Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-11-2012 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Ik heb Lipidor+/- 2 jaar gebruikt. Kon bijna niet meer lopen. Toevallig gehoord van dezelfde bijverschijnselen bij anderen. Ben onmiddelijk gestopt. Na twee maanden waren alle klachten verdwenen. Toen kreeg ik Crestor. Weer naar korte tijd dezelfde klachten. Toen kreeg ik van de internist EZETROL 10mg. Dat gebruik ik al weer jaren en heb helemaal geen klachten.

21-10-2012 | Vrouw | 73
Cholesterol
cholesterol is iets verhoogt na overstap lipitor.

11-10-2012 | Vrouw | 64
Cholesterol
ben sinds 2 weken aan ezetrol voel mij er goed bij heb alle andere cholestorol verlagende middelen gebruikt maar kon er niet tegen

12-09-2012 | Vrouw | 73
Cholesterol
cholesterol is verhoogt na overstappen naar lipitor.

12-09-2012 | Man | 56

18-10-2020 | Vrouw | 73
Hartinfarct
Gewichtstoename, vervelende hoofd,nekpijn.

27-06-2018 | Vrouw | 49

17-04-2018 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.

25-10-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.

09-10-2017 | Vrouw | 58
Angina pectoris
Ik gebruik sinds jaren het medicijn ezetrol. Bij controle kreeg ik pravastatine voorgeschreven ter vervanging, maar kon het niet verdragen, werd er ziek van. bv veel hoofdpijn, zeer slap op de benen en extreem moe. De reden zou zijn dat de ezetrol niets zou toevoegen, naar mijn idee was het een centenkwestie, maar goed, bij mijn laatste bezoek aangegeven dat ik dit echt ni[lees meer...]et meer ga slikken, ik vroeg dus weer om de ezetrol, maar kreeg hem niet meer voorgeschreven. Ik vraag me nu echt wel af of dit verstandig is, hij is toch niet voor niks voorgeschreven. Wat nu? Moet ik een second opinion doen?

01-09-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
Statines geven bij mij veel bijwerkingen, alle soorten geprobeerd. Na een herseninfarct toch maar rode gistrijst geprobeerd met de ezetrol en de q10 ter voorkoming van kramp, dit gaf een goed resultaat. De internist was niet tevreden mijn cholesterol 5.1 moet lager dus toen aan de repatha, wat dit oplevert weet ik nog niet. Nu veel bijwerkingen.

19-02-2017 | Man | 72
Hoog cholesterol
2 jaar naar gezocht, eerst lipitor (doodziek), maar met ezetrol nergens last van. Is waarschijnlijk persoonlijk!

06-03-2016 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Eerst atorvastatine geslikt. Daarna een andere statine. Verschrikkelijk...Spierkrampen,huilbuien,slapeloze nachten... Na alle ellende van de statines overgestapt op Ezetrol. Na 2 jaar dit middel slikken nog geen bijwerkingen..

14-10-2015 | Man | 72
Hoog cholesterol
Gebruik het nu ca 10 jaar. Heb praktisch geen bijwerkingen. Als ik het niet gebruik gaat de cholesterol waarde behoorlijk om hoog. Anderzijds, bij gebruik blijft de waarde wel boven de norm. Ik kijk eigenlijk toch naar een ander middel, dat de waarde echt goed omlaag krijgt, maar ben bang voor alle bijwerkingen van statines.

23-09-2015 | Vrouw | 68
ezetimibe (10mg)
Ezetrol voorgeschreven om mijn cholesterolwaarde kunstmatig laag te houden. Ik heb een erfelijke stollings stoornis FVL die stolsels veroorzaakt met als gevolg meerdere TIA's. Aanvankelijk werden mij Statines voorgeschreven maar die verdraag ik niet. Heel veel klachten zoals depressiviteit en spierpijnen en lusteloosheid. Behalve Ezetrol slik ik als hoofdmedici[lees meer...]jn ook een bloedverdunner Clopidogrel 75A

25-02-2015 | Man | 69
Hoog cholesterol
Alle statines al gehad en bij allemaal ernstige spierpijn. Op aangeven van de cardioloog Ezetrol gaan slikken; Hiervoor is in Belgie voorafgaande toestemming van de mutualiteit vereist (= relatief duur). Cholesterol na gebruik van één verpakking 25 % omlaag. Hou er geen dieet op na en slik geen andere medicijnen. Voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Vwb de bijverschij[lees meer...]nselen: ouderdom komt evengoed met gebreken.