Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-02-2012 | Man | 53
Cholesterol
Mijn cholesterol is matig hoog (6 mmol/l), maar omdat ik tot een risicogroep behoor moet dit blijkbaar onder de 2,5 - 3,0 zijn. Daar ik niet tegen statines kan, nu 10 dagen bezig met Ezetrol slikken. Echter veel last van mijn buik/darmen en toch ook wel spierpijn. Het vervelendste is echter spierklachten in mijn middenrif. Geen idee of er een direct verband is, maar heb di[lees meer...]t nu pas een aantal dagen. Of Ezetrol helpt weet ik nog niet, want ik heb nog geen bloed laten prikken.

22-01-2021 | Vrouw | 66
Hoog cholesterol
Vroeger ezetrol gebruikt zonder problemen, nu dit product en een en al ellende

31-07-2020 | Man | 73
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .

10-12-2018 | Man | 65
Hartinfarct
Spierpijn net als bij alle statines die ik al gebruikt had. Het vreemde was wel dat de spierpijn zich alleen voordeed in de linkerkant van het lichaam. Geen enkele keer klachten gehad aan de rechterzijde.

20-07-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .

28-04-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Na ongeveer 3 weken te hebben ingenomen, enorme last van spier en gewrichtspijnen. De laatste nachten bijna niet geslapen van de pijn.Ik ben nu gestopt met deze te nemen, ik hoop dat de pijnen nu snel verdwijnen.

17-02-2015 | Man | 74
Darmpijn krampen.Spierpijn.

11-11-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Tegen te hoog cholesterol gekregen, nadat allerlei Statines teveel bijwerkingen gaven. In het begin geen klachten gehad, maar na paar jaar gestopt om te zien of ik me beter voel zónder Ezetrol en het middel nog steeds werkt. Inderdaad, voel me prettiger, minder stijf e.d. Maar cholesterolgehalte bleek hetzelfde te zijn na een half jaar niets ingenomen te hebben. Laat ov[lees meer...]er een half jaar weer meten om te zien of het hoger is geworden. Maar neem dus nog steeds geen medicijnen daarvoor in.

05-10-2014 | Man | 66
Cholesterol
Piet 66 jaar 05-10-2014 Ik heb zes jaar ezetrol gebruikt het laatste maand kreeg veel rugpijn en nekpijn en spierpijn ik ben er mee gestopt en naar een natuurwinkel gegaan en kreeg roderijst capsules en vitamine k2 180 mcg en twee maanden gebruikt en toen bloed laten prikken en de uitslag was prima van 7,9 naar 4,1 het werkt prima en geen pijn meer

01-10-2014 | Man | 62
Cholesterol
Ook van deze medicijn krijg ik de bijwerking spierafbraak, gauw moe val veel in slaap.

01-09-2013 | Vrouw | 58
ezetimibe
alle statestine al gehad nu weer ezetrol ben ten einde raad zoveel spierpijn in de benen en onder in de rug kan haast de trap niet meer opkomen ik heb familiaire cholesterol dus kan niet zonder medicatie

11-08-2013 | Man | 64
Hoog cholesterol
ik heb onderzoeken gehad in het ziekenhuis omdat ik steeds zo,n pijn had aan mijn linkerkant van mijn heup maar er werd niets gevonden toen kreeg ik te horen van de arts dat ik vitamine d moest gebruiken nu doe ik s,avonds 2x bio-vitamine D3 en sinds ik dit combineer met ezetrol heb ik nergens last meer van

04-10-2012 | Vrouw | 47

16-02-2012 | Man | 62
Hoog cholesterol
Omdat ik statines niet meer kan verdragen na zeer ernstige spierklachten, overgestapt op ezetrol. Alhoewel dit lang niet zo effectief is als de statines is het beter dan het cholesterol explosief te laten stijgen. Krijg nu echter weer exact dezelfde spierklachten als met de statines. Word er redelijk hopeloos van.

14-08-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Nog erger als rosuvastine en de rest. Veel meer pijn en hoge bloeddruk.

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na een hartinfarct in 2018 bleek ik al snel intolerant voor statines te zijn, ze hadden ernstige bijwerkingen waar ik niet mee kon leven.. omdat ik familiair belast ben met hart en vaatziekten wilde mijn cardioloog me aan de praluent injecties hebben, maar daarvoor moet ik ezetimibe gebruiken anders worden deze dure injecties niet vergoedt door de zorgverzekering. Ik geb[lees meer...]ruik nu een maand de injecties, maar de ezetimibe gebruik ik inmiddels vier maanden. Voor het verlagen van mijn cholesterol hebben ze bewezen geen enkel effect te hebben. Wel hebben ze veel bijwerkingen , zoals spierpijn, extreme vermoeidheid en hoofdpijn. Ik kan er dus niet mee stoppen omdat ik anders de praluent injecties niet vergoed krijg. Dus ik ben ze voor de nacht gaan slikken ipv in de ochtend en dat helpt goed tegen de vermoeidheid en de hoofdpijn. De spierpijn is er niet minder door, maar er valt nu een stuk beter mee te leven. Wie weet stop ik wel, en doe ik alleen nog alsof ik hem slik, door wel regelmatig het recept te vernieuwen. Dan blijft mijn injectie tenminste vergoed.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum