Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

07-04-2012 | Vrouw | 65
Cholesterol
Net als bij de statines helaas zeer duizelig, al na het innemen van 1 tablet. Aangezien ik vorig jaar 2 maanden last heb gehad van duizeligheid en beroerd voelen door medicijnen (betablokkers), ben ik hier niet langer mee doorgegaan dan 2 dagen. Voel me onderhand een soort proefkonijn.

24-02-2012 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
ik had van crestor zoveel pijn en last.Nu na een week ezetrol ben ik zo blij heb goed kunnen slapen en voel me geweldig.Na zo'n korte tijd het is een wonder dat zoiets kan.

16-02-2012 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
na 20 jaar simvastatine gebruik met veel bijwerkingen op aanraden van arts gestopt en begonnen met ezetrol helaas na 4 weken was mijn cholesterol van 5.9 naar 9.4 dus ben weer gestopt ik moest maar kijken wat ik wil zei huisarts. Nu overweeg ik over 2 maanden weer te gaan prikken en dan maar weer simvastatine proberen ik weet het niet meer.

17-06-2021 | Man | 71

22-09-2020 | Man | 77
ezetimibe (5mg)
Hartinfarct
Het werkt maar veel spierpijn in bekken en benen. Cardioloog geloofd mij maar half. Nu hiel problemen aan het bestrijden met doclophenac.

31-07-2020 | Man | 73
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .

01-12-2019 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.

12-10-2019 | Man | 71
Cholesterol
Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn

07-10-2019 | Man | 58
Hoog cholesterol
Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9

31-08-2019 | Man | 52
Familiaire hyper cholesterol

13-05-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Veel hoofdpijn

13-05-2019 | Man | 54

11-04-2019 | Man | 65
Angina pectoris
door de stijfheid en gewricht pijnen wordt alles teveel en daardoor ook overal te beroerd voor om iets aan te pakken of te ondernemen dus lusteloosheid

02-04-2019 | Man | 69
Aderverkalking
Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde advies.

14-03-2019 | Man | 61
Cholesterol
vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen

10-01-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum