Ezetrol

Bij  CholesterolX

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-07-2019

Hoog cholesterol

Andere medicatie met stanine , geeft zelfde bijwerkingen.
28-06-2019

Hoog cholesterol

Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.
28-06-2018

Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.
27-06-2018

17-04-2018

Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
21-12-2017

Hoog cholesterol

Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.
27-11-2017

Ezetrol werkt onvoldoende
14-08-2017

Hoog cholesterol

Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?
12-10-2019

Cholesterol

Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn
07-10-2019

Hoog cholesterol

Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9
31-08-2019

Familiaire hyper cholesterol
13-05-2019

14-03-2019

Cholesterol

vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen
10-01-2019

Hoog cholesterol

Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.
01-01-2019

28-06-2018

Cholesterol

Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum