Ervaringen met Praluent

alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

artritis in veel gewrichten die beweegt rugspierpijn schouder spierpijn darmproblemen

Hoog cholesterol (56 meningen)

Simvastatine (1211 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (343 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

22-02-2024 | Man | 61
Hoog cholesterol

schouder spierpijn rugspierpijn artritis in veel gewrichten die beweegt darmproblemen

Ik hoop dat er een supplement of iets dergelijks is of komt, waar iemand ervaring mee heeft en wat de bijkomende klachten van het medicijngebruik minder maakt. De bijwerkingen doen je haast besluiten om te stoppen met het medicijn, dat kan nooit de bedoeling zijn. Misschien moet er van de mensen die ook hier klachten van blijven houden is naar een DNA schakel gezocht wor[lees meer...]den die voor de pijn en problemen zorgt. Maar goed ik ben geen arts. /////RED mijnmedicijn.nl : Ter informatie, met een farmacologische DNA-test is het mogelijk om vast te stellen of bepaalde genvarianten meer of minder bijwerkingen veroorzaken. Voor meer informatie volgt u de link https://www.mijnmedicijn.nl/dna/genetische-testen //////////

30-01-2024 | Man | 62
Hoog cholesterol
Na diverse statines met bijwerkingen in overleg met cardioloog gestart met praluent 300 mg injectie 1x per 4 weken. Een dag na de toediening kreeg ik verschrikkelijke spier/gewrichtspijnen in knieen, benen, heupen, liezen, schouders en armen. Inmiddels zijn we bijna 6 weken verder en nog steeds heel veel last van opstartproblemen door stijfheid en snachts verschrikkelij[lees meer...]ke pijn in beide schouders. In overleg met cardioloog geen tweede injectie genomen en afwachten tot de bijwerkingen zijn verdwenen.

22-01-2024 | Man | 64
Aderverkalking
Ik heb geen enkel nadeel van dit medicijn. Dat zal ook wel komen dat ik de bijsluiter niet lees.

12-11-2023 | Man | 71
Prednison 30 mg 5 dagen super medizijn

05-11-2023 | Man | 52
Hoog cholesterol
Na 4 soorten statines te hebben geprobeerd,mocht ik na een DNA onderzoek met uitkomst familiare Hypercholesterolemie dit medicijn proberen. Ik gebruik alleen praluent 150 mg.de ezetimib die ik ook dagelijks moet slikken gebruik ik niet. De praluent injectie verlaagd mijn cholesterol genoeg .ik heb er na 10 prikken nog geen bijwerkingen van ondervonden.echter weet ik niet [lees meer...]als ik de ezetimib erbij ga slikken of er dan bijwerkingen zijn.

01-10-2023 | Man | 71
Hoog cholesterol
Eerste spuit weinig bijwerkingen Tweede spuit na 2 dagen mijn knie ontstoken Na de vierde dag iets verlichting Deze bijwerking had ik ook bij repata maar na de vierde Spuit

11-04-2023 | Man | 64
Aangeboren hartafwijking
Klinkt misschien raar, maar na 1 injectie wil ik alweer stoppen. De bijwerkingen die ik ervaar zijn te naar en ondermijnen mijn geluksgevoel en beperken mijn dagelijkse leven. Moeheid, spierpijn en algehele malaise zijn nu aan de orde van de dag. Ben benieuwd hoe ik me voel als ik een tijdje niet neem. En als ik door hoog cholesterol wat korter leef, maar betere kwalite[lees meer...]it van leven heb, is dat een gecalculeerd risico

13-03-2023 | Man | 65
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol met 4 soorten statines proberen te verlagen maar kreeg steeds weer spierklachten en waarden konden nog wel wat lager. Met Prolia mooi lage waarden van mijn cholesterol en geen spierpijn. Voor mij perfect .

12-02-2023 | Man | 45

08-01-2023 | Man | 57

07-01-2023 | Man | 63
Cholesterol
Ik stop met deze injecties, net zoveel bijwerkingen als statines, algehele malaise in je lijf ernstig vermoeid, mijn cholesterol was 3,8 nu met deze prikken 1.8 dat dan weer wel, maar kwaliteit van leven is zeker zo belangrijk, dan maar risico’s nemen.

12-12-2022 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na jaren een te hoog cholesterolgehalte heb ik via de huisarts gebruik gemaakt van allerlei statines. Door vele bijwerkingen van de statines ben ik overgegaan naar praluent 150 mg. Na een jaar schoot het cholesterolgehalte van 5.6 naar 1.2 en is op dit moment 0.8. Gebruik nu een jaar praluent 75 mg en het cholesterolgehalte blijft laag Ben zeer content met dit middel, [lees meer...] Geen bijwerkingen en verder nergens last van. Het was een uitkomst voor mijn te hoge cholesterolgehalte.

16-11-2022 | Man | 76
Cholesterol
Wegens het feit dat ik na gebruik van statines binnen de kortste keren een jicht aanval krijg en de cardioloog toch zorgen had om mijn cholesterol kreeg ik Praluent voorgeschreven. Aanvankelijk werd ik helemaal blij, kreeg waarden terug die ik in jaren niet had. Echter na 3 kwart jaar kreeg ik allerlei vervelende spier en gewricht klachten. Ook werd ik ernstig vermoeid, be[lees meer...]n een actief persoon, maar iedere middag was ik volledig uitgeschakeld. In overleg met de cardioloog gestopt met Praluent. De klachten verminderden snel echter nu na een half jaar gestopt te zijn ben ik voor mijn gevoel nog steeds niet 'de oude'.

26-10-2022 | Man | 57
Hoog cholesterol
Voordat ik met dit middel begon in combinatie met ezetrol was mijn tryglicde tussen de 25 en 40 hoog. Nu met gebruik ongeveer 4a5 , ook het ldl peil is gedaald op een zeer goed niveau. Op deze manier blijven mijn aderen beter functioneren want voor de start werd ik om het jaar wel gedotterd. En 2x een bypass gehad.

21-09-2022 | Man | 73
alirocumab (150mg/ml)
Door de behoorlijke bijwerkingen van oa statines in overleg met de cardioloog overgegaan op praluent en de bijwerkingen verdwenen

23-08-2022 | Man | 57
Hoog cholesterol
Door hypercholesterolemie en een statine-allergie heb ik jarenlang lopen tobben om mijn cholesterol op een acceptabel niveau te krijgen. Praluent is echt een uitkomst; een simpele injectie één keer in twee weken en m’n cholestrol is perfect en geen bijwerkingen. Ideaal.