Ervaringen met Pravastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (88 meningen)
Hartinfarct (11 meningen)
Diabetes type 2 (6 meningen)
Angina pectoris (3 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

18-08-2014 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
Na jaren vanwege diabetes 1 simvastatine te hebben geslikt over gegaan op Pravastatine. De klachten gingen niet over. Veel spierpijn in de benen, heupen en schouders. Nu een frozen sholder. Ben gestopt met deze schadelijke medicijnen. Hoe nu verder?

06-02-2014 | Vrouw | 47
pravastatine (40mg)
Diabetes type 1
Na jaren atorvastatine te hebben gebruikt ben ik overgestapt op pravastatine. Omdat dit een mildere variant statine is is de dosis wel verdubbeld. Maar mijn cholesterol is gedaald van 5,3 naar 4,8. Het LDL is zelfs van 3,5 naar 2,8 gezakt. Kortom: zeer effectief. Ik heb echter nu een beetje last van gewrichtsklachten in mijn linkerhand. Voornamelijk mijn ringvinger. Het i[lees meer...]s echter bewezen dat als je stopt met een statine en je begint later met exact hetzelfde medicijn, de gewrichtsklachten niet meer terugkeren. Dus dat is wat ik ga proberen.

07-08-2012 | Man | 58
Diabetes type 1
Na de start van het gebruik heb ik vreselijk last van niet in slaap komen. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet ook niet of het door het gebruik van Pravastanine komt, maar het is wel opmerkelijk dat ik veel slechter slaap!