Ervaringen met Repatha

evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

acute rugpijn overal uitslag onder rug pijn weinig energie griepachtige symptomen vermoeidheid concentratieproblemen luchtweginfectie rugpijn geheugenverlies

Hoog cholesterol (110 meningen)

Simvastatine (1212 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (345 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-04-2020 | Man | 62
Angina pectoris
Walgelijke medicatie maakt je nog zieker !!

28-02-2020 | Man | 58
Aneurysma
Vandaag gestopt met deze injecties, ben er ziek van, zoveel pijn, vermoeidheid, nee ik laat mij niet langer lichamelijk kapot maken.

27-01-2020 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.

14-01-2020 | Man | 57
Hartfalen

20-10-2019 | Man | 67
evolocumab (140mg/ml)
Na het plaatsen van een nieuwe hartklep (aangeboren) wilde mijn cardioloog mijn erfelijke cholesterol verder aanpakken, ik neem al 40 jaar pillen daarvoor, lipitor 40mg, daarmee kon ik leven, doordat de slechte cholesterol nog hoog stond en ik weigerde om lipitor 80mg te nemen, werd besloten, om te proberen met repatha, nu 6 inspuitingen verder, heb ik enorm veel last van[lees meer...] bijwerkingen, vooral spierpijnen tintelende handen krampen in benen, de cardioloog verzekerde mij dat er geen bijwerkingen waren???? nu weet ik dat dit voor mij persoonlijk niet klopt. moet nu deze week op controle en ik ga hem zeggen dat ik met repatha stop; en weer overschakel op lipitor en ezetrol. want bij mijn hartonderzoek, had ik absoluut geen toe geslipte hoofdaders, en ben er 67jaar!

05-09-2019 | Man | 67
Hartinfarct
Hoog cholesterol is omlaag naar 1.8 LDL Bijwerking: pijn aan lever en slijmvorming in de keel

21-08-2019 | Man | 63
Hartritmestoornis
In 2015 heb ik vanwege een hartritmestoornis een open hartoperatie gehad met 3 bypasses. Daarna aan de statines: Simvastatine, Atorvastatine en Rosuvastatine maar vanwege de vele bijwerkingen toen overgeschakeld op Repatha. Daarna ging het hardlopen (mijn grote hobby) steeds beter en had ik de indruk dat ik ook geen last van bijwerkingen meer had. Tot na pakweg een jaar.[lees meer...] Toen begon ik toch allerlei kleinigheden te voelen die ik niet kon plaatsen (spierpijn, reuma-achtige klachten, kramp, duizeligheid). Geen van alle zo ernstig dat er niet mee te leven is, maar lastig is het wel. Na nog een half jaar ben ik, in overleg met de cardioloog, 3 maanden gestopt. Het resultaat was dat ik na 3 maanden alle klachten verdwenen waren behalve nog heel lichte reuma-achtige klachten in 2 vingers van de linkerhand. Maar het cholesterol was wel geëxplodeerd: LDL van 1.6 naar 4.6. Nu duidelijk was waar de klachten door veroorzaakt worden, was ik gerustgesteld en ben weer met de Repatha begonnen. En dat was SCHRIKKEN! Als iemand er ooit aan twijfelt of Repatha bijwerkingen heeft, moet je ook eens 3 maanden stoppen en dan weer een injectie plaatsen. Nog nooit in mijn leven zoveel spierpijn gehad door werkelijk mijn hele lichaam. Duurde een dikke week voor ik daarvan hersteld was. Daarna gelukkig geen hinder meer van gehad bij volgende injecties, maar die eerste zal ik nooit meer vergeten. Ik weet nu wat de bijwerkingen zijn en dat neem ik maar voor lief omdat het (tot nog toe) het meest vriendelijke alternatief is voor de statines.

06-06-2019 | Man | 53

17-05-2019 | Man | 65
Hoog cholesterol
Na enige jaren -zeer effectief- gebruik zonder noemenswaardige bijwerkingen, nu extreme pijn ‘s nachts liggend, tussen en onder de schouderbladen en met name op rechterzijde van de torso. Alsof er een gloeiend mes in mij wordt gestoken. Dodelijk vermoeiend en heel erg pijnlijk. Vrees dat ik weer over moet op statines. Ook niet fijn qua bijwerkingen. En veel minder resultaa[lees meer...]t.

04-05-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube

24-03-2019 | Man | 67
Aderverkalking
statines daar kon ik niet tegen . REPATHA geen enkele bijwerking. 2.2 HDL . LDL 1.1 Conditie is toegenomen.

14-03-2019 | Man | 61
Cholesterol
Ik heb al jaren Repatha gebruikt uit een studie voorgeschreven gekregen, mijn, slechte,cholesterol werd verlaagd naar 1.1. Totaal geen bijwerkingen, daar niemand, tijdens de studie, mijn cholesterol waarde kende vond mijn cardioloog het gewenst om mijn Atorvastatine voor re schrijven. Na drie dagen hiermee gestopt ivm ernstige bijwerkingen, erge zwelling onderbenen en kr[lees meer...]amp in beide kuiten. Toen de studie met de Repatha was afgelopen schoot mijn, slechte, cholesterol weer omhoog naar 5.1. Nu is, na enkele maanden gebruik van de Repatha Injecties het gehalte weer verlaagd tot 1.3

13-03-2019 | Man | 62
Hoog cholesterol
injectie eens per 2 weken doe ik zelf! klachten gewrichten en kramp in tenen en handen. gebruikte eerst statine maar dat was ook geen succes, veel klachten van bewegings apparaat.

23-02-2019 | Man | 65
Hartinfarct
Van de gebruikelijke statines ondervond ik ernsige bijwerkingen. Zelfs van de ‘natuurlijke’ statines ondervond ik deze bijwerkingen. Om die redenen weigerde ik verder te gaan met de statines. Dan maar een risico gelopen. Er werd mij Repatha aangeboden en nu, na ruim een half jaar zijn de cholesterolwaarden spectaculair gedaald. Ik vermoed echter dat één van de bijwerki[lees meer...]ngen er weer insluipt en sla daarom één periode over, zonder overleg met de medici overigens. Het verplicht meebestellen van Ezetemibe slaat nergens op omdat dit een van de veroorzakers van de zeer ernstige bijwerkingen was. Die lever ik dus in bij de chemobak. Onbegrijpelijk natuurlijk want, hoewel niet zo heel duur ( € 0,40 per pil) komen ze evengoed bij het afval terecht en spek ik de kas van de big pharma nóg een keer. De Repatha kost tenslotte. € 100,- per injectie. Over het nu onstane lage HDL-gehalte maak ik mij echter wel grote zorgen.

15-01-2019 | Man | 77
Aneurysma
ik ben er mee gestopt vanwege bijwerkingen en veronderstelde bijwerkingen. ldl cholesterol word zo laag dat ik daar ook mijn vraagtekens bij had en daarbij heb ik begrepen dat het middel minimaal onderzocht is op bijwerkingen en eigenlijk te vroeg op de markt is gebracht. Ik voel me in elk geval beter zonder deze injectie's en wil niet meer meewerken om zorgvergoeding te[lees meer...] verspillen aan big pharma.

06-01-2019 | Man | 66
Cholesterol
anderhalf jaar gebruikt nu gestopt dat kwam omdat de spuit niet goed werkte maar omdat dat ik dat toen niet zeker wist of dat wel zo was , maar ik knapte flink op dus zal hij wel niet gewerkt hebben dus de volgende ook maar overgeslagen en voel mijn eigen beter en beter cholesterol wel flink naar beneden van ruim 10 naar 1 maar te benauwd en zwak , daarvoor zeer veel med[lees meer...]icijnen gebruikt moet er bij zeggen dat ik de eerste 13 jaar [eerste hart infarct 17 jaar geleden] nergens last van had beetje spierpijn , vind ik wel vreemd eigenlijk nu maar wachten wat we gaan doen cholesterol zal wel weer gaan stijgen