Ervaringen met Repatha

evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

acute rugpijn griepachtige symptomen vermoeidheid weinig energie concentratieproblemen overal uitslag rugpijn onder rug pijn luchtweginfectie geheugenverlies

Hoog cholesterol (110 meningen)

Simvastatine (1211 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (343 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

04-05-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube

24-03-2019 | Man | 67
Aderverkalking
statines daar kon ik niet tegen . REPATHA geen enkele bijwerking. 2.2 HDL . LDL 1.1 Conditie is toegenomen.

14-03-2019 | Man | 61
Cholesterol
Ik heb al jaren Repatha gebruikt uit een studie voorgeschreven gekregen, mijn, slechte,cholesterol werd verlaagd naar 1.1. Totaal geen bijwerkingen, daar niemand, tijdens de studie, mijn cholesterol waarde kende vond mijn cardioloog het gewenst om mijn Atorvastatine voor re schrijven. Na drie dagen hiermee gestopt ivm ernstige bijwerkingen, erge zwelling onderbenen en kr[lees meer...]amp in beide kuiten. Toen de studie met de Repatha was afgelopen schoot mijn, slechte, cholesterol weer omhoog naar 5.1. Nu is, na enkele maanden gebruik van de Repatha Injecties het gehalte weer verlaagd tot 1.3

13-03-2019 | Man | 62
Hoog cholesterol
injectie eens per 2 weken doe ik zelf! klachten gewrichten en kramp in tenen en handen. gebruikte eerst statine maar dat was ook geen succes, veel klachten van bewegings apparaat.

23-02-2019 | Man | 65
Hartinfarct
Van de gebruikelijke statines ondervond ik ernsige bijwerkingen. Zelfs van de ‘natuurlijke’ statines ondervond ik deze bijwerkingen. Om die redenen weigerde ik verder te gaan met de statines. Dan maar een risico gelopen. Er werd mij Repatha aangeboden en nu, na ruim een half jaar zijn de cholesterolwaarden spectaculair gedaald. Ik vermoed echter dat één van de bijwerki[lees meer...]ngen er weer insluipt en sla daarom één periode over, zonder overleg met de medici overigens. Het verplicht meebestellen van Ezetemibe slaat nergens op omdat dit een van de veroorzakers van de zeer ernstige bijwerkingen was. Die lever ik dus in bij de chemobak. Onbegrijpelijk natuurlijk want, hoewel niet zo heel duur ( € 0,40 per pil) komen ze evengoed bij het afval terecht en spek ik de kas van de big pharma nóg een keer. De Repatha kost tenslotte. € 100,- per injectie. Over het nu onstane lage HDL-gehalte maak ik mij echter wel grote zorgen.

15-01-2019 | Man | 77
Aneurysma
ik ben er mee gestopt vanwege bijwerkingen en veronderstelde bijwerkingen. ldl cholesterol word zo laag dat ik daar ook mijn vraagtekens bij had en daarbij heb ik begrepen dat het middel minimaal onderzocht is op bijwerkingen en eigenlijk te vroeg op de markt is gebracht. Ik voel me in elk geval beter zonder deze injectie's en wil niet meer meewerken om zorgvergoeding te[lees meer...] verspillen aan big pharma.

06-01-2019 | Man | 66
Cholesterol
anderhalf jaar gebruikt nu gestopt dat kwam omdat de spuit niet goed werkte maar omdat dat ik dat toen niet zeker wist of dat wel zo was , maar ik knapte flink op dus zal hij wel niet gewerkt hebben dus de volgende ook maar overgeslagen en voel mijn eigen beter en beter cholesterol wel flink naar beneden van ruim 10 naar 1 maar te benauwd en zwak , daarvoor zeer veel med[lees meer...]icijnen gebruikt moet er bij zeggen dat ik de eerste 13 jaar [eerste hart infarct 17 jaar geleden] nergens last van had beetje spierpijn , vind ik wel vreemd eigenlijk nu maar wachten wat we gaan doen cholesterol zal wel weer gaan stijgen

04-01-2024 | Vrouw | 74

04-01-2024 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik het nu 2maanden. Maar hou ermee op. Dit is geen kwaliteit van leven.

25-07-2023 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Moest van de cardioloog na hartoperatie en wegens aangeboren hoog cholesterol repatha gaan gebruiken. In het begin om de 2 weken. Ik slikte al ezetrol omdat mijn lever geen statine verdraagt. Kreeg al snel last van ernstige spier en gewrichtspijnen ook veel last van kramp in mijn benen. Na overleg met de cardioloog ging ik elke 2 weken prikken. In de tijd daarna kwamen de[lees meer...] klachten weer terug en de afgelopen maanden werd het alleen maar erger. Loop al maanden bij de fysiotherapeut en dat helpt even, maar daarna is alles weer dezelfde ellende. Ik heb zo'n beetje alle bijwerkingen die in de bijsluiter staan. Ik ben niet aan het leven, maar aan het overleven. Elke dag pijn.

18-06-2023 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Na statines te hebben geprobeerd overgegaan op Repatha. Sinds januari 2022 elke 2 weken geprikt tot februari 2023. Geen verminderd cholesterol, dus helaas geen resultaat. Wel veel pijn in de onderrug en blauwe plekken in de rug. Met name die blauwe plekken baren mij zorgen. Te meer daar ik nu al 4 maanden geen Repatha meer gebruik, maar de blauwe plekken blijven. Ik slik n[lees meer...]u rode gist rijst op advies van de cardioloog. Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met het ontstaan van blauwe plekken na gebruik van Repatha?

06-05-2023 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Spierpijn en extreme zucht naar zoetigheid de eerste 10 dagen. Daarna neemt dat weer af tot ik de volgende injectie neem dan begint het weer opnieuw. In een jaar tijd 30 kilo aangekomen.

06-04-2023 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Gebruik Repatha nu meer dan een jaar. In het begin veel last van slapelooshied, griepale verschijnselen, maag - darm problemen, agitatie. Na een tijd vermindert dat. Nu na een jaar enkel nog veel spierpijn en hogere bloeddruk. Met repatha voel je je ineens 20 jaar ouder want alles doet pijn in mijn lijf. Maar geen keuze. Erfelijke cholesterol. Het is dit of binnen 10 jaar [lees meer...]een hartinfarct. Jouw bijwerkingen heb ik ook allemaal gehad. Sommige verminderen , andere blijven zoals die vervelende spierpijnen overal.

13-03-2023 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
Cholosrtrol goed gezakt naar 4.5 , maar die vreselijke bijwerkingen van de Repatha zijn erger dan de statines ,waar ik overengens ook niet tegen kan ,het is allemaal zo dubbel

24-02-2023 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik gebruik repatha bijna 8 jaar ,maar vorig jaar begon het dubbelzien en ben nu aan 1 oog geopereerd en moet nu nog aan het andere oog geholpen worden...en heb nu ook galstenen en mijn galblaas gaat er uit.

16-02-2023 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik gebruik bijna 8 jaar repatha maar sinds anderhalf zie ontzettend dubbel. Ben al aan 1 oog geopereerd en nu moet het andere oog ook ...wie herkent dit ook.