inneem, dit er direct (zeker binnen 1,5 uur) weer in diarree vorm uitkomt, iets wat ik juist niet meer wil. Huisarts heeft nu gezegd dat ik 1 zakje per dag moet verspreiden (dus ochtend en avond half zakje). Denk niet dat het gaat werken, maar ben benieuwd. Daarbij ook ernorm opgeblazen buik en na het innemen kramp. Ook in de ochtend wanneer ik wakker word, gelijk kramp en moet dan zeker binnen 10 minuten naar het toilet.

Questran-A

15-01-2018 | Man | 43
Darmproblemen - diarree
Na een darmoperatie ruim 20 jaar rondgelopen met diarree. Na een onderzoek is mij Questran A voorgeschreven. Ik hoef nu zoals een normaal mens maar 1 keer per dag naar de toilet voor nr. 2. Mijn leven is totaal veranderd. Dit had zo veel eerder moeten gebeuren. Ruim 20 jaar rond gelopen met diarree. Wat zeg ik gelopen? Heb heel wat sprintjes moeten trekken eigenlijk. Qu[lees meer...]esrtan A , wondermiddel!

06-01-2018 | Man | 52
Darmproblemen - diarree
Vier jaar geleden mn galblaas eruit gehaald. Sinds 3 jaar nooit normale ontlasting gehad en periodiek ernstige diarree met pijn in mijn onderbuik. Nu ik Questran gebruik voor het eerst weer normale ontlasting die ik goed kan ophouden. Wat een opluchting...

Duspatal

18-12-2017 | Vrouw | 59
Darmproblemen - diarree
zeer effectief helpt binnen een paar uur wat een ervaring

Metronidazol

16-12-2017 | Vrouw | 60
metronidazol
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

Questran-A

05-12-2017 | Vrouw | 67
Darmproblemen - diarree
Na jaren last gehad te hebben van diarree en darmkrampen eindelijk een medicijn dat helpt. Geen last meer.Mag 1 tot 3 zakjes. Vaak aan 1 per dag genoeg. Ik ben heel erg blij. Nooit meer denken als ik weg ga ben ik naar toilet geweest, moet ik nog, heb ik verschoning bij me. Nee kan nu weggaan zonder ergens aan te hoeven denken. Dank u specialist! Had u jaren eerder moeten[lees meer...] hebben.

Clioquinol

28-10-2017 | Man | 29
clioquinol
Darmproblemen - diarree
Na maanden met PDS symptomen te hebben gelopen een kweek gedaan. D.amoeba fragilis gevonden. Eerst antibiotica gehad. Werd erger van. Toen gelezen op het net over dit medicijn. Dokter was wat sceptisch, maar toch aangedrongen. Na 2 dagen van alle klachten af. Hele kuur afgemaakt (10 dagen). Verlost van de helse krampen, slijm in ontlasting en diarree. Had ik het maar eerde[lees meer...]r gedaan.

Cholestagel

03-08-2017 | Vrouw | 12
colesevelam
Darmproblemen - diarree
Onze dochter van 12 zat al bijna een jaar aan de diarree. Meer dan 17 keer per dag. Ze ging niet meer naar school. Had ernstige buikpijn. Het bleek galzuurdiarree te zijn. Na inname van deze pillen heeft zij haar leven weer terug! Buikpijn is weg en diarree ook! Het middel wordt deels niet vergoed, omdat het bedoeld is voor het verlagen van de cholesterol. Het zal dan o[lees meer...]ok niet voor iedereen betaalbaar zijn.

Ciprofloxacine

06-04-2017 | Man | 71
ciprofloxacine
Darmproblemen - diarree
Op advies van thuisvaccinatie meegenomen naar Gambia, om in te nemen bij waterige ontlasting. Ingenomen, hielp geen zier, maar voelde me steeds beroerder, rotdag gehad. Daarop een mijn vertrouwde Immodium smelttablet genomen en de volgende dag was ik weer als nieuw. Toen de bijsluiter eens door gelezen, wanneer je dat doet gebruik je het nooit meer, gezien de meest afschuw[lees meer...]elijke bijwerkingen, tot zelfmoordneigingen aan toe. Wat een troep. Onze Gambiaanse gids kreeg ook darmproblemen, ik heb hem een Immodium gegeven die ik altijd bij me heb en het hielp ook direct. Later bleek Immodium in capsulevorm ook in de Gambiaanse apotheek te koop.

Psylliumvezels

26-03-2017 | Vrouw | 54
Darmproblemen - diarree
Had al jaren last van veelvuldig diarree, bijna iedere dag (kon nooit weg of ik moest weer snel ergens een w.c opzoeken). Ben vier weken geleden begonnen met 2 capsules van 500mg per dag, in de ochtend met weinig water innemen. Heb nu geen problemen meer, soms iets dun, maar volledig onder controle nu. Had het jaren eerder moeten weten.

02-03-2017 | Vrouw | 59
Darmproblemen - diarree
Na de wegname van mijn gal, veel last van gele diarree, hoop nu dat de diarree minder zal worden, in ziekenhuis 2 zakjes, éénmaal thuis nog 1 zakje. Zijn er nog mensen met dezelfde problemen en is het met Questran beter geworden? Moeten jullie dat je hele leven nemen of tijdelijk?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)