Ervaringen met Crestor

rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (266 meningen)
Hartinfarct (34 meningen)
Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

08-05-2019 | Vrouw | 63
Aderverkalking
heb 10 jaar crestor gebruikt nooit bijwerkingen gehad. Sinds vorig jaar schijnt dat de zorgverzekering ze niet meer vergoed. Toen heb ik rosuvastatine, atorvastatine geslikt maar kreeg ontzettende spierpijn. Toen kreeg ik fluvastatine maar die kreeg het cholesterol niet naar beneden. Nu slik ik weer crestor maar heb nu wel spierpijn. Nu moet ik een week stoppen om te kijke[lees meer...]n of de spierpijn daadwerkelijk van de crestor komt. Ik heb hypercholesterolemie maar dat staat niet in de lijst dus ik vink maar iets anders aan.

25-01-2019 | Man | 69
Aderverkalking
Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.

05-03-2018 | Vrouw | 42
Aderverkalking
Ik heb een Fh gen geerfd mijn calciumscore was 16.6 nu na 2 jaar verminderd naar 16.0 door de crestor

28-01-2018 | Vrouw | 59
Aderverkalking
Wat een gruwel dit medicijn. Spierkrampen in linker been zo erg, dat lopen nog maar 200 meter is i.p.v. 5 kilometer of meer. Daarnaast gevoelloze rechter arm. Kortom: kwaliteit van leven nul!

02-09-2017 | Man | 60

16-01-2017 | Man | 55
Aderverkalking
Verstopping van de kransslagaders. Op 53 jaar werd een stent gezet in één van die vernauwingen.

29-10-2016 | Man | 54
rosuvastatine (5mg)
Aderverkalking
Ben inmiddels 3 jaar geleden met crestor gestopt. Vanwege de krampen in kuiten 's nachts. Ik ben toen ook meer gaan hardlopen. Mijn voeding was en is verantwoord, zo ook mijn gewicht. Ondanks dat liepen mijn waardes HDL en LDL op. Maar vanwege mijn leefstijl (niet roken, goede bloeddruk , leeftijd, veel bewegen) zat ik nog veilig vlgs de huisarts. Sinds een jaar gebruik ik[lees meer...] rode rijst caps en voor het eerst is mijn LDL en HDL waarde normaal. Daarnaast slik ik nu ook plantesterole tabl van FLINDALL. Wordt vervolgd.

13-12-2015 | Man | 60
Aderverkalking
Ik had erg veel klachten, vooral veel pijn in onderrug schouder en armen. Ben ong 14 dagen geleden met crestor gestopt en na een paar dagen is de pijn ong verdrievoudigd met ook pijn in handen. Pijn is er nu nog steeds. Lijkt wel op ontwennings verschijnselen Herkent iemand dit?

26-11-2015 | Man | 66
rosuvastatine (5mg)
Aderverkalking
In september 2014 bypassoperatie gehad. Daardoor aan de medicatie waaronder cholesterol medicijn Crestor. Eerst 40 mg slimvastatine gebruikt. Hierdoor ging de ldl waarden naar 2,8. Was volgens de cardioloog te hoog moest naar een waarden van 1,8 ldl wat waanzin is. Toen over gegaan naar Artorvastatine 40 mg. Kreeg erg veel bijwerkingen. Na 4 weken hiermee gestopt. Nu gebru[lees meer...]ik ik sinds 3 maanden Crestor 5 mg. Geen bijwerkingen meer en een mooie cholesterol waarden van 2,8 ldl en hdl ratio van 3,9. Om wat meer inzichten te krijgen over cholesterol is het misschien raadzaam om eens een keer het boek, De cholesterol leugen te lezen. Als je toch cholesterol medicijnen moet slikken zou supplementen zoals Q10/Ubiquinol 100 mg per dag en Magnesium 250 mg een mooie aanvulling zijn om het tekort hieraan wat ontstaat door het innemen van medicatie weer aan te vullen. Ik heb er veel baat bij, maar een ander zo maar weer niet?.

21-06-2015 | Man | 63
Aderverkalking
Heb in theorie nog pakweg 3 / 4 jaar voordat hoofdaders hersenen ook afgesloten is. Zocht daarom naar deskundige die kan verklaren waarom mijn lijf dit zo extreem aanmaakt. Heel verhaal dat ik jullie zal besparen maar uiteindelijk is verlagen van cholesterol het wonder. ( meningen zijn mega verschillend tussen hoog cholesterol is juist GEZOND en hoe lager hoe beter.) Sl[lees meer...]ik al 3 maanden Crestor 5 mg om op te bouwen. Na aanloop spierpijn en hoofdpijn ( erg fijn als je al een bijzondere vorm Clusterhoofdpijn hebt) en de rest wilde de specialist dat ondanks in geweldige waarden heb toch nog lager. ( ja de Amerikanen hebben bedacht onder de 2 dus moeten Nederland dat ook) dus op naar de Crestor 10mg. Geweldig!! Doodmoe naar bed. Halfuurtje geslapen. De nacht verder: kopje thee, computer e.d. Overdag geprobeerd te slapen, lukte totaal niet. Volgende nacht zelfde verhaal. Afgelopen nacht wel te bed, en de "dromen=nachtmerrie durf ik niemand toe te wensen!! Spierpijn, rusteloos in de kop, pijn in lijf. duizelig. HOOFDPIJN, misselijk Auto rijden, ben gevaar op de weg. Werk doen... niet verantwoord. Zie slechter, pak vaak dingen mis, (handig met glas) of te wel een geweldig middel Crestor. En U BENT BEKEND MET FEIT DAT NA PAKWEG 4 JAAR SLIKKEN VAN STATINES U 1 OP DE 255 ( TWEE HONDERD VIJF EN VIJFTIG MENSEN!!) GROTE KANS HEBT OP SUIKERZIEKTE!! Leve de statines. De pil van Dior... volgens mij heet dat nu CRESTOR. O ja, de nadelen heb je direct, de werking over aantal jaren wat cholesterol betreft. Waarom slikken we die rotzooi allemaal en doe we braaf wat de farmaceutische bedrijven in de Den Haag voorelkaar kregen aan protocollen die de medici MOETEN volgens anders worden ze gekort.

29-10-2014 | Man | 70
rosuvastatine
Aderverkalking
Sinds eind jaren 80 slik ik de hoogste dosis zocor, daarna lipitor en als laatste vanaf dat het op de markt kwam crestor 40 mg. Dit wegens familiaire Hypercholesterolemy. Daarbij nog 10 mg Ezetrol. Zeer tevreden, geen enkele bijwerking. Ik kwam van totaal chol 14,75 en zit nu op 4,2. Als er bijwerkingen zouden optreden, zou ik er toch mee doorgaan. Als extraatje sli[lees meer...]k ik ook 100 mg Q10. Door gebruik van statines kun je een tekort aan het enzym Q10 krijgen.

14-07-2014 | Man | 58
Aderverkalking
ik stop met die pillen, ik vind ze niet goed. (Red; wij adviseren altijd om het stoppen met een medicijn in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker)

18-12-2013 | Man | 62
perfect middel, sinds 1989 andere middelen gebruikt, maar deze werken echt