Ezetrol

Familiaire hyper cholesterol
13-05-2019

20-07-2017

Hoog cholesterol

Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .
07-10-2019

Hoog cholesterol

Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9
28-06-2018

Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.
09-07-2019

Hoog cholesterol

Andere medicatie met stanine , geeft zelfde bijwerkingen.
14-03-2019

Cholesterol

vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen
25-10-2017

Hoog cholesterol

Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.
01-01-2019

14-08-2017

Hoog cholesterol

Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?
28-06-2019

Hoog cholesterol

Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.
21-12-2017

Hoog cholesterol

Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.
27-11-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik dit medicijn al een geruime tijd sinds dat ik met statines was gestopt ook vanwege ernstige bijwerkingen voor wat betreft spierpijn. Alleen sinds nu ruim 3 maanden geleden ernstige spier- en gewrichtspijn gekregen waarvoor een bloedonderzoek is gestart en daar was een verhoogd ck gehalte waargenomen dit heeft te maken met de spieren. In overleg met de huisar[lees meer...]ts gestopt met dit medicijn, en eigenlijk maar 2 weken, maar omdat het ldl cholesterol weer was gestegen en het ck gehalte onveranderd was toch weer gestart met de ezetrol omdat er vanuit werd gegaan dat de klachten hier niets mee te maken zouden kunnen hebben. Nu vandaag toch maar bij de internist geweest en alles weer doorgesproken, en die vertelde mij dat ik veel langer moest stoppen met de ezetrol, en nu dus vanaf vandaag 2 maanden is haar advies om er zeker van te zijn dat dit medicijn voor deze klachten kunnen zorgen
28-06-2018

Cholesterol

Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum