lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-03-2016

Hoog cholesterol

Ik heb nu bijna alle statines gehad voor mijn te hoog LDL. Alle medicijnen gaven vervelende tot ernstige bijwerkingen waardoor ik niet normaal kon functioneren. De huisarts heeft mij doorverwezen naar de internist, omdat zij geen raad meer wist. De internist schreef eerst Atorvastatine 10 mg voor. Na 1 week vanwege de bijwerkingen, drukgevoel in de buik, voelde het hart kl[lees meer...]oppen in de oren, vocht vasthouden, moe en spierpijn. Toen kreeg ik Ezetrol voorgeschreven. Dit medicijn heb ik 10 dagen gebruikt. Ook gestopt vanwege gewichtstoename, slechter zien, stijve handen en vingers, dode vingers, tintelingen in benen en voeten, veel hoesten. 18 maart een gesprek gehad met de internist. Er zijn nog 2 medicijnen. Om te beginnen kreeg ik Pravastatine 10 mg voorgeschreven. Dit medicijn slik ik nu 10 dagen. De bijwerkingen zijn er weer. Toch wil ik nog even volhouden omdat de specialist mij op 13 april terugbelt om te vragen hoe het gaat. Nu heb ik veel last van prikkelingen en tintelingen van de huid, overal. Veel oncontroleerbare winderigheid. Moe en slecht inslapen. Pijn in bovenbenen, heup en onderrug. Nu ik dit zo noteer weet ik nog niet zeker of ik nog doorga met slikken tot 13 april. Toen ik met de Ezetrol ben gestopt heeft het ca. 3 weken geduurd voordat alles weer normaal was.
24-03-2016

Hartinfarct

Kreeg 7 jaar geleden lichte Tia en o.a. simvastatine voorgeschreven. Na 9 maanden gestopt wegens bijwerkingen. 1 jaar geleden een licht hartinfarct, waarna procollair atorvastatine 40 mg voorgeschreven. Na 4 weken geleidelijke toename dezelfde bijwerkingen. Na 4 maanden i.o.m. huisarts dosering gehalveerd en weer 4 maanden later i.o.m. huisarts gestopt waarna klachten bij[lees meer...]werkingen verdwenen. Januari '16 controle bij andere cardioloog, die pravastatine 1 daags 20 mg adviseerde. Na 1 maand weer gestopt i.o.m. cardioloog wegens weer toenemende en zelfde bijwerkingen. Conclusie: absoluut intolerant voor statines.
10-02-2016

Artrose van de wervelkolom

Gebruikte eerst atorvastatine daarna overgestapt wegens spierklachten naar pravastatine, ik ben van het vagevuur in de hel beland met dit medicijn. Na anderhalve week gestopt met pravastatine, verschrikkelijke pijn in benen en hamstringblessure.
28-01-2016

Hartinfarct

Heb al meerdere andere chloresterol pillen gehad. Allemaal hebben ze bijwerkingen, maar deze zijn het ergste tot nu toe.
20-12-2015

Hartinfarct

Ik kreeg pravastatine, protocolair, voorgeschreven na een groot hartinfarct. Mijn cholesterol was voor het infarct laag. (gemeten door "Life Line"). Na een 10 maanden gebruik kreeg ik, na intensiefe lichamelijke inspanning, hevige spierpijn. Deze pijn was anders dan de pijn door verzuring van de spieren die ik ken na intensief sporten. In overleg met mijn cardioloog heb [lees meer...]ik de pravastatine nu al 3 weken gestopt, maar de pijn is nog niet weg. Wel is de pijn al verminderd. Binnenkort laat ik het cholesterolgehalte in mijn bloed controleren. Dan ga ik in overleg met mijn cardioloog. Ik wil weten wat mijn risico's zijn. Als het aan mij ligt ga ik dit medicijn niet weer gebruiken.
16-12-2015

Beroerte

Eerst simvastatine gebruikt. Toen overgegaan op pravastine. Nog steeds veel spierpijn.
13-04-2015

Hoog cholesterol

Heb nu 2 weken Pravastatine geslikt. En in overleg met de huisarts doorgaan hiermee en over 3 maanden weer bloed prikken. De klachten t.o.v. Simvastatine is op dit moment +/- 20% minder, maar niet ideaal natuurlijk.
25-03-2015

Cholesterol

Na eerst Simvastatine gebruikt te hebben slik ik nu een week of zes pravastatine. Ik moet zeggen dat deze bijwerkingen met pravastatine tot aan nu reuze meevallen, dat was ook de reden dat ik overgestapt ben naar pravastatine. Het begon wel met spierpijn, maar dit was na 2 weken nagenoeg verdwenen, wel bleven de pijnlijke gewrichten bij belasting en soms stekende gewrich[lees meer...]ten bij ontspanning. Je leest veel negatieve meldingen met name over heftige bijwerkingen van dit medicijn, dit was voor mij de reden om toch ook eens iets positiefs te melden van pravastatine.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (714) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop