ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
06-02-2019

Hoog cholesterol

Ik wil maar een ding zeggen. Kijk eens via google naar , De Cholesterol Leugen". Dan vraag je je af, wat is de waarheid?? Ook review over alle Statines zijn nou niet erg positief.
15-10-2018

Hartinfarct

Geen klachten
12-08-2018

Angina pectoris

Gigantische spierpijn in combinatie met Dilthiazem. Op eigen gelegenheid gestopt na diagnose Polymialgia Reumatica. De klachten werden vrij snel veel minder en ik had geen Polymialgia meer. Voelde mij altijd oke, maar toen een wrak.
08-05-2018

Diabetes type 2

voor cholesterol en ivm suiker ziekte. heb nergens geen last van. en het helpt goed
12-03-2018

Hoog cholesterol

Compleet lusteloos, totaal geen energie meer. Ik had op een gegeven moment het idee dat als ik het nog een paar dagen gebruiken zou ze mij konden begraven. Nadat ik op eigen initiatief gestopt ben ging ik met sprongen vooruit. Zelfde probleem had ik ook met de andere statine's.
25-02-2018

Cholesterol

Ben 10kg verzwaart van het innemen van de Pravastatine 40mg
24-02-2018

Cholesterol

Ik ben met dit medicijn begonnen nadat ik via de internist mij had laten onderzoeken op al vervelende en vermoedende bijwerkingen van in dit geval ezetrol ook een cholesterolverlager, daar ik de laatste tijd steeds vaker spierpijn had. Er werd eerst gedacht aan spierreuma maar dit bleek niet het geval, maar toch bleef steeds ondanks dat ik ruim 2 maanden was gestopt me[lees meer...]t ezetrol de waarde in het ck gehalte ( spieren ) steeds aan de hoge kant te zijn, en nu eigenlijk nog steeds, maar omdat de internist het toch belangrijk vond dat ik moest voorkomen dat mijn cholesterol de verkeerde kant op zou schieten heeft ze voor de verandering dit medicijn voorgeschreven. Het mooiste is dat ik in het verleden al eens simvastatine en atorvastatine had gehad met dezelfde vervelende bijwerkingen, maar werd mij verteld door de apotheek dat deze dus de minste bijwerkingen zou geven. Nou mooi dus niet, want nu sinds dat ik nu dus bijna 3 weken dit medicijn gebruik beginnen de spierpijnen zich steeds meer uit te breiden, nu ook al in mijn nek en bovenkant schouders. Dus voor mij wederom een reden om er mee te stoppen en het weer voor te leggen aan de huisarts. Het vreemde was overigens ook nog eens dat de internist vond dat ik de bijwerkingen maar voor lief moest nemen mocht dit weer het geval zijn, want de kans op een hartinfarct door te hoog cholesterol daar moest ik nu ook niet weer aan denken. Lekker zoiets, wat moet je daar nu mee.
25-01-2018

Hoog cholesterol

Sinds een aantal weken heb ik last van kuitpijnen en lichte lusteloosheid. Maar wat mij het meest opviel dat ik steeds moeilijker ging urineren, vooral s'ochtends lukte dat steeds moeilijker, omdat ik eerder een ander, sterker middel had tegen mijn hoge cholesterol gehalte ( de naam van het middel ben ik helaas vergeten) en daar veel last van kreeg, beslloot ik een paar d[lees meer...]agen te stoppen met dìt middel. Inmiddels is het plas probleem nagenoeg verdwenen, ik zal dus op korte termijn in overleg gaan met mijn arts.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!