Darmproblemen - diarree

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - diarree

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - diarree

Ciprofloxacine

15-03-2024 | Vrouw | 47
ciprofloxacine
Darmproblemen - diarree

paniek aanval acute hoofdpijn misselijkheid

Dag 1 perfect. Diarree gestopt na 4 dagen leegloop. Dag 2 Bij inname heel erg zweten, duizelig. Binnen een uur extreme hoofdpijn, misselijk en paniek aanvallen. Zonder overleg gestopt, wat n troep!

Cholestagel

07-03-2024 | Vrouw | 66
colesevelam

gewichtstoename

Gastric sleeve én galblaasverwijdering, ernstige diarree, Cholestagel helpt dit terugbrengen

12-01-2024 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
20 jaar lang dagelijks darmproblemen (diarree - enkel diagnose PDS), met grote impact op mijn sociale leven. Op mijn 40e werd mijn galblaas dan verwijderd, en daaraan gelinkt kreeg ik van mijn huisarts Questran voorgeschreven. 1 zakje 's ochtends en sinds dag 1 géén problemen meer. Zo content hiermee! Alleen heel jammer van de 20 "verloren" jaren...

Clioquinol

25-11-2023 | Vrouw | 57
clioquinol
Darmproblemen - diarree
Echtgenoot en ik zes maanden aan de kwakkel met darmproblemen en vermoeidheid. Ontlastingsonderzoek toonde dientamoeba fragilis aan. Eerst metronidazol geprobeerd, werd ik beroerder van (moe, spruw, erge diarree). Toen was 'afwachten' het advies, huisarts raadpleegde o.a. een specialist die zei dat DF niet ziekmakend is. Ik heb een boel moeite moeten doen, maar uiteindelij[lees meer...]k wilde de huisarts gelukkig wel clioquinol voorschrijven. Al na twee dagen voelde ik me fitter, alleen hadden we allebei nog wel forse last van onze darmen. Nu, twee weken na de kuur, zijn we er wel van overtuigd dat de parasiet weg is. Ik ga gewoon weer 1 keer per dag naar de wc, in plaats van 4, en ik hoef ook niet meer te hollen of ervoor uit bed te komen. Onze darmen moeten nog iets verder herstellen, maar dat gaat ook de goede kant op. Lang leve clioquinol!

24-11-2023 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
vreselijke buikpijn stond gewoon op de kop , van de pijn wist niet waar ik het moest zoeken had eerst macrogol gaf ook vreslijk veel pijn in de bovenbuik ben nu gestopt met al die troep heb darmklachten na galblaas verwijdering nooit meer van die troep ga nu op zoek naar een natuurarts om iets te vinden wat gaat helpen

04-10-2023 | Vrouw | 73
Darmproblemen - diarree
20 jaar last van spuit diarhee, na galblaasverwijdering. Met een artikeltje over cholestyramine naar de huisarts. nu 1 zakje elke morgen. probleem opgelost, fantastisch

30-07-2023 | Vrouw | 62
Darmproblemen - diarree
Na galblaas verwijdering galzuurdiarree, Imodium en psyllium samen hielpen niet, toen Questran, na een half jaar vet weggetrokken uit mijn lijf hierdoor, schijnt de werkimg van de lever om te gooien, gestopt ermee, toen alleen Imodium, na half jaar weer aankomen in gewicht en wat vet er weer bij, de hel lijkt over te gaan. Had ook allerlei voedselintoleranties ontwikkeld h[lees meer...]ierdoor, gebruik ik nu Flurazepam voor, van andere medicijnen alleen maar meer diarree, kan weer veel meer soorten eten eten, dus kijk aub uit met Questran, ik werd graatmager hierdoor, ging er bijna aan onderdoor

13-05-2023 | Vrouw | 49
Darmproblemen - diarree
Na galblaasverwijdering wat darmproblemen, gaf wel wat verbetering maar te veel last van bijwerkingen. Ik kan mezelf wel open krabben. Ik had het eerst niet goed in de gaten, ik voelde wel jeuk en huidproblemen maar legde de link niet meteen. Ik heb meer allergieën. Maar het begon op te vallen op de dagen dat ik het was vergeten in te nemen, of minder, en dan weer vrese[lees meer...]lijke jeuk kreeg als ik weer netjes 3x per dag een theelepel nam. Ik stop ermee. Die jeuk is gek makend.

22-03-2023 | Vrouw | 42
Darmproblemen - diarree
6 jaar geleden galblaas laten verwijderen, maar eigenlijk heel mijn leven al last van maag en darmen en gal. Daarna Maagbreuk moeten laten herstellen ...sindsdien jaren lang Dumping klachten met extreme buikpijn, flauwvallen en onbeschrijfelijke diarree...Van alles voorgeschreven gekregen zoals Spasmomen enz... geleefd op 2 boterhammen per dag, niet durven eten als ik erge[lees meer...]ns naartoe moest omdat elke vorm van eten mij diarree bezorgde binnen het half uur...uiteindelijk ZELF op zoek gegaan naar een hulpmiddelen omdat ik sociaal geïsoleerd raakte door het plotse opkomen van mijn klachten en nood aan onmiddellijk aan toilet vinden ...Via deze weg Questran gevonden...durven vragen aan huisarts. Mijn leven is veranderd..ik had van dag 1 geen klachten meer. Zelf geen krampje meer en normale stoelgang. Onbegrijpelijk dat mijn huisarts dit niet zelf voorstelde met kennis van mijn dossier. JAren van mijn sociaal leven verloren.

23-02-2023 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
Na wipple operatie in 2020 veel stinkende diarree en/ of dunne, vettige ontlasting in combinatie met afvallen. Na een paar dagen questran zijn meeste klachten verdwenen. Ik kan mijn gewicht nu ook redelijk in balans houden en ervaar veel meer energie. Ontlasting is niet helemaal normaal maar veel beter que structuur en vettigheid. Heel tevreden.

Cholestagel

24-01-2023 | Vrouw | 62
colesevelam
Darmproblemen - diarree
Gebruikt eenmalig ivm galzuurdiarree: slapeloosheid en oorsuizen, direct gestopt

Flagyl

27-08-2022 | Man | 74
metronidazol
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van trage maaglediging en bij slechte vertering last van braken en of diarree. Herhaalde gastrocolonscopies met biopsies brengen niets aan het licht. Op dit ogenblik is me voor diverticulose (vooral in de sigmadarm) flagyl voorgeschreven. Ik zoek in België of Nederland een gastroenteroloog te vinden die me echt over het proces van de spijsvertering en alles o[lees meer...]ver gastroperase kan adviseren. Bij deze trage maaglediging (gastroperase) moet je meerdere kleine maaltijden nemen, vetten en ballastvezels vermijden anders riskeer je te braken en diarree heb je zeker. Ik weet niet of flagyl me zal helpen …

Imodium

15-08-2022 | Vrouw | 44
Darmproblemen - diarree
10 dagen ernstige waterige diarree gehad, waarvoor ziekenhuisopname wegens ondervulling. Ben na een week ziekenhuis in ontslag moeten gaan met het advies tot maximum 8 smelttabletten imodium per dag te mogen innemen. Kreeg na de eerste dag 8 imodiums al extreme jeuk overal, dit werd erger en erger, samen met misselijkheid, benauwdheid, het gevoel flauw te vallen en te sti[lees meer...]kken, hyperventileren, spierpijnen, uitputting, ... en ik had nog steeds erge waterige diarree dus terug ziekenhuisopname. Nu 1 dag na het stoppen met imodium nog altijd diarree maar niet meer zo extreem en alle andere klachten zijn bijna volledig verdwenen..

14-07-2022 | Vrouw | 64
Darmproblemen - diarree
Elke dag 2 thewlepels in een half glas water. Dorroeren gelijk opdrunken, dan nog een glas warer. Darmen binnen paar dagen tot rust gekomen. Spul niet laten staan dan drink je behanglijm...

08-07-2022 | Man | 76
Darmproblemen - diarree
In 2016 is mijn galblaas verwijderd. Ongeveer 2 jaar later kreeg ik zo nu en dan last van diarree. Langzamerhand werd dat heel erg chronisch tot 1 of 2 maal per week helemaal leeglopen. Altijd 's-morgens tussen ca. 9 en 11 uur. Medio 2020 twee maal bij een vervangende huisarts en tenslotte doorgestuurd naar een MDL arts. Dat was een gevaarlijk heerschap die weigerde ee[lees meer...]n fatsoenlijke anamnese te doen maar direct, zonder ook maar een enkel zinnig argument, een coloscopie wilde uitvoeren. Hij had ook heel slechte recensies en zat daar blijkbaar alleen om zijn zakken te vullen. Na veel zoeken op internet, waarbij veel mensen met dezelfde voorgeschiedenis (galblaasverwijdering) het middel Questran (colestyramine) aanraadden, uiteindelijk weer na de huisarts gestapt en een recept voor Questran gekregen. Dezelfde dag (donderdag 30 juni) direct nog 2x een zakje poeder van 4g ingenomen en de volgende morgen voelde mijn buik bij het opstaan al veel rustiger. Geen diarree meer! Daarna een paar dagen 3 zakjes (voorschrift was minimaal 4 per dag) en nu al een week lang 2 zakjes per dag en geen diarree meer. Op dit moment gebruik ik 1 zakje per dag (inname 's-morgens om half acht), en ook nu blijft het goed gaan. Het is voor mij onbegrijpelijk dat veel huisartsen en zelfs MDL-artsen blijkbaar niet de kennis hebben om dit middel direct voor te schrijven bij mensen die tgv. een galblaasverwijdering een chronische diarree ontwikkeld hebben. Gelukkig zijn er mensen die hun ervaringen op internet delen zodat mede-lotgenoten er hun voordeel mee kunnen doen. Bij deze doe ik dat nu dus ook.

Metamucil

11-11-2021 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Ontlasting incontinentie. Ik ben erg tevreden met Metamucil. Op voorschrift van MDL arts. 1 sachet 's- avonds voor het eten met een glas water erachteraan. Moet af en toe toch een kleine klysma nemen, doch na enkele dagen is alles weer in orde. Durf nu de deur weer uit.

Moviprep

20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

Constella

01-10-2021 | Vrouw | 38
linaclotide
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven tegen diarree overloop om alles vlugger te doen schuiven. Een uur na inname zijn de krampen en de misselijkheid begonnen. Harde opgeblazen buik, maagzuur, koorts, continu diarree aanvallen met brandend gevoel in aars en vagina. Dit heeft pds opnieuw wakker gemaakt bij mij, terwijl ik al 7 jaar geen pds aanvallen meer had gehad.

Diarreeremmer Loperamide

15-07-2021 | Vrouw | 59

30-04-2021 | Vrouw | 53
Darmproblemen - diarree
Zodra ik ga reizen voornamelijk met auto of bus krijg ik diaree. Als ik dan daarna 2 capsules inneem, trekt de aandrang weg. En kan ik na verloop van tijd weer genieten van de dag zonder bang te zijn dat ik naar de wc moet.

Questran-A

22-03-2021 | Man | 32
Darmproblemen - diarree
Na twee darmoperaties wegens vernauwing (oorzaak Crohn) veel last van diarree gehad. Met dit medicijn zijn de diarreeklachten nagenoeg weg en hoef ik niet meer 10 keer per dag naar het toilet. Het smaakt niet super lekker maar zeker niet vies Poeder goed laten oplossen zorgt ervoor dat het niet zo korrelig proeft.

Flagyl

06-02-2021 | Man | 30
metronidazol
Darmproblemen - diarree
Ik had een darminfectie met een spoelworm na dit behandeld te hebben met glutenvrij dieet en natuurlijke kruiden van dr Hulda clarck was ik hiervan af. Echter had ik voedselintoleranties die ik nooit had. Veel testen ondergaan wat betreft coeliakie alsook coloscopiën. Volgens de artsen was het gewoon maar PDS. No way dus voor mij. Ik had nooit last van mijn darmen. Met zel[lees meer...]f wat onderzoeken ben ik me gaan verdiepen in giardia lamblia. Stoelgangtesten allemaal negatief. Op aandringen bij mijn huisarts heb ik zelf gevraagd voor dit medicijn. Eerst voor clioquinol maar deze hadden ze niet in belgië. Na dit te gebruiken was op dag 1 was ik al mijn vermoeidheid kwijt alsook slijm bij ontlasting. Ik zit nu zelf op dag 4 met amper bijwerkingen en ik voel me echt super hierbij. Ontlasting is nog niet in orde, dat verwacht ik ook niet zo snel aangezien ik een darminfectie had gedurende een lange periode. Ik hoop dat ik na mijn kuur van 14 dagen af ben van welke soort boosdoener het ook is. Daarna een glutenvrij dieet met darmherstellende supplementen hoop ik mijn leven terug te hebben. 1.5 jaar heb ik enorm veel last gehad met nu grote stappen voorwaarts. De mens is zijn dokter zelf. Het draait alleen maar om kassa kassa bij veel specialisten en men heeft echt amper kennis. Gewoon zelf even in de boeken gaan en achterhalen wat het kan zijn en jezelf genezen is het beste wat je kan doen.

Entocort

07-11-2020 | Vrouw | 74
budesonide
Darmproblemen - diarree
3 weken als test: geen echte verbetering maar na drie weken veel problemen: blaasontsteking, hoesten, gordelroos en hoofdpijn (migraine). Het middel legt je eigen bijnierschors plat zodat je immuniteit sterk achteruit gaat. Dat doen alle cortisonen.

31-05-2020 | Man | 31
Darmproblemen - diarree
Ik heb veel baat bij dit medicijn. Ik gebruik het nu een lange tijd. Ik kan niet meer zonder. Neem het 1 dag niet in.... en de volgende dag ben ik aan de diarree. Ik neem het alleen niet in als ik ziek ben. Dan moet mijn lichaam worden 'gereinigd'. Ik zorg wel dat ik genoeg in huis heb. Ik neem het altijd mee als de deur uit ga. Evenals een fles(je) met water.

Enbrel

26-05-2020 | Man | 76
etanercept
Darmproblemen - diarree
1 x per twee weken (zondags) injecteer ik het middel Enbrel, de derde dag hiervan begint bij mij met diarree en eind van de week begint het weer te stabiliseren. De ontstekingswaarden in het bloed zijn naar 0 terug gelopen.

Budenofalk

28-04-2020 | Vrouw | 77
budesonide
Darmproblemen - diarree
Jarenlang getob/ niet goed kunnen fuctioneren/ onderzoek gehad bij de MLD Stichting. Internist ondekte bij coloscopie en na biopt onderzoek : collagene colitis. Medicijn Budesonide voorgeschreven. Ben zo dankbaar dat dit goed werkt! Ben 77 jr. Heb geen hoge bloeddruk/ geen diabetes/ leef gezond/ en ga 1x per jaar naar de huisarts voor totaal onderzoek / en vooraf[lees meer...] uitgebreid bloedonderzoek.

Imodium

30-01-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - diarree
Gewone imodium (capsulevorm) werkt niet meteen. Het duurt ongeveer 60 minuten voordat het diarree verlicht. Niet handig bij acute diarree dus. Ik gebruik meestal imodium instant. Dit is een smelttablet, zeer handig. Het smaakt naar munt en smelt direct. Deze variant werkt (ruim genomen) wél meteen. Met mijn ervaringen zou ik kunnen vaststellen dat imodium instant na ongeve[lees meer...]er 15 minuten merkbaar werkt. Het enige nadeel aan zowel imodium als imodium instant is dat (de meerderheid van de gebruikers) één of meerdere dagen geconstipeerd is na gebruik. Ikzelf kan na het gebruik van imodium ongeveer 1 tot 2 dagen niet naar het grote toilet gaan.

Metamucil

18-11-2019 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Dikke darm incontinentie Ik ben heel erg blij met de Metamucil

Mebeverine

04-08-2019 | Man | 57
mebeverine
Darmproblemen - diarree
Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !

Mebeverine

15-07-2019 | Vrouw | 53
mebeverine
Darmproblemen - diarree
ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak