Ervaringen met Ezetrol

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (113 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

15-02-2015 | Vrouw | 53
Cholesterol
ik krijg er vreselijk hoofdpijn van, over het effect gebruik ik het te kort.

11-11-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Tegen te hoog cholesterol gekregen, nadat allerlei Statines teveel bijwerkingen gaven. In het begin geen klachten gehad, maar na paar jaar gestopt om te zien of ik me beter voel zónder Ezetrol en het middel nog steeds werkt. Inderdaad, voel me prettiger, minder stijf e.d. Maar cholesterolgehalte bleek hetzelfde te zijn na een half jaar niets ingenomen te hebben. Laat ov[lees meer...]er een half jaar weer meten om te zien of het hoger is geworden. Maar neem dus nog steeds geen medicijnen daarvoor in.

13-10-2014 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
ik begon in februari met simvastatine 40 mg hevig pijn in bil heup lies knieën kon de trap bijna niet op. toen kreeg ik fluvastine 20 mg een maand ook weer hevig pijn in spieren, daarna in juni kreeg ik ezetrol 10 mg even leek het beter omdat ik niet veel deed. de huisarts denk aan overbelasting, maar ik voel wel dat de spieren en gewrichten pijn doen van die statines,[lees meer...] ben zelf gaan beginnen met glucodamine chondraotine msm voor mijn spier en gewrichten, vanaf een maand geleden, ik denk dat het de helft minder is met pijn, maar dat is met elke dag verschillend, zo probeer je van alles, gezond eten, een magneetkoperhartje in lies voor spierpijn, baad het niet dan schaad het niet, ik zoek nog naar een oplossing???

12-09-2014 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Sinds 2010 maandelijks naar de fysiotherapeut met nek en rugklachten. Geen resultaten. Doorgegaan naar manuele therapeut, weer geen resultaten. Totdat ik op deze site de verhalen hoor over ezetrol, dat was precies hoe ik me voelde, altijd nek-en rugklachten, knieklachten, slapeloosheid, overal pijn. Ben gestopt met ezetrol maar cholesterol werd te hoog. Na een maand weer [lees meer...]opnieuw ezetrol ingenomen en weer dezelfde pijnen. Nu is het definitief, ik ga zoeken voor een natuurlijke oplossing maar in mijn lichaam niet meer dit vergif.

01-09-2013 | Vrouw | 58
ezetimibe
alle statestine al gehad nu weer ezetrol ben ten einde raad zoveel spierpijn in de benen en onder in de rug kan haast de trap niet meer opkomen ik heb familiaire cholesterol dus kan niet zonder medicatie

11-06-2013 | Vrouw | 46
Hoog cholesterol
Alle andere cholesterol verlagende middelen geprobeerd, telkens zware klachten m.b.t. misselijkheid, duizeligheid. Ezetrol als laatste redmiddel. Na 3 dagen gebruik een overdosis aan energie en absurd slaapgebrek. Ben 42 uur aan een stuk wakker geweest (klaarwakker én actief/opgejaagd) en ben meteen gestopt met innemen. Daarna nog 2 dagen nasleep met slaapgebrek en hypera[lees meer...]ctiviteit.

05-06-2013 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
ALLE andere middelen geprobeerd om de cholesterol te verlagen, maar steeds bijwerkingen. Slik sinds augustus 2012 Ezetrol. Ernstige buikklachten, misselijkheid. Spierkrampen en spierzwakte. Rugpijn. Vanaf dit weekend gestopt, NERGENS meer last van!!!! Wat nu? Cholesterol moet toch op de een of andere manier omlaag.

27-05-2013 | Vrouw | 64
Cholesterol
Het medicijn Ezetrol gebruik ik nu een aantal maanden voor mijn Cholesterol, alle andere middelen geprobeerd met veel klachten .Nu dus dit als laatste redmiddel ,veel buikklachten ,tandvleesontstekingen ,oorpijn ,spierpijn en gewrichtsklachten en .........haaruitval ,wat ik heel erg vind ,dat dat doet je denken aan gif !!!!!! mijn man gebruikt dit middel ook sinds enige ti[lees meer...]jd,en ook bij hem veel haaruitval. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben ?????

19-04-2013 | Vrouw | 66
Cholesterol
zins ik ezotrol gebruik geen last meer van spierpijn,ben dus zeer tevreden.

03-04-2013 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik ben 54 jaar. Heb sinds de overgang, 48 jaar, last van een te hoog cholesterol gehalte(6.1) Ik heb het altijd in de hand kunnen houden tot vorig jaar. Ineens 9.3. Achteraf slikt mijn vader al medicijnen ervoor vanaf zijn 40ste. Mijn moeder vanaf haar 50ste. Mijn BMI is perfect. Ben slank. Eet mager. Zit dus in de genen, Heb Simvastatine gekregen. Verschrikkelijke Bijwer[lees meer...]kingen. Kon niet meer lopen en bewegen van de spierpijn. Nu Ezetrol. Geweldig!!! Nergens last van!!!!

25-03-2013 | Vrouw | 43
Hoog cholesterol
Erfelijke versie van Hypercholesteromie. Sinds 1996 gebruik ik Lipitor, later vervangen door Crestor (40mg per dag) en later daarbij Ezetrol (10mg per dag). Mijn cholesterol is aanzienlijk gedaald - van 13+ naar beneden 3,5 - en ik heb nagenoeg geen bijwerkingen, die echt te relateren zijn aan de medicijnen. Ik heb meegedaan aan het klinische onderzoek naar Ezetrol en d[lees meer...]oe nu weer mee aan een klinisch onderzoek voor een ander medicijn. De combinatiemedicijnen hebben mij alleen maar voordelen gebracht.

28-12-2012 | Vrouw | 55
ezetimibe
Ik weet niet hoelang ik ezetrol gebruik. Aangezien ik al vaker van middelen ben veranderds omdat ze weer bijwerkingen geven. Het staat geregistreerd bij de apotheek waar ik niet tegen kan, wat zeer belangrijk is, voor het geval men het tovh weer voorschrijft hetzij onder een andere naam. Ik heb altijd al vee last van jeuk gehad, ben naar de allergiekliniek in Arnhem gewee[lees meer...]st en zelfs op al mijn medicatie getest.Niets eruit gekomen. In juni heb ik een operatie onder gaan betreffende het hart ( kreeg een neurostimulatoer) maar dat ging allemaal mis, hele vette ontsteking gehad, bijna er niet meer geweest, maar dus heel veel antibiotica toegediend gekregen vooral via infuus. Dit speciaal voor de huid omdat een eigen huid bacterie deze ontsteking heeft veroorzaakt. Vermoed dat het hierdoor is gekomen dat het ineens een tijd met de jeuk heel goed ging. Wondjes bijna helemaal weg. Tot in augustus. we waren op valkantie, en ineens begon het weer. Heel heftig, op het moment dat ik de plekken aanraakte ( hoefde dan niet eens te krabben alleen aanraken) deed het ook heel erg pijn. Als de jeuk weer gezakt was, was de pijn ook weg. Ik heb ook fybromalagie dus ben wel kwetsbaar wat dat betreft. Nu op advies van de huisarts 2 weken geleden gestopt en het gaat goed. Ik lees ook bij iemend van kon bijna niet meer lopen. Hé ik heb steeds zo'n pijn aan mijn benen, en nu ook niet meer !!!!!!! Wat een rare troep. Alleen mijn grote vraag is wel, ben ik nu ik het gebruit heb kwetsbaarder om toch een te hoog cholesterol te krijgen ????? Ik heb dit dus nog niet gehad bij mijn weten ( het is zo verradelijk, je hebt het niet in de gaten). En..de vraag is ook wanneer gaat men er wat aan doen aan alle medicatie om de bijwerking jeuk eraf te halen. Misschien als eerste eens stoppen met lactose toe te voegen wat heelllllveeellll gebeurd.

26-11-2012 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Ik heb Lipidor+/- 2 jaar gebruikt. Kon bijna niet meer lopen. Toevallig gehoord van dezelfde bijverschijnselen bij anderen. Ben onmiddelijk gestopt. Na twee maanden waren alle klachten verdwenen. Toen kreeg ik Crestor. Weer naar korte tijd dezelfde klachten. Toen kreeg ik van de internist EZETROL 10mg. Dat gebruik ik al weer jaren en heb helemaal geen klachten.

21-10-2012 | Vrouw | 73
Cholesterol
cholesterol is iets verhoogt na overstap lipitor.

11-10-2012 | Vrouw | 64
Cholesterol
ben sinds 2 weken aan ezetrol voel mij er goed bij heb alle andere cholestorol verlagende middelen gebruikt maar kon er niet tegen

04-10-2012 | Vrouw | 47
Hartinfarct