lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

28-01-2016

Hartinfarct

Heb al meerdere andere chloresterol pillen gehad. Allemaal hebben ze bijwerkingen, maar deze zijn het ergste tot nu toe.
20-12-2015

Hartinfarct

Ik kreeg pravastatine, protocolair, voorgeschreven na een groot hartinfarct. Mijn cholesterol was voor het infarct laag. (gemeten door "Life Line"). Na een 10 maanden gebruik kreeg ik, na intensiefe lichamelijke inspanning, hevige spierpijn. Deze pijn was anders dan de pijn door verzuring van de spieren die ik ken na intensief sporten. In overleg met mijn cardioloog heb [lees meer...]ik de pravastatine nu al 3 weken gestopt, maar de pijn is nog niet weg. Wel is de pijn al verminderd. Binnenkort laat ik het cholesterolgehalte in mijn bloed controleren. Dan ga ik in overleg met mijn cardioloog. Ik wil weten wat mijn risico's zijn. Als het aan mij ligt ga ik dit medicijn niet weer gebruiken.
16-12-2015

Beroerte

Eerst simvastatine gebruikt. Toen overgegaan op pravastine. Nog steeds veel spierpijn.
13-04-2015

Hoog cholesterol

Heb nu 2 weken Pravastatine geslikt. En in overleg met de huisarts doorgaan hiermee en over 3 maanden weer bloed prikken. De klachten t.o.v. Simvastatine is op dit moment +/- 20% minder, maar niet ideaal natuurlijk.
25-03-2015

Cholesterol

Na eerst Simvastatine gebruikt te hebben slik ik nu een week of zes pravastatine. Ik moet zeggen dat deze bijwerkingen met pravastatine tot aan nu reuze meevallen, dat was ook de reden dat ik overgestapt ben naar pravastatine. Het begon wel met spierpijn, maar dit was na 2 weken nagenoeg verdwenen, wel bleven de pijnlijke gewrichten bij belasting en soms stekende gewrich[lees meer...]ten bij ontspanning. Je leest veel negatieve meldingen met name over heftige bijwerkingen van dit medicijn, dit was voor mij de reden om toch ook eens iets positiefs te melden van pravastatine.
17-03-2015

03-03-2015

Hoog cholesterol

Heb al jaren zo'n pijn in mijn lijf, gewrichten, spieren, alles doet zeer. Heb artrithis psoriatica, een hoge bloeddruk en een te hoge cholesterol. Sinds een half jaar zo'n gruwelijke rugpijn dat ik door mijn reumatologe naar de orthopeed werd gestuurd, die mij foto's liet maken van rug en schouders, niet van de rug, want dat was een jaar eerder al gedaan. Uitslag: slecht[lees meer...]e nek, schouders (na operatie) ok, maar je kan mij niet aanraken zonder me pijn te doen. De orthopeed stuurde me naar een bekwaam fysiotherapeut. Vandaag na een aantal behandelingen vroeg hij of ik medicijnen gebruik, en ja, onder meer pravastatine. Hij was gelijk gealarmeerd, en zei dat al mijn narigheid daar wel 's van zou kunnen komen, en googelde het medicijn. Ben me rot geschrokken, ik gebruik het al jaren, en word steeds slechter!! Morgen ga ik de huisarts bellen voor een doorverwijzing naar de internist, er moet iets veranderen, slik notabene een dubbele dosis, 80 mg per dag!! Zou door dit middel al die pijn en kramp in mijn lijf veroorzaakt worden? Ben heel benieuwd of er voor mij iets ten goede zal veranderen als ik een ander middel krijg!
24-02-2015

Hoog cholesterol

ik gebruikte simvastitine voor te hoog cholesterol maar had na 2 jaar veel spierpijn, nu overgegaan op pravastatine maar nog meer spierpijn, ik heb gelezen dat de statines het enzym q 10 afbreken, heb nu q10 gekocht maar ik vraag me af hoeveel heeft een lichaam nodig per dag van het q10 want de ene verkoopt 30 mg en de ander 100 mg.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.