evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (58 meningen)

Simvastatine (1175 meningen)
Crestor (395 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (308 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

11-10-2017 | Man | 62
Hartfalen
Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.

30-09-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.

01-09-2017 | Man | 48
Hoog cholesterol
Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

01-09-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

01-09-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.

15-08-2017 | Man | 69
Angina pectoris
Een jaar gebruikt tot volle tevredenheid. Nu echter steeds meer bijwerkingen met huiduitslag, spierpijn en vermoeidheid.

14-08-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.

09-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
fijn middel, werkt erg goed, maar ik meen er toch bijwerkingen van te hebben, zoals spierpijn en stijfheid van mijn benen. makkelijk toe te dienen dmv injectie.

23-06-2017 | Man | 62
Hartklachten
Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.

24-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Na de eerste prik, alleen last van een gevoelige buik, na de tweede prik bleek ik obstipatie te hebben, na de derde prik bleek dat ik niet verkouden was, maar mijn rechterkant van mijn hoofd, volledig verstopt zat, inclusief een ernstige mate van tinnitus, daarna volgde nog een onherkenbare nerveusiteit, spierpijn, maar toch nog de vierde prik toegebracht, maar kon toen ge[lees meer...]en tvprogramma meer volgen, volledig afgeleid door de herrie en pijn in mijn hoofd, , hartkloppingen, jeuk over mijn hele lichaam, duizelig, kortom niet te doen. Wel had ik een cholestrolgehalte van 1,6. Maar ik ben gestopt.

13-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Cholesterol is laag, maar enorm veel bijwerkingen

05-05-2021 | Vrouw | 75
evolocumab (1)
Hoog cholesterol
Ik heb veel en heel lang statines gebruikt en daar neuropathie van gekregen, wat vreselijk is ! Voel me Gehandicapt. Nu ik een paar jaar repatha gebruik, ook veel spierpijn en holte ontsteking de hele winter door ! Ik ga stoppen met de medicatie, en zie dan wel wat de toekomst brengt, want dit is echt geen leven!

12-02-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Na alle statines geprobeerd te hebben ben ik over gestapt op Repatha. Ik was voor alle statines erg allergisch en gaf daar door hele dagen over. Hield geen eten en drinken meer binnen. De eerste weken ging het goed, maar toen begon de ellende. Ik dacht dat ik een gewoon griepje had, wat op zich niet vreemd is voor de maand januari. Maar dit bleef aanduren..kreeg er een [lees meer...]oogontsteking bij, keelpijn die maar niet overging. Na 10 maanden zo aangesukkeld te hebben, en vele dokterbezoekjes verder, ben ik iom de cardioloog met de Repatha gestopt. Nu 3 maanden verder, voel ik mezelf eindelijk beter.

11-12-2020 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Cholesterol moest echt lager , de injectie hielp heel goed maar de bijwerkingen waren vreselijk. Moest me zelfs bij de Dokterspost melden zo erg, helaas was er niets aan te doen en heb er één week last gehad dus nooit meer,

26-10-2020 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Na jaren allerlei soorten statines te hebben geslikt, en daardoor bijna niet meer kon lopen, (ik liep op t laatst met een stok), kreeg ik Rephata, chorestorol daalde enorm, en is nu prima, weinig tot geen bijwerkingen. Ik speel weer badminton, en loop weer prima.

07-10-2020 | Vrouw | 76
Aangeboren hartafwijking
Mijn hele systeem en afweer zijn ontregelt. Alle bijwerkingen en meer. Afschuwelijk.