Ervaringen met Repatha

evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

acute rugpijn griepachtige symptomen vermoeidheid weinig energie concentratieproblemen overal uitslag rugpijn onder rug pijn luchtweginfectie geheugenverlies

Hoog cholesterol (110 meningen)

Simvastatine (1211 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (343 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

18-06-2023 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Na statines te hebben geprobeerd overgegaan op Repatha. Sinds januari 2022 elke 2 weken geprikt tot februari 2023. Geen verminderd cholesterol, dus helaas geen resultaat. Wel veel pijn in de onderrug en blauwe plekken in de rug. Met name die blauwe plekken baren mij zorgen. Te meer daar ik nu al 4 maanden geen Repatha meer gebruik, maar de blauwe plekken blijven. Ik slik n[lees meer...]u rode gist rijst op advies van de cardioloog. Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met het ontstaan van blauwe plekken na gebruik van Repatha?

26-10-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
Na diverse stents ben ik inI jan. 2017 geopereerd aan mijn hart. Diverse omleidingen . Vanaf medio 2017 Repatha gaan gebruiken. In 2019 aan beide benen vaatoperatie verricht (wegens etalagebenen, pijn in kuiten). Lopen ging daarna weer goed. Sinds ongeveer een kan ik nu nog maar 200 meter lopen zonder rugklachten en pijn in bovenbeen. Even rusten en dan weer 200 meter ver[lees meer...]der lopen. MRI onderrug en röntgen heupen geen aanwijzing ernstige artrose of zenuw beklemming. Mogelijk toch na 4 jaar spuiten bijwerking Repatha???

06-05-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
Statinus gaven teveel bijwerkingen, toen over naar Repatha. 2 jaar geen last gehad, maar daarna kwamen toch weer de klachten.

21-01-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
In 2013 kreeg ik een hartinfarct en kreeg een stent geplaatst wat bij mij meteen zeer veel effect heeft gehad, ook doordat ik meteen gestopt was met roken. Toen moest ook de oorzaak van het te hoog cholesterol worden aangepakt . Nadat ik het hele arsenaal aan statines had geprobeerd met de nodige vervelende klachten, leek repatha (140 mg) de oplossing. Nu ruim 2 jaar ge[lees meer...]bruik zonder bijwerkingen ,het cholesterol (LDL) bleek echter prima gedaald, zodat het leek of dit het wondermiddel voor mij zou zijn. Helaas ik kreeg toch weer heftige spierkrampen en loop bij een fysiotherapeut. Momenteel gebruik ik ezetimide (10 mg) welke tot dusver geen bijwerking heeft.

21-06-2023 | Man | 75
evolocumab (140mg/ml)
Repatha ik ben nu al 8 maanden koud rilling koorts 39 graden ik kan bijna geen adem meer halen kan nog maar 300 meter lopen pijn in de borst enkels op slot zeer pijnlijk liezen benen rugpijn koorst 39.5 LDL en bloeddruk zijn wel verlaagd LDL 2.8 bloedruk 130/65

20-06-2023 | Man | 75
Hoog cholesterol
Bijwerkingen ben 75 jaar maar voel me 80 jaar ik ben nu 7 maanden aan het vaccineren sporten en wandelen gaat niet als ik 300 meter gelopen heb ben ik helemaal op zeer moeilijke ademhaling pijn in de borst liezen enkels hoofdpijn enkels slaan gewoon op slot doet verschrikkelijk pijn ben zweverig verplicht om ezetimibe te slikken ander krijg je geen Repatha ik heb er nog ee[lees meer...]n probleem bij gekregen ik heb een kleine tumor in mijn prostaat die bloed steeds ik ga stoppen mijn chloresterol zit in mijn keel mijn LDL is nu 2.8 bloeddruk 135/70

12-06-2023 | Man | 75
Hoog cholesterol
Ademhalings problemen pijn aan mijn benen spieren en botten . ik was in zeer goede conditie nu kan ik amper nog 2 km lopen

05-05-2021 | Vrouw | 75
evolocumab (1)
Hoog cholesterol
Ik heb veel en heel lang statines gebruikt en daar neuropathie van gekregen, wat vreselijk is ! Voel me Gehandicapt. Nu ik een paar jaar repatha gebruik, ook veel spierpijn en holte ontsteking de hele winter door ! Ik ga stoppen met de medicatie, en zie dan wel wat de toekomst brengt, want dit is echt geen leven!

03-01-2021 | Man | 75
Aderverkalking
Kan bijna niet meer lopen oorzaak eerst onbekend! Veel pijn inheup uitstralend in onderbeen. Pijn in schouder kom daar door slecht in slaap. Alle statines al gehad loop als een zombie. Stop met dit medicijn , dan maar korter in leven zijn De kwaliteit leven is belangrijker dan met deze medicijnen verder te moeten!

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Over gelijke klachten al bij Praluent gebruik. Cholesterol is prima, algemene conditie slecht. Tot voor een maand (na gestopt te zijn met Praluent) bijna dagelijks wat kunnen sporten, kan ik niet meer opbrengen. Ben met Repatha teruggegaan na i x per 3 weken. Werkt dat niet dan zijn ik moeten stoppen.

07-10-2020 | Vrouw | 76
Aangeboren hartafwijking
Mijn hele systeem en afweer zijn ontregelt. Alle bijwerkingen en meer. Afschuwelijk.

14-07-2021 | Man | 77
Hoog cholesterol
Kan bijna niet meer normaal lopen, veel pijn in onderrug.

15-01-2019 | Man | 77
Aneurysma
ik ben er mee gestopt vanwege bijwerkingen en veronderstelde bijwerkingen. ldl cholesterol word zo laag dat ik daar ook mijn vraagtekens bij had en daarbij heb ik begrepen dat het middel minimaal onderzocht is op bijwerkingen en eigenlijk te vroeg op de markt is gebracht. Ik voel me in elk geval beter zonder deze injectie's en wil niet meer meewerken om zorgvergoeding te[lees meer...] verspillen aan big pharma.

29-01-2023 | Man | 78
Hoog cholesterol
Ik weet niet of het van die spuit komt maar veel spierpijn en in onderrug veel pijn. Overweegt om tijdelijk te stoppen.

05-01-2024 | Man | 79
Meer trek in zoetigheid