alirocumab

Ezetrol (150 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-09-2020 | Man | 71
Hoog cholesterol
Na vele jaren problemen te hebben gead met de Statines, vooral nachtelijke kuitkrampen in overleg met mijn cardioloog overgestapt op Praluent. Nu al bijna 2 jaar Resultaat is super , mooie cholesterol waardes en het belangrijkste geen kuitkrampen meer.

30-08-2020 | Man | 44
Hoog cholesterol
Een opluchting na vele jaren statines slikken. Na een hartinfarct 3 jaar geleden mocht ik Praluent gaan gebruiken. Geen last meer van spierpijn en het cholesterolgehalte ging flink omlaag.

20-07-2020 | Vrouw | 66
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

15-07-2020 | Man | 68
Cholesterol
Lijdt aan hart- en vaatziekten, met name perifeer arterieel vaatlijden . Vasculair specialist en cardioloog zien graag een zo laag mogelijk LDL. Kan statines in het geheel niet verdragen vanwege ernstige bijwerkingen. Vele pogingen daartoe zijn mislukt. Sinds 12 weken gebruik ik nu Praluent 75 mg en wilde na deze periode graag weten of dit medicijn effect heeft. Bewus[lees meer...]t voor het starten met Praluent de cholesterol laten bepalen en na gebruik van 6 injecties wederom het cholesterol bepaald. Het eerste resultaat is zeer positief te noemen. Mijn LDL was in deze periode gezakt van 3,4 naar 1,1, het totale cholesterol was met 65% gedaald. Tot nu toe vallen de bijwerkingen mee, maar houdt er wel rekening mee dat dit nog kan veranderen. Wat vage klachten waarvan niet duidelijk is of dit door het gebruik van Praluent komt of door de combinatie Praluent met andere medicijnen. Wel af en toe wat lichte hoofdpijn.

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

23-03-2020 | Man | 64

30-01-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Kon geen enkele andere medicatie verdragen.

27-09-2019 | Man | 65
Hoog cholesterol
Ik gebruik al 25 jaar cholesterol verlagers, eerste 10 jaar Lipitor zonder problemen. Maar daarna hebben goedkopere cholesterol verlagers bij mij 10 jaar voor problemen gezorgd. In 2008 stents, behoorlijke vernauwingen. Na vele klachten gestopt met alle medicatie, behalve de aspirine, 2,5 jaar later ernstig infarct gehad (eind 2017). Daarna weer aan de chol verlagers met[lees meer...] bijwerkingen. Sinds begin van dit jaar aan de Praluent en nog nooit zo'n lage LDL gehad (<2), met vlgns mij geen bijwerkingen. Wel wat rare verschijnselen waar de oorzaak nog niet van bekend is.

20-09-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.

08-03-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
na een 15 jarige periode van verschilende statines, waarbij het cholesterolgehalte van 13,8 omlaag ging naar 8 is mij een combinatie voorgeschreven van statines en ezetrol. Het cholesterol gehalte kwam op +/- 4. Na 10 jaar kreeg ik spierpijn, waarbij lopen niet meer mogelijk was. Daarna 5 jaar zonder cholesterol verlagende middelen. Via aangepast dieet was mijn cholesterol[lees meer...] rond de 11 Na een bezoek bij de specialist is besloten om de combinatie Praluent/Ezetrol te proberen. Na 4 maanden voorlopig zeer tevreden. geen bijwerkingen en het cholesterolgehalte ligt nu op 3,9

18-11-2018 | Vrouw | 56
Cholesterol
Sinds enkele jaren gebruik ik statines, waarvan het laatste jaar Rosuvastine. Omdat ik bij alle statines spierpijn ervaarde mocht ik onlangs beginnen met Praluent injecties. Heb nu 2x geinjecteerd. Sindsdien is de spierpijn fors toegenomen. Ik doe een paar keer per week krachttraining, maar heb een flinke stap terug moeten doen. Ga het nog 2 weken aanzien.

17-10-2018 | Man | 50
Cholesterol
Na in 2013 een bypass operatie hebben moeten ondergaan moest ik de gebruikelijke medicijnen gaan slikken waaronder statines, diverse merken statines gekregen en uitgeprobeerd maar telkens zeer veel vervelende bijwerkingen, uiteindelijk uitgekomen bij de internist die mij Praluent voor kon schrijven, dmv een injectie met een wegwerp injectiespuit injecteer ik mijzelf 1x in [lees meer...]de 2 weken. Sindsdien verdwenen de bijwerkingen die ik had van de statines en tot nu toe (na 1 jaar Praluent) geen bijwerkingen kunnen ontdekken. Een cardioloog die ik sprak had actief mee gedaan aan de ontwikkeling van dit middel en noemde het baanbrekend en dé vervanger voor de statines. Echter is het een duur medicijn en je krijgt het alleen onder bepaalde voorwaarden voorgeschreven.

15-10-2018 | Man | 56
Cholesterol
Gebruik al 12 jaar cholesterolmedicijnen, eerst diverse soorten statines maar heb daar nogal flinke bijwerkingen van gehad. Op het laatst had ik Fluvastatine 80MG Retard en dit beviel goed, geen bijwerkingen dus. Nu op advies Praluent 75MG gaan gebruiken maar heb op dit moment enorme spierpijn in mijn hele lichaam en krachtverlies in mijn handen. Het kan toeval zijn, maar [lees meer...]ik heb er mijn bedenkingen over. Even afwachten wat de specialist zegt, anders maar weer terug naar de Retard. Ik weet niet of iemand anders dit herkent en ben daar zeer benieuwd naar. Wat betreft de effectiviteit, geen idee eigenlijk wordt over 2-3 maanden gecontroleerd.

22-11-2017 | Man | 74
Hoog cholesterol
De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.

10-11-2017 | Man | 58
Hoog cholesterol
Belast met Hypercholesterolemie, ondanks dat ik alle beschikbare medicijnen al 40 jaar gebruik op maximale dosis bleef het Cholesterol met 5.5 te hoog. Met Praluent 150mg gingen de waarden in 6 weken tijd van 5.5 naar 2.6! en het LDL van 3.34 naar 0,96. Aangezien dit ver onder het te verwachte effect is ben ik erg blij met dit middel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum