Ervaringen met Praluent

alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

rugspierpijn artritis in veel gewrichten die beweegt schouder spierpijn darmproblemen

Hoog cholesterol (56 meningen)

Simvastatine (1212 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (345 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

17-03-2024 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Na 3 statines geprobeerd te hebben ( met zeer veel klachten en ernstige bijwerkingen) nu overgegaan op Praluent. Cholesterolwaarde van 9,4 naar 5,2 gegaan, super resultaat met minimale bijwerkingen. Ik varieer wel de injectie locaties. 2 dagen enigszins grieperig, goed te doen. De bijgeleverde Ezitimibe gebruik ik niet ivm de vele bijwerkingen.

15-11-2023 | Vrouw | 67
Cholesterol
Na het verhogen van 75 naar 150 kreeg ik ernstige geheugenproblemen. Na het stoppen kreeg ik mijn geheugen terug.

06-07-2023 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
ik gebruik nu bijna een jaar die praluent de eerste paar maanden geen last maar de laatste twee maanden ontzettend veel pijn in me benen zo erg dat ik haast niet kan lopen. nu begint het ook al in me armen, vind het niet fijn meer. slaap daar door erg slecht.

25-02-2023 | Vrouw | 66
Hoog cholesterol
Ik heb het ruim twee jaren gebruikt ,in het begin geen klachten maar het begon na een paar maanden vaak wakker en het werd zo erg dat ik niet meer kon slapen .

15-01-2023 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik praluent al zo’n 6 jaar. Na elke injectie weer hoge fluittoon wat in twee weken tijd langzaam weer minder wordt, zodra ik weer een injectie zet komt het weer terug. Ook vreemde ontstekingen in gewrichten en heftige nek/schouder pijn dag na injectie. Het ergste is dat ik nu het laatste jaar inmiddels 4x vreselijke lage rugpijn heb gehad een dag na injectie,[lees meer...] zo erg dat ik niks meer kon van de pijn! Statine is helemaal geen optie dan heb ik overal pijn in mijn lijf. Weet even niet meer wat ik moet doen. Ik durf soms geen injectie te zetten.

02-09-2022 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Erg ziek geweest van verschillende statines, uit DNA test bleek statine intolerantie, ezetimibe weer intollerantie met gevoel van blaasontsteking, 1x spuit 150 Praluent weer allerlei bijwerkingen: zere keel, grieperig, branden in buik, ontzettende spierpijn en zwakte in lichaam, extreem moe, veel slapen, kon de trap bijna niet meer op, hitte in lichaam. Werd helemaal naar [lees meer...]en na 2 weken nog niet hersteld. In overleg met de arts gestopt. LDL na 1x spuiten naar 2,3. Maar was net een zombie.

26-12-2021 | Vrouw | 65
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik heb in 2020 een cva gehad mijn chloresterol was 4,5 vele soorten statines gebruikt heb aan linkerkant stijf en doof gevoel dus lopen gaat soms moeilijk en hand wil ook niet goed dus nu praluent maar merk dat kracht steeds meer weg gaat had dus zelf mijn chlorestorol al door anders te eten al naar 3,5 gekregen

09-03-2021 | Vrouw | 63
Cholesterol
Ik gebruik nu sinds twee maanden deze injecties. De eerste keren deed het prikken niet zeer. Kan geen effectiviteit benoemen. Niet getest nog. Op de plek waar geprikt werd ontstond een bultje. Mijn waarden zijn niet echt hoog maar het zou naar beneden moeten vanwege de nieuwe normen. Af en toe wat keelpijnklachten en verkoudheid. Staat in de bijwerkingen en is nu lastig.[lees meer...] Kan me niet elke keer laten testen. Ik hoef de voorgeschreven Medicijn met een E niet in te nemen.

27-01-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Na de 4e injectie steeds wat hoofdpijn maar na 4e injectie kon ik vanuit het niets niet meer lopen van de rugpijn. Na het stoppen 6 dagen later was het ook ineens over. Nu gestopt voor 4 weken daarna weer proberen zien hoe het gaat.. wordt vervolgd

22-10-2020 | Vrouw | 81
alirocumab (75mg/ml)
Na de nodige statines en repata praluent,ga ik stoppen ,dit is geen kwaliteit van leven

20-07-2020 | Vrouw | 66
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

12-05-2020 | Vrouw | 80
alirocumab (75mg/ml)
Gestopt met injecties. Te veel ernstige bij werkingen, jammer, want de bloedwaarden, vetgehalte in bloed was goed, na gebruik aantal maanden

03-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Kon geen enkele andere medicatie verdragen.

20-09-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.

18-11-2018 | Vrouw | 56
Cholesterol
Sinds enkele jaren gebruik ik statines, waarvan het laatste jaar Rosuvastine. Omdat ik bij alle statines spierpijn ervaarde mocht ik onlangs beginnen met Praluent injecties. Heb nu 2x geinjecteerd. Sindsdien is de spierpijn fors toegenomen. Ik doe een paar keer per week krachttraining, maar heb een flinke stap terug moeten doen. Ga het nog 2 weken aanzien.