pravastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (82 meningen)
Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

23-06-2020 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
5 dagen deze medicatie geslikt. Niet meer kunnen functioneren, slapen overdag, 's nachts niet kunnen slapen van de krampen, heel erg vermoeid. Spierpijn in voeten, benen, liezen, linkerarm, vingers linkerhand, nek. Op eigen initiatief gestopt, want gevoel 'dan kun zit ik achter de geraniums' Week geleden pillen aten staan, maar nog weinig verbetering. Paar jaar terug oo[lees meer...]k statine voorgeschreven gekregen, ook daarbij vervelende bijwerkingen. Geen statines meer, voor mij lijf is het vergif.

10-02-2020 | Man | 72
Cholesterol
EERST PRAVASTATNE, NA VEEL OVERLAST, KREEG IK ROSUVASTATINE VOOR GESCHREVEN. NU NA JAREN NOG STEEDS VEEL LAST VAN HEUPEN, BENEN EN VOORAL VOETEN

15-01-2020 | Man | 65
Aderverkalking
Op voorschrift van cardioloog 1 dosis 20 mg per dag Vanaf tweede ochtend ernstige gevrichtpijn in die mate dat ik als niet zonder pijn kon stappen Later op de dag was het wel beter doch de pijn was nooit helemaal weg Later ook last van hoofdpijn en wazig zicht Na 6 dosissen medikatie gestaakt wegen niet meer kunnen functioneren

01-12-2019 | Man | 66
Hoog cholesterol
Ik heb zeer slechte ervaringen met Simvastatine, Atorvastatine en vooral Pravastatine. Maakte me zieker dan zonder deze tabletten. Vele bijwerkingen waarvan o.a. pijnlijke gewrichten en moeheid die me bijna mijn baan hebben gekost. De werking van deze medicijnen is niet aangetoond. Zie hiervoor uitzending van Radar over cholesterol. Nooit meer statines voor mij. Nu aan de [lees meer...]Ezetemibe. Klachten van Pravastatine langzaam aan het afnemen.

09-11-2019 | Vrouw | 69
haaruitval

01-09-2019 | Vrouw | 63
pravastatine (40mg)
ik ben van een energiek iemand in een ander persoon geworden

20-08-2019 | Vrouw | 53
Angina pectoris
Ondanks een laag cholesterol gehalte in het bloed moest ik toch een statine slikken. ( Agina Pectoris) Ben begonnen met atorvastatine 40 mg, daarna simvastatine 40 mg en rosuvastatine 40 mg. Bij alle 3 behoorlijke bijwerkingen zoals hoofdpijn, maag/ darmklachten en erg duizelig. Nu aan de pravastatine, begonnen met 40 mg . Weer dezelfde bijwerkingen, de dosis is nu verlaag[lees meer...]d ( recent) naar 10 mg per dag. Bijwerkingen zijn minder, maar het is nog steeds geen favoriet middel . Wordt vervolgd...

13-05-2019 | Man | 73

01-04-2019 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
Na 1 jaar Simvastatine 20117 over op Pravastatine 2018 Al vrij snel kramp op de kuiten Na inname Q10 verbeterde dat. Na 2 maanden last van handen voornamelijk de vingers( stijfheid en triggervingers en duim, na 3/4 jaar bovenarm spierpijn, weer iets later schouder en behoorlijke nek klachten, tevens onderrug klachten. Dit gaat dus niet goed zo. Ik stop nu accuut en ga we[lees meer...]er overleggen met de huisarts. De dosering van 10 mg halveerde ik nog naar 5 mg. Desondanks deze klachten.

09-03-2019 | Vrouw | 66
pravastatine (10mg)
sinds vorig jaar november 2018 voorgeschreven Sympastatine 40mg,na maand zelf gestopt,pfff wat een stijve spiermassa,krakende hals gewrichten, niet links of rechts om kunnen draaien. Huisarts schreef: Pravastatine 10mg voor, na 1 maand het gevoel te hebben, oke daar kan ik mee overweg, helaas na nieuw doosjes begonnen, 1 jan.2019 ,sinds 2 weken zelf gestopt, ik slik die z[lees meer...]ooi niet. Wat een ellende onderrug,hals,geen puf, zou goed een hele dag op de bank kunnen zitten.

06-02-2019 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik wil maar een ding zeggen. Kijk eens via google naar , De Cholesterol Leugen". Dan vraag je je af, wat is de waarheid?? Ook review over alle Statines zijn nou niet erg positief.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Hartinfarct
Geen klachten

12-08-2018 | Vrouw | 63
Angina pectoris
Gigantische spierpijn in combinatie met Dilthiazem. Op eigen gelegenheid gestopt na diagnose Polymialgia Reumatica. De klachten werden vrij snel veel minder en ik had geen Polymialgia meer. Voelde mij altijd oke, maar toen een wrak.

08-05-2018 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
voor cholesterol en ivm suiker ziekte. heb nergens geen last van. en het helpt goed

12-03-2018 | Man | 52
Hoog cholesterol
Compleet lusteloos, totaal geen energie meer. Ik had op een gegeven moment het idee dat als ik het nog een paar dagen gebruiken zou ze mij konden begraven. Nadat ik op eigen initiatief gestopt ben ging ik met sprongen vooruit. Zelfde probleem had ik ook met de andere statine's.

25-02-2018 | Vrouw | 68
Cholesterol
Ben 10kg verzwaart van het innemen van de Pravastatine 40mg

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum