lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

13-04-2014
Man (76) - Hartinfarct

Tevredenheid over:
Patient is eind december en begin januari 2014 gedotterd. Nu extreem droge huid. Heeft geen te hoge cholestorol gehalte. Huid is erg rimpelig overal op het lichaam, behalve gezicht. Advies: insmeren met Neutral bodylotion, olie. Zalf heeft niet geholpen. Patient is mager en is 76 jaar. Geen onderhuids vetweefsel meer. Huid schilfert overal, buik, rug, benen en armen, a[lees meer...]f. Kun je pravastatine stoppen zonder problemen, nu twee dagen gestopt en patient voelt zich al beter. Heeft honger, blijft toch lang op bed liggen. Morgen (13 -4 2014) probeer ik de cardioloog te vragen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

27-03-2014
Man (66) - Hartfalen
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Na 1 jaar simvastatine kreeg ik pijn in mijn benen. Ben hiervoor gesprek met apotheek aangegaan. Deze stelde voor om pravastatine te gebruiken. Sindsdien veel minder klachten. Slik dit naast 7 andere hartmedicijnen. Kan dus moeilijk bepalen welk medicijn bijwerkingen geeft.

02-03-2014
Man (50) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Na overleg met arts ..... kan je het ook op een andere manier aanpakken?? lees artikel hieronder http://www.gezondbeterworden.nl/digitaal-tijdschrift/de-cholesterol-leugen.html

07-02-2014
Man (68) - Aderverkalking

Winderigheid en veel rugpijn

06-02-2014
Vrouw (47) - Diabetes type 1
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Na jaren atorvastatine te hebben gebruikt ben ik overgestapt op pravastatine. Omdat dit een mildere variant statine is is de dosis wel verdubbeld. Maar mijn cholesterol is gedaald van 5,3 naar 4,8. Het LDL is zelfs van 3,5 naar 2,8 gezakt. Kortom: zeer effectief. Ik heb echter nu een beetje last van gewrichtsklachten in mijn linkerhand. Voornamelijk mijn ringvinger. Het i[lees meer...]s echter bewezen dat als je stopt met een statine en je begint later met exact hetzelfde medicijn, de gewrichtsklachten niet meer terugkeren. Dus dat is wat ik ga proberen.

27-01-2014
Man (58) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
pravastatine maakt me ziek , omdat ik ook met andere cholesterolverlagers spierpijnen had , schreef de specialist pravastatine 20 mg voor ... Bijwerkingen , diaree;; winderigheid ,, duizelig en misselijk, plezant is anders .
1 Reactie

Reactie:

Bij mij idem, ben na drie maanden gebruik gestopt!. Artsen vinden het wat vreemd dat dit middel diarree veroorzaakt. Ben blij dat ik " medestanders" heb. Ik wil een alternatieve pil ook geen Simvastine, want die veroorzaken bij dezelfde klachten,

Datum 07-02-2014 12:35

16-10-2013
Vrouw (54)
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Pravastatine kon ik goed verdragen, paar kleine bijwerkingen, maar niet belemmerend voor dagelijks leven!!!

07-10-2013
Vrouw (57) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
heb 3 maanden simvastatine geslikt, kreeg er spierpijn in mijn benen van, dus kreeg ik pravastatine voorgeschreven. Na 4 dagen kreeg ik erg veel pijn in mijn knokken van de vingers, wat ging uitbreiden naar polsen en pezen in de elllebogen. Ben na 3 weken gestopt, ben nu bijna 1 week verder en heb nog erg veel pijn, kan bijna niet functioneren op mijn werk, alleen met dicl[lees meer...]ofinac. Wie kan mij zeggen hoe lang deze rotmiddelen nog invloed op mijn spieren/gewrichten kan hebben?

06-08-2013
Man (64) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Tijdens een normale drie jaarlijkse keuring werd door de huisarts een te hoge waarde cholestorol in het bloed geconstateerd. Mijn gewicht is normaal voor mijn lengte (180 cm/75 kilo), ik doe aan hardlopen, ik eet zonder zout- en suikertoevoeging en ik ben matig met vet. De huisarts stelt voor om een cholestorol verlagend middel Pravastatine 40mg. te gaan gebruike[lees meer...]n. Na circa 1 maand treden er hevige spierpijnen in de rug, de beide zijkanten van het lichaam, in de armen en nek op die normaal functioneren bijna onmogelijk maken. Slapeloze nachten door de spierpijnen maken het leven ook onaangenaam. Ik ben gestopt met dit medicijn en probeer nu door alleen nog maar gezonde producten te eten de cholestorol op natuurlijke wijze te verlagen.

27-07-2013
Man (64) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Na circa 1 maand inname van Pravastatine begon ik spierpijn te krijgen. Dat werd steeds heviger, zo erg dat ik 's-nachts niet door kon slapen maar regelmatig wakker werd met pijn. Sporten overdag was niet meer mogelijk vanwege de spierpijnen. (hardlopen). Ik ben gestopt met het medicijn en daarna zijn de klachten volledig verdwenen. Ik let nu extra op mijn voeding v.w[lees meer...].b. de verzadigde vetten. Die mijd ik nu zoveel mogelijk. Ik eet voldoende groenten en fruit. Het middel was voor mij erger dan de kwaal...........

12-07-2013
Vrouw (57) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Ik kreeg dit pravastatine omdat ik veel klachten had met simvastatine, maar dit is met dit medicijn niet anders, misselijk, problemen met de stoelgang, pijn en krampen in mijn benen en handen, moe. Kortom geen succes! Ga overleggen met de huisarts voor iets anders

30-06-2013
Vrouw (53) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
In januari 2013 ben ik dit medicijn op aanraden van de internist gaan gebruiken. Sinds ik dit medicijn gebruik heb ik spierpijn, voornamelijk in mijn rechterschouder. En dusdanig dat ik momenteel mijn arm niet meer fatsoenlijk omhoog kan tillen. Plotseling heb ik last van een hielspoor en spierpijn in mijn beide voeten. Het ergste euvel dat me momenteel goed dwars zit,[lees meer...] is dat ik jeukende bultjes op mijn bovenarmen heb, op mijn zitvlak en bovenbenen. Dit probleem heb ik nooit eerder gehad. Het ligt niet aan de combinatie met de andere medicatie die ik gebruik, want die gebruik ik al ruim 5 jaar en er was volgens de apotheker geen interactie met de Pravastatine. Ik heb meer hartritme stoornissen, die versterkt lijken met een ander medicijn dat ik gebruik. Ik stop niet zomaar met de pravastatine, maar na het lezen van de overige meningen hier lijkt het me wel tijd worden voor een hartig onderonsje met mijn huisarts/internist

26-06-2013
Vrouw (45) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Naast Thyrax (trage schildklier) Metformine (diabetes 2) nu ook sinds gister aan de Pravastatin (hoge cholesterol) ben er niet echt blij mee want het liefst slik ik helemaal niets (wie wel) maar goed, we gaan het maar aankijken en ik hoop dat de negatieve bijwerkingen mee zullen vallen. Maar ja, mensen die tevreden zijn over het medicijngebruik zijn minder snel "in de pen"[lees meer...] als mensen die wel bijwerkingen hebben en op internet naar oplossingen zoeken, we shall see.... het is pas de 2e dag.....

29-01-2013
Vrouw (67) - Hart

Tevredenheid over:
In feb. 2012 ben ik gedotterd, 2 stents. Kransslagader was vrijwel geheel afgesloten. Moest Simvastatine gebruiken, kreeg daar zeer veel spierpijn van. In mei heb ik Crestor 20 gekregen. Ben toen geopereerd, heb een nieuwe schouder gekregen. Had zeer veel problemen met slapen. Weet dat aan de operatie. In okt dacht ik ineens, dit zou wel eens van de Crestor kunnen komen. D[lees meer...]ergelijke problemen had ik nog nooit gehad. Ben toen overgegaan naar Crestor 10. Inderdaad viel ik de eerste paar dagen daarna voor het eerst vanaf mei, zo in slaap. Maar al snel was het probleem weer even groot. Voelde me zo moe, dat ik wel kon huilen van moeheid. Ben begin jan helemaal met de Crestor gestopt. Nadat ik ze 10 dagen niet had ingenomen, voelde ik me herboren. Moest in overleg met de vaatpreventie Pravastatine 10 gebruiken, maar nu, na 4 dagen innemen, is het alweer precies hetzelfde als met de Crestor. Voel me ziek van de medicijnen. Probeer het nog een paar dagen en dan stop ik ermee. Wat als mijn cholestorol lager is, maar ik kan niets meer omdat ik me zo ziek voel Dan is naar mijn idee het middel erger als de kwaal.

17-01-2013
Man (64) - Suikerziekte ...

Tevredenheid over:
Het schijnt zo te zijn dat het een standaard is om suikerpatienten ook een medicijn tegen choresterol voor te schrijven. ook ik kreeg het voor geschreven, nadat mijn choresterol was gemeten en elke keer kreeg ik een ander soort als ik er een geprobeert had, want telkens voelde ik mij beroerd, duizelig, niet echt lekker, vermoeid enz. In de korte tijd (± 1 maand) dat ik[lees meer...] Pravastatine Ranbaxy gebruikte had ik het gevoel dat ik een oud mannetje ben geworden, Als ik me een beetje meer inspan dan gewoon lopen (ook nu nog ± 2 weken na het stoppen) dus iets sneller ga lopen, krijg ik een beklemde borst (spieren, en/of hart), waardoor ik al gauw een zeer rustig tempo aan ga houden. Bovendien had ik het gevoel dat ik een zombie was en mijn hoestprikkels gingen niet over, totdat k stopte met dit medicijn en helemaal niets meer gebuikte. wel heb ik een week na het stoppen nog last van mijn zere spieren, ook in de hartstreek, maar het schijnt dat zoiets na verloop van tijd weer over gaat (ik hoop het vanharte!!!!!!) Mocht het niet overgaan, dan heeft degene die het heeft voorgeschreven mijn leven beknot en dat hoop ik niet voor hem/haar.

22-11-2012
Man (64) - Cholesterol

Tevredenheid over:
zie mijn verhaal over Crestor (Red; hieronder uw tekst die bij Crestor is geschreven toegevoeg, ivm gebruiksgemak voor andere bezoekrs van de site. Mvg MijnMedicijn ) : Kreeg een maand nadat ik Crestor begon te slikken 2 pijnlijke bulten aan weerszijden van de hals. Dit bleken mijn speekselklieren te zijn, die zwaar en zeer pijnlijk opzwollen. De KNO-arts verwijderde met e[lees meer...]en soort injectiespuit pus en voorzag 2 noodzakelijke operaties. Ik legde zelf onmiddellijk verband met Crestor en weigerde dit verder. Langzamerhand verdwenen de zwellingen aan mijn speekselklieren . Ik ben er gelukkig niet aan geopereerd maar sta (het is nu 2012) nog steeds onder controle. Heb jaren geen cholesterolverlager gebruikt maar kreeg in 2012 een hartinfarct. Toen werd Pravastatine voorgeschreven, waar ik veel spierpijn en kramp van kreeg. Dit werd op mijn klagen veranderd in Symvastatine. Na enige maanden begonnen de krampen weer. Daarna zat ik ineens over mijn hele lichaam onder de uitslag- hevig jeukende bulten die de indruk gaven van plakjes cornedbeaf . De huisarts dacht eerst dat het psoriasis was, maar het bleek een reaktie op de statines te zijn. Ik moet nu 14 dagen geen symvastatine innemen en krijg dan een andere cholestorolverlager die als bijwerking heeft maag en darmklachten. Volgens de huisarts krijgt iedereen met te hoog cholesterol statines voorgeschreven omdat deze : 1) het meest effektief zijn 2) het goedkoopst zijn. Voor mij is het in ieder geval gif gebleken. Van de huisarts moet ik nu de statines niet meer innemen

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum