ezetimibe

Bij  CholesterolX

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

28-06-2018 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.

27-06-2018 | Vrouw | 49

17-04-2018 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.

27-01-2018 | Man | 71
Hoog cholesterol
In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.

21-12-2017 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.

27-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn al een geruime tijd sinds dat ik met statines was gestopt ook vanwege ernstige bijwerkingen voor wat betreft spierpijn. Alleen sinds nu ruim 3 maanden geleden ernstige spier- en gewrichtspijn gekregen waarvoor een bloedonderzoek is gestart en daar was een verhoogd ck gehalte waargenomen dit heeft te maken met de spieren. In overleg met de huisar[lees meer...]ts gestopt met dit medicijn, en eigenlijk maar 2 weken, maar omdat het ldl cholesterol weer was gestegen en het ck gehalte onveranderd was toch weer gestart met de ezetrol omdat er vanuit werd gegaan dat de klachten hier niets mee te maken zouden kunnen hebben. Nu vandaag toch maar bij de internist geweest en alles weer doorgesproken, en die vertelde mij dat ik veel langer moest stoppen met de ezetrol, en nu dus vanaf vandaag 2 maanden is haar advies om er zeker van te zijn dat dit medicijn voor deze klachten kunnen zorgen

27-11-2017 | Vrouw | 71
Ezetrol werkt onvoldoende

25-10-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.