Ervaringen met Ezetrol

ezetimibe

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (113 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-12-2017 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.

27-11-2017 | Vrouw | 71
Ezetrol werkt onvoldoende

09-10-2017 | Vrouw | 58
Angina pectoris
Ik gebruik sinds jaren het medicijn ezetrol. Bij controle kreeg ik pravastatine voorgeschreven ter vervanging, maar kon het niet verdragen, werd er ziek van. bv veel hoofdpijn, zeer slap op de benen en extreem moe. De reden zou zijn dat de ezetrol niets zou toevoegen, naar mijn idee was het een centenkwestie, maar goed, bij mijn laatste bezoek aangegeven dat ik dit echt ni[lees meer...]et meer ga slikken, ik vroeg dus weer om de ezetrol, maar kreeg hem niet meer voorgeschreven. Ik vraag me nu echt wel af of dit verstandig is, hij is toch niet voor niks voorgeschreven. Wat nu? Moet ik een second opinion doen?

14-08-2017 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?

15-05-2017 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Spierzwakte in armen (laat dingen uit mijn handen vallen bv) en benen. Gewrichten voelen pijnlijk aan bij bewegen ervan polsen, knieen, schouders. Ik word steeds lustelozer.. Grieperig gevoel.

08-02-2017 | Vrouw | 66
Aangeboren hartafwijking
Ben 10 jaar geleden meebegonnen vanwege mijn hart het is al 10 jaar ellende veel spierpijn geen begrip van specialist en huisarts ben er zelf mee gestopt kramp in de armen gewichten ben moe en futloos benen doen zeer

06-10-2016 | Vrouw | 52
Cholesterol
Ik heb net Ezetrol 10 mg voorgeschreven gekregen. Omdat je hier minder klachten van zou hebben. Maar als ik de verhalen zo lees dan weet ik het nog niet. Allerlei andere soorten geprobeerd(simvastatine rousuvastatine) en overal klachten van. Ik heb gehoord als je er Q10 bij slikt dat de klachten dan mu der zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

01-04-2016 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Sinds ik ezetrol gebruik, heb ik altijd last van mijn spieren en gewrichten, ben 20 kg aangekomen en ben een wrak.

28-03-2016 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
Ik ben na 10 dagen gestopt met dit medicijn vanwege de vervelende bijwerkingen.

06-03-2016 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Eerst atorvastatine geslikt. Daarna een andere statine. Verschrikkelijk...Spierkrampen,huilbuien,slapeloze nachten... Na alle ellende van de statines overgestapt op Ezetrol. Na 2 jaar dit middel slikken nog geen bijwerkingen..

23-12-2015 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Groot verschil met vorige cholestorol verlagers. Bij dit medicijn geen bijwerkingen!

14-12-2015 | Vrouw | 57
Aderverkalking
Ik slik dit middel sinds vandaag. Omdat mijn cholesterol 7.5 is. Heb eerder statines geslikt. Maar mee opgehouden, omdat ik daar vreselijke spierpijnen van kreeg. Ik heb al M.S. en kan dat er niet bij gebruiken. Mijn cardioloog zei dat in dit medicijn geen statines zitten. En weinig bijwerkingen heeft. Maar zoals ik hier lees, geeft dit middel dus ook behoorlijk veel bijwe[lees meer...]rkingen. Bah! Word zo ontmoedigd door al die medicijnen. Ik denk dat ik deze ook maar laat staan.

04-10-2015 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Heb 4 dagen ezetrol gebruikt ivm cholesterolwaarden van 10. Reeds eerder allerlei statines gebruikt, maar gestopt ivm spierpijnen e.d. 2 jaar geleden ook ezetrol gebruikt, toen spierpijnen en stijging van cholesterol en dus gestopt. Vorige week kreeg ik te horen dat de waarden nu 10 was en dat ik toch echt wat moet gebruiken. De andere dag al heel erg moe en geen spierbe[lees meer...]heersing over mijn blaas met alle gevolgen vandien. De andere dag extreme vermoeidheid, buikpijnen, spierpijnen. Weer n dag later daarbij ernstige benauwdheid, opgezette tong, opgezette handen en voeten, kon bijna niet meer lopen, veel pijnen in nek, armen, benen en vooral rug. Had het zo benauwd dat ik nog geen 500 meter meer kon lopen!! Ben nu gestopt. wat n troep. Dan maar n verhoogd cholesterol. vlg mij is mijn kwaliteit van leven veel belangrijker en bovendien: ik ga dan misschien niet dood aan een hartinfarct, maar ben vlg mij al eerder dood door hartfalen en bijwerkingen van die rotzooi. Dus na al jaren van alles geprobeerd te hebben definitief alle medicijnen voor cholesterol afgezworen. Ben benieuwd wanneer alles weer uit mijn lijf is.

23-09-2015 | Vrouw | 68
ezetimibe (10mg)
Ezetrol voorgeschreven om mijn cholesterolwaarde kunstmatig laag te houden. Ik heb een erfelijke stollings stoornis FVL die stolsels veroorzaakt met als gevolg meerdere TIA's. Aanvankelijk werden mij Statines voorgeschreven maar die verdraag ik niet. Heel veel klachten zoals depressiviteit en spierpijnen en lusteloosheid. Behalve Ezetrol slik ik als hoofdmedici[lees meer...]jn ook een bloedverdunner Clopidogrel 75A

24-08-2015 | Vrouw | 60
Cholesterol
Ik slikte eerst zoals voorgeschreven 1 tablet per dag, maar vreselijk veel spierpijn en erg moe. Ik ben toen uit mijn zelf naar een halve tablet per dag gegaan. Dit ging prima tot 3 weken terug. Nu weer vreselijk veel spierpijn lopen gaat moeilijk nek en rug erg zeer en kan hele dag wel slapen. Het is dat ik een hond heb en er uit moet maar zelfs dat is mij te veel aan het[lees meer...] worden. Ik besluit dan ook vanaf vandaag te stoppen met deze troep.

27-07-2015 | Vrouw | 75
Hartinfarct
Erg veel spierkrampen en spierpijn, ik wil nu stoppen om te zien of het beter gaat.