alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (18 meningen)

Simvastatine (1158 meningen)
Crestor (389 meningen)
Lipitor (333 meningen)
Atorvastatine (297 meningen)
Ezetrol (149 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-11-2017 | Man | 74
Hoog cholesterol
De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.

22-10-2020 | Vrouw | 81
alirocumab (75mg/ml)
Na de nodige statines en repata praluent,ga ik stoppen ,dit is geen kwaliteit van leven

03-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Kon geen enkele andere medicatie verdragen.

27-09-2019 | Man | 65
Hoog cholesterol
Ik gebruik al 25 jaar cholesterol verlagers, eerste 10 jaar Lipitor zonder problemen. Maar daarna hebben goedkopere cholesterol verlagers bij mij 10 jaar voor problemen gezorgd. In 2008 stents, behoorlijke vernauwingen. Na vele klachten gestopt met alle medicatie, behalve de aspirine, 2,5 jaar later ernstig infarct gehad (eind 2017). Daarna weer aan de chol verlagers met[lees meer...] bijwerkingen. Sinds begin van dit jaar aan de Praluent en nog nooit zo'n lage LDL gehad (<2), met vlgns mij geen bijwerkingen. Wel wat rare verschijnselen waar de oorzaak nog niet van bekend is.

20-09-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.

01-07-2019 | Man | 57
Aderverkalking
bij 150 mg liter kreeg ik bloedneuzen nu is cholesterol op peil en ik heb geen klachten

29-04-2019 | Man | 66
alirocumab (75mg/ml)
Ik ben erg gelukkig met praluent. Na jaren van veel pijn bij gebruik van statines in alle ledematen is bij praluent de pijn zo goed als geheel verdwenen. Mijn HDL en LDL zijn helemaal normaal in waarde gedaald. Het HDL is zelfs beneden pijl volgens het Lab. Ik kan nu weer beter bewegen en lopen. Soms krijg ik iets van rode of blauwe plekken rond de enkels, maar die verdw[lees meer...]ijnen ook weer van zelf. Verder geen bijzonderheden tot nu toe.

08-03-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
na een 15 jarige periode van verschilende statines, waarbij het cholesterolgehalte van 13,8 omlaag ging naar 8 is mij een combinatie voorgeschreven van statines en ezetrol. Het cholesterol gehalte kwam op +/- 4. Na 10 jaar kreeg ik spierpijn, waarbij lopen niet meer mogelijk was. Daarna 5 jaar zonder cholesterol verlagende middelen. Via aangepast dieet was mijn cholesterol[lees meer...] rond de 11 Na een bezoek bij de specialist is besloten om de combinatie Praluent/Ezetrol te proberen. Na 4 maanden voorlopig zeer tevreden. geen bijwerkingen en het cholesterolgehalte ligt nu op 3,9

17-10-2018 | Man | 50
Cholesterol
Na in 2013 een bypass operatie hebben moeten ondergaan moest ik de gebruikelijke medicijnen gaan slikken waaronder statines, diverse merken statines gekregen en uitgeprobeerd maar telkens zeer veel vervelende bijwerkingen, uiteindelijk uitgekomen bij de internist die mij Praluent voor kon schrijven, dmv een injectie met een wegwerp injectiespuit injecteer ik mijzelf 1x in [lees meer...]de 2 weken. Sindsdien verdwenen de bijwerkingen die ik had van de statines en tot nu toe (na 1 jaar Praluent) geen bijwerkingen kunnen ontdekken. Een cardioloog die ik sprak had actief mee gedaan aan de ontwikkeling van dit middel en noemde het baanbrekend en dé vervanger voor de statines. Echter is het een duur medicijn en je krijgt het alleen onder bepaalde voorwaarden voorgeschreven.

10-11-2017 | Man | 58
Hoog cholesterol
Belast met Hypercholesterolemie, ondanks dat ik alle beschikbare medicijnen al 40 jaar gebruik op maximale dosis bleef het Cholesterol met 5.5 te hoog. Met Praluent 150mg gingen de waarden in 6 weken tijd van 5.5 naar 2.6! en het LDL van 3.34 naar 0,96. Aangezien dit ver onder het te verwachte effect is ben ik erg blij met dit middel.

11-10-2017 | Man | 64
Cholesterol
Van alle cholesterol verlagers had ik veel last van bijwerkingen met name hevige krampen in de benen.

05-10-2017 | Man | 37
Hoog cholesterol
Vanaf mijn geboorte te hoog cholestorol. Helaas familiair belast. Vanaf mijn 10de jaar verschillende statines gebruikt. Wat een ramp! Heel veel klachten. Uiteindelijk op mijn 16de besloten deze medicatie niet meer te gebruiken. Sindkort is er een nieuw medicijn op de markt. Praluent. Ik ben er juni 2016 mee begonnen. Nu 5 maanden later is mijn LDL Cholesterol met 55% gedaa[lees meer...]ld naar 4.0. En dat zonder noemenswaardige bijwerkingen. Nu maar hopen dat deze waarde stabiel blijft.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum