This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

24-02-2015
Vrouw, 68 jaar

Hoog cholesterol

ik gebruikte simvastitine voor te hoog cholesterol maar had na 2 jaar veel spierpijn, nu overgegaan op pravastatine maar nog meer spierpijn, ik heb gelezen dat de statines het enzym q 10 afbreken, heb nu q10 gekocht maar ik vraag me af hoeveel heeft een lichaam nodig per dag van het q10 want de ene verkoopt 30 mg en de ander 100 mg.
17-02-2015
Man, 74 jaar

Hartinfarct

Omdat ik nierproblemen hebt zit er in mijn bloed te veel zuur,volgens de Nefroloog grotere kans op een hartinfarct.En vaak jicht. Gebruik daarvoor colchicine,maar samen met Pravastatine geeft dat mij ontzettend veel spierpijn en hoofdpijn. Op haar advies overgestapt naar Ezetrol 10 mg en dit geeft weer heel veel darm problemen verstopping en pijn.
02-02-2015
Vrouw, 57 jaar

Nieraandoening

Vanaf 31 December slikte Ik simvastatine , voorgeschreven door min nefroloog. Mijn cholesterol is verhoogd, 6.4, om mijn nieren te ontlasten (deze werken nog voor 60%) heb ik deze medicijnen gekregen. Ik had gelezen wat de bijwerkingen konden zijn, maar ........dat gebeurd niet bij mij. Omdat ik ivm overgangsklachten al vrij veel last heb van spieren en gewrichten heb ik [lees meer...]de eerste signalen niet herkent. Schreef het juist aan deze klachten. Na 3 weken dacht ik, niet zeuren maar nog even doorzetten, dan gaat dit vast wel over, moet gewoon wennen. Totdat ik op dit forum terecht kwam. Wat een herkenbaarheid. Ik herkende de spierklachten, de vreselijke pijn in mijn gewrichten, de ontzettende moeheid , je opgebrand voelen, alleen maar kunnen slapen etc. Vandaag contact gehad met mijn huisarts en ga over 2 weken beginnen met pravastatine, ik moet eerst "weer clean" worden. Ik heb ook de reacties gelezen van dit medicijn, word ik ook niet vrolijk van, maar ga ermee starten. Als dit niet lukt schijnen er nog legio mogelijkheden te zijn. Naast deze gebruik ik al 5 jaar hydrochloorthiazide 12.5 Mg voor hoge bloeddruk. Deze is nu goed onder controle.
17-10-2014
Vrouw, 44 jaar

Hoog cholesterol

Bij toeval stuitte ik op het volgende: Het blijkt dat statines de aanmaak van Q10 blokkeren. Q10 maakt ons lichaam namelijk uit dezelfde stof, als waaruit het cholesterol wordt gemaakt. En de statines zorgen ervoor dat deze stof wordt geblokkeerd. Het gevolg is dat ons lichaam niet alleen minder cholesterol kan gaan maken, maar helaas ook minder Q10. Dit zou kunnen v[lees meer...]erklaren waarom een belangrijke bijwerking van cholesterolverlagende statines zich uit in allerlei spierproblemen, zoals kramp, spierzwakte, spierpijn, moeheid. Ik heb dit overlegd met mijn huisarts en ik ben begonnen met Q10 supplement.
08-10-2014
Man, 72 jaar

Cholesterol

In 2000, na een hartaanval begonnen met pravastatine. Heb sinds die tijd last van vermoeidheids verschijnselen, niet direct gemerkt mede door nierproblemen. in 2009 een niertransplantatie ondergaan maar eigenlijk knapte ik niet op. Nu, na steeds meer klachten o.m. neuropathie en spierpijnklachten, ben ik na schooorvoetende toestemming huisarts voor 2 maanden gestopt e[lees meer...]n half december gaan we het cholesterol gehalte bekijken en verder beslissen. Ik zal hierover verslag doen. Cees
21-09-2014
Vrouw, 70 jaar

Diabetes type 2

heel erg moe slecht slapen hevige kramp in beide benen last van mijn tintelende voeten erge pijn in mijn botten er is ook artrose geconstateerd via foto's. Afgelopen donderdag gestopt met pravastatine op aanraden van mijn huisarts daar moet ik woensdag weer heen voor de uitslag van mijn bloed hoop dat het toch wat beter gaat en dat ik van die vermoeidheid af kom[lees meer...] ik hoop dat ik de volgende keer 'n positiever verhaal kan schrijven gr Corrie.
02-09-2014
Man, 67 jaar

Nierinsufficiëntie

Na Crestor en Simvastatine ben ik dit medicijn gaan slikken. Wat een ramp. Ik kreeg steeds meer spierpijn. Zo erg dat ik een paar keer per nacht mijn bed uit moest. Mijn tenen stonden krom en ik kreeg het gevoel dat mijn spieren afscheurden. De druppel die bij mij de emmer deed overlopen was een geweldige rugpijn en pijn aan mijn heup. Daarvoor moest ik voor behandeld w[lees meer...]orden door een fysiotherapeut. Tijdens zijn behandeling ben ik gestopt met de pravastatine. Door deze ellende ben ik gestopt met mijn moestuin en kon ik niet meer werken. Nu een paar weken verder is alle pijn weg. Nooit meer kramp. Ik train met een personalcoache bij een fitnesscentrum. Ben weer aan het werk. En ben weer vrolijk. Ik lever wel een paar jaar in voor kwaliteit. Deze rommel slik ik nooit meer.
18-08-2014
Vrouw, 54 jaar

Diabetes type 1

Na jaren vanwege diabetes 1 simvastatine te hebben geslikt over gegaan op Pravastatine. De klachten gingen niet over. Veel spierpijn in de benen, heupen en schouders. Nu een frozen sholder. Ben gestopt met deze schadelijke medicijnen. Hoe nu verder?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (592) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (331) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica