This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

13-04-2015
Man, 63 jaar

Hoog cholesterol

Heb nu 2 weken Pravastatine geslikt. En in overleg met de huisarts doorgaan hiermee en over 3 maanden weer bloed prikken. De klachten t.o.v. Simvastatine is op dit moment +/- 20% minder, maar niet ideaal natuurlijk.
25-03-2015
Vrouw, 57 jaar

Cholesterol

Na eerst Simvastatine gebruikt te hebben slik ik nu een week of zes pravastatine. Ik moet zeggen dat deze bijwerkingen met pravastatine tot aan nu reuze meevallen, dat was ook de reden dat ik overgestapt ben naar pravastatine. Het begon wel met spierpijn, maar dit was na 2 weken nagenoeg verdwenen, wel bleven de pijnlijke gewrichten bij belasting en soms stekende gewrich[lees meer...]ten bij ontspanning. Je leest veel negatieve meldingen met name over heftige bijwerkingen van dit medicijn, dit was voor mij de reden om toch ook eens iets positiefs te melden van pravastatine.
17-03-2015
Man, 47 jaar

03-03-2015
Vrouw, 50 jaar

Hoog cholesterol

Heb al jaren zo'n pijn in mijn lijf, gewrichten, spieren, alles doet zeer. Heb artrithis psoriatica, een hoge bloeddruk en een te hoge cholesterol. Sinds een half jaar zo'n gruwelijke rugpijn dat ik door mijn reumatologe naar de orthopeed werd gestuurd, die mij foto's liet maken van rug en schouders, niet van de rug, want dat was een jaar eerder al gedaan. Uitslag: slecht[lees meer...]e nek, schouders (na operatie) ok, maar je kan mij niet aanraken zonder me pijn te doen. De orthopeed stuurde me naar een bekwaam fysiotherapeut. Vandaag na een aantal behandelingen vroeg hij of ik medicijnen gebruik, en ja, onder meer pravastatine. Hij was gelijk gealarmeerd, en zei dat al mijn narigheid daar wel 's van zou kunnen komen, en googelde het medicijn. Ben me rot geschrokken, ik gebruik het al jaren, en word steeds slechter!! Morgen ga ik de huisarts bellen voor een doorverwijzing naar de internist, er moet iets veranderen, slik notabene een dubbele dosis, 80 mg per dag!! Zou door dit middel al die pijn en kramp in mijn lijf veroorzaakt worden? Ben heel benieuwd of er voor mij iets ten goede zal veranderen als ik een ander middel krijg!
24-02-2015
Vrouw, 68 jaar

Hoog cholesterol

ik gebruikte simvastitine voor te hoog cholesterol maar had na 2 jaar veel spierpijn, nu overgegaan op pravastatine maar nog meer spierpijn, ik heb gelezen dat de statines het enzym q 10 afbreken, heb nu q10 gekocht maar ik vraag me af hoeveel heeft een lichaam nodig per dag van het q10 want de ene verkoopt 30 mg en de ander 100 mg.
17-02-2015
Man, 74 jaar

Hartinfarct

Omdat ik nierproblemen hebt zit er in mijn bloed te veel zuur,volgens de Nefroloog grotere kans op een hartinfarct.En vaak jicht. Gebruik daarvoor colchicine,maar samen met Pravastatine geeft dat mij ontzettend veel spierpijn en hoofdpijn. Op haar advies overgestapt naar Ezetrol 10 mg en dit geeft weer heel veel darm problemen verstopping en pijn.
02-02-2015
Vrouw, 57 jaar

Nieraandoening

Vanaf 31 December slikte Ik simvastatine , voorgeschreven door min nefroloog. Mijn cholesterol is verhoogd, 6.4, om mijn nieren te ontlasten (deze werken nog voor 60%) heb ik deze medicijnen gekregen. Ik had gelezen wat de bijwerkingen konden zijn, maar ........dat gebeurd niet bij mij. Omdat ik ivm overgangsklachten al vrij veel last heb van spieren en gewrichten heb ik [lees meer...]de eerste signalen niet herkent. Schreef het juist aan deze klachten. Na 3 weken dacht ik, niet zeuren maar nog even doorzetten, dan gaat dit vast wel over, moet gewoon wennen. Totdat ik op dit forum terecht kwam. Wat een herkenbaarheid. Ik herkende de spierklachten, de vreselijke pijn in mijn gewrichten, de ontzettende moeheid , je opgebrand voelen, alleen maar kunnen slapen etc. Vandaag contact gehad met mijn huisarts en ga over 2 weken beginnen met pravastatine, ik moet eerst "weer clean" worden. Ik heb ook de reacties gelezen van dit medicijn, word ik ook niet vrolijk van, maar ga ermee starten. Als dit niet lukt schijnen er nog legio mogelijkheden te zijn. Naast deze gebruik ik al 5 jaar hydrochloorthiazide 12.5 Mg voor hoge bloeddruk. Deze is nu goed onder controle.
17-10-2014
Vrouw, 44 jaar

Hoog cholesterol

Bij toeval stuitte ik op het volgende: Het blijkt dat statines de aanmaak van Q10 blokkeren. Q10 maakt ons lichaam namelijk uit dezelfde stof, als waaruit het cholesterol wordt gemaakt. En de statines zorgen ervoor dat deze stof wordt geblokkeerd. Het gevolg is dat ons lichaam niet alleen minder cholesterol kan gaan maken, maar helaas ook minder Q10. Dit zou kunnen v[lees meer...]erklaren waarom een belangrijke bijwerking van cholesterolverlagende statines zich uit in allerlei spierproblemen, zoals kramp, spierzwakte, spierpijn, moeheid. Ik heb dit overlegd met mijn huisarts en ik ben begonnen met Q10 supplement.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely