Ezetrol

27-11-2017

Ezetrol werkt onvoldoende
25-10-2017

Hoog cholesterol

Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.
05-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds december 2016 heb ik een andere cardioloog en die vond dat ik Ezetrol erbij in moest nemen omdat de cholesterol nog iets verder naar beneden moest. Dat is gelukt. Ik heb sinds die tijd wel last van spastische bewegingen rond mijn mond en van mijn tong. Ik weet niet zeker of dat een bijwerking is. Maar daar heb ik het met haar nog niet over gehad. Ik ga er slechts een[lees meer...] keer per jaar heen dus in december zal ik het er over hebben.
01-09-2017

Hoog cholesterol

Statines geven bij mij veel bijwerkingen, alle soorten geprobeerd. Na een herseninfarct toch maar rode gistrijst geprobeerd met de ezetrol en de q10 ter voorkoming van kramp, dit gaf een goed resultaat. De internist was niet tevreden mijn cholesterol 5.1 moet lager dus toen aan de repatha, wat dit oplevert weet ik nog niet. Nu veel bijwerkingen.
14-08-2017

Hoog cholesterol

Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.
23-07-2017

Cholesterol

Al veel statines geprobeerd allemaal veel bijwerkingen. Ezetrol vanaf begin geen bijwerkingen.
20-07-2017

Hoog cholesterol

Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum