alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (18 meningen)

Simvastatine (1158 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

20-07-2020 | Vrouw | 66
alirocumab (150mg/ml)
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

29-04-2019 | Man | 66
alirocumab (75mg/ml)
Ik ben erg gelukkig met praluent. Na jaren van veel pijn bij gebruik van statines in alle ledematen is bij praluent de pijn zo goed als geheel verdwenen. Mijn HDL en LDL zijn helemaal normaal in waarde gedaald. Het HDL is zelfs beneden pijl volgens het Lab. Ik kan nu weer beter bewegen en lopen. Soms krijg ik iets van rode of blauwe plekken rond de enkels, maar die verdw[lees meer...]ijnen ook weer van zelf. Verder geen bijzonderheden tot nu toe.

15-07-2020 | Man | 68
Cholesterol
Lijdt aan hart- en vaatziekten, met name perifeer arterieel vaatlijden . Vasculair specialist en cardioloog zien graag een zo laag mogelijk LDL. Kan statines in het geheel niet verdragen vanwege ernstige bijwerkingen. Vele pogingen daartoe zijn mislukt. Sinds 12 weken gebruik ik nu Praluent 75 mg en wilde na deze periode graag weten of dit medicijn effect heeft. Bewus[lees meer...]t voor het starten met Praluent de cholesterol laten bepalen en na gebruik van 6 injecties wederom het cholesterol bepaald. Het eerste resultaat is zeer positief te noemen. Mijn LDL was in deze periode gezakt van 3,4 naar 1,1, het totale cholesterol was met 65% gedaald. Tot nu toe vallen de bijwerkingen mee, maar houdt er wel rekening mee dat dit nog kan veranderen. Wat vage klachten waarvan niet duidelijk is of dit door het gebruik van Praluent komt of door de combinatie Praluent met andere medicijnen. Wel af en toe wat lichte hoofdpijn.

30-01-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.

22-09-2020 | Man | 71
alirocumab (150mg/ml)
Hoog cholesterol
Na vele jaren problemen te hebben gead met de Statines, vooral nachtelijke kuitkrampen in overleg met mijn cardioloog overgestapt op Praluent. Nu al bijna 2 jaar Resultaat is super , mooie cholesterol waardes en het belangrijkste geen kuitkrampen meer.

08-03-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
na een 15 jarige periode van verschilende statines, waarbij het cholesterolgehalte van 13,8 omlaag ging naar 8 is mij een combinatie voorgeschreven van statines en ezetrol. Het cholesterol gehalte kwam op +/- 4. Na 10 jaar kreeg ik spierpijn, waarbij lopen niet meer mogelijk was. Daarna 5 jaar zonder cholesterol verlagende middelen. Via aangepast dieet was mijn cholesterol[lees meer...] rond de 11 Na een bezoek bij de specialist is besloten om de combinatie Praluent/Ezetrol te proberen. Na 4 maanden voorlopig zeer tevreden. geen bijwerkingen en het cholesterolgehalte ligt nu op 3,9

22-11-2017 | Man | 74
Hoog cholesterol
De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.

04-03-2020 | Man | 75
alirocumab (75mg/ml)
Het zou GEEN bijwerkingen hebben. Na een bypass hartoperatie kreeg ik statinen voorgeschreven, die werkten averechts: ik voelde mij slecht, gewricht -en spier pijnen, duizelig en vergeetachtig. Na wat andere statinen kreeg ik Praluent injecties 75 , eerst leek het heel aardig te gaan. Er kwamen jeukende rode bultjes op de rug en boven arm en die bleven terug komen en het g[lees meer...]evoel als of ik werd "tegen gehouden" in mijn doen en laten. Opstaan en lopen waren een inspanning, soms duizelig dan moest ik me ergens vasthouden, trappen lopen waren een opdracht geworden. Vergeetachtig werd ik ook. Toen heb ik de doktor opgebeld en gezegd: " IK stop met al die anti cholesterol spullen en zie het wel.." Na drie weken voel ik me veel beter en ben bijna weer de "oude"... nb. 10 maanden Praluent gebruikt.

15-05-2019 | Man | 75
Geen statinen meer

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

12-05-2020 | Vrouw | 80
alirocumab (75mg/ml)
Gestopt met injecties. Te veel ernstige bij werkingen, jammer, want de bloedwaarden, vetgehalte in bloed was goed, na gebruik aantal maanden

22-10-2020 | Vrouw | 81
alirocumab (75mg/ml)
Na de nodige statines en repata praluent,ga ik stoppen ,dit is geen kwaliteit van leven

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum