alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (17 meningen)

Simvastatine (1156 meningen)
Crestor (389 meningen)
Lipitor (333 meningen)
Atorvastatine (296 meningen)
Ezetrol (146 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

15-01-2020 | Man | 61
Cardiomyopathie
Na diverse statines waar ik heel veel spierpijn en huiduitslag van kreeg van de internist dit middel gekregen . Van 2.8 naar 0 gegaan . Van Augustus tot januariverkoudheid en verstopte neus en loopneus met op het laatst enorm hoesten vooral bij liggen. Allerlei middeltjes gehad van penicilline tot inhalator longen en neus sprays tot prednison. Wanneer deze tijdelijke medi[lees meer...]catie op was kwamen klachten in alle hevigheid terug , tot ik er achter kwam dat ik mijzelf na 14 dagen weer de spuit gaf waardoor alles weer van voren af aan begon.Zelfs de andere dag al weer een piepende ademhaling. Heb nu 14 dagen na de laatste spuit duidelijk geen hoest meer en ook slapen gaat zonder verstopte neus en zonder Otrivin. Huisarts op de hoogte gesteld van het herstel en we zijn er nu zeker van dat al mijn klachten zijn te herleiden naar dit medicijn. Ik neem beslist niet weer een nieuwe injectie.

20-07-2020 | Vrouw | 66
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

04-03-2020 | Man | 75
alirocumab (75mg/ml)
Het zou GEEN bijwerkingen hebben. Na een bypass hartoperatie kreeg ik statinen voorgeschreven, die werkten averechts: ik voelde mij slecht, gewricht -en spier pijnen, duizelig en vergeetachtig. Na wat andere statinen kreeg ik Praluent injecties 75 , eerst leek het heel aardig te gaan. Er kwamen jeukende rode bultjes op de rug en boven arm en die bleven terug komen en het g[lees meer...]evoel als of ik werd "tegen gehouden" in mijn doen en laten. Opstaan en lopen waren een inspanning, soms duizelig dan moest ik me ergens vasthouden, trappen lopen waren een opdracht geworden. Vergeetachtig werd ik ook. Toen heb ik de doktor opgebeld en gezegd: " IK stop met al die anti cholesterol spullen en zie het wel.." Na drie weken voel ik me veel beter en ben bijna weer de "oude"... nb. 10 maanden Praluent gebruikt.

15-10-2018 | Man | 56
Cholesterol
Gebruik al 12 jaar cholesterolmedicijnen, eerst diverse soorten statines maar heb daar nogal flinke bijwerkingen van gehad. Op het laatst had ik Fluvastatine 80MG Retard en dit beviel goed, geen bijwerkingen dus. Nu op advies Praluent 75MG gaan gebruiken maar heb op dit moment enorme spierpijn in mijn hele lichaam en krachtverlies in mijn handen. Het kan toeval zijn, maar [lees meer...]ik heb er mijn bedenkingen over. Even afwachten wat de specialist zegt, anders maar weer terug naar de Retard. Ik weet niet of iemand anders dit herkent en ben daar zeer benieuwd naar. Wat betreft de effectiviteit, geen idee eigenlijk wordt over 2-3 maanden gecontroleerd.

23-03-2020 | Man | 64

30-01-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.

15-05-2019 | Man | 75
Geen statinen meer

11-04-2019 | Man | 65
Angina pectoris
hoog cholestorol is de reden van dit medicijn omdat ik de statines niet kon verdragen werd mij advies gegeven om praluent te gebruiken maar dit heeft ook wel zijn bijwerkingen

18-11-2018 | Vrouw | 56
Cholesterol
Sinds enkele jaren gebruik ik statines, waarvan het laatste jaar Rosuvastine. Omdat ik bij alle statines spierpijn ervaarde mocht ik onlangs beginnen met Praluent injecties. Heb nu 2x geinjecteerd. Sindsdien is de spierpijn fors toegenomen. Ik doe een paar keer per week krachttraining, maar heb een flinke stap terug moeten doen. Ga het nog 2 weken aanzien.

30-08-2020 | Man | 44
Hoog cholesterol
Een opluchting na vele jaren statines slikken. Na een hartinfarct 3 jaar geleden mocht ik Praluent gaan gebruiken. Geen last meer van spierpijn en het cholesterolgehalte ging flink omlaag.

15-07-2020 | Man | 68
Cholesterol
Lijdt aan hart- en vaatziekten, met name perifeer arterieel vaatlijden . Vasculair specialist en cardioloog zien graag een zo laag mogelijk LDL. Kan statines in het geheel niet verdragen vanwege ernstige bijwerkingen. Vele pogingen daartoe zijn mislukt. Sinds 12 weken gebruik ik nu Praluent 75 mg en wilde na deze periode graag weten of dit medicijn effect heeft. Bewus[lees meer...]t voor het starten met Praluent de cholesterol laten bepalen en na gebruik van 6 injecties wederom het cholesterol bepaald. Het eerste resultaat is zeer positief te noemen. Mijn LDL was in deze periode gezakt van 3,4 naar 1,1, het totale cholesterol was met 65% gedaald. Tot nu toe vallen de bijwerkingen mee, maar houdt er wel rekening mee dat dit nog kan veranderen. Wat vage klachten waarvan niet duidelijk is of dit door het gebruik van Praluent komt of door de combinatie Praluent met andere medicijnen. Wel af en toe wat lichte hoofdpijn.

12-05-2020 | Vrouw | 80
alirocumab (75mg/ml)
Gestopt met injecties. Te veel ernstige bij werkingen, jammer, want de bloedwaarden, vetgehalte in bloed was goed, na gebruik aantal maanden

04-04-2020 | Man | 65
Aderverkalking
Als U merkt dat LDL te laag en HDL te laag, praat met de cardioloog help niet zijn vaak eigenwijs doe zelf minder spuiten de helft minder let wel op dat HDL hoger is dan LDL die moet vrij lag zijn 1.2 tot 2 HDL mag 4.5 Let vooral op u voeding eet veel fruit vette vis en vers groente ook koolhydraten neem Haverkorn brood geen volkoren wel speltbrood en lijmzaad of koud[lees meer...]geperste lijmzaadoil voor bakken of in namen voor open houden kransslagader

17-10-2018 | Man | 59
Aambeien en vaatscheurtjes

22-11-2017 | Man | 74
Hoog cholesterol
De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum