evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (58 meningen)

Simvastatine (1173 meningen)
Crestor (395 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (306 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-12-2017 | Man | 63
evolocumab (140mg/ml)
Ik heb een hart slagader laten dotteren en een stemt laten plaatsen in 2013. Heb twee heel kleine tia's gehad in 2010 en 2011. Heb simvastatine geslikt en crestor. Daar kon ik heel slecht tegen. Moe en spierpijn en spierafbraak plus dat ik hartritmestoornissen kreeg, want je hart is per slot van rekening ook een spier nietwaar? Sinds een twee jaar slikte ik nog vijf [lees meer...]mg crestor en een pilletje ezetrol. Ging redelijk. Maar ik ontdekte repatha. Een keer in de twee weken jezelf prikken en klaar. Maar de ezetrol moet ik blijven gebruiken want anders krijg je de repatha niet vergoed. Mijn cholesterol is nu 0, 9 en ik voel me goed!!! De exetrol moet er eigenlijk ook af maar ja! De dekking he! Stinkt toch naar de geldwolverij naar mijn smaak!

30-11-2017 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na diverse tatines gebruikt te hebben, met alle zeer zeldzame bijwerkingen nu deze injecties. LDL cholesterol van 2.9 naar 0.6 na 4 injecties

21-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Cardioloog pushen om het middel te krijgen, want uit kostenoverweging willen ze nog wel eens terughoudend zijn.

11-10-2017 | Man | 62
Hartfalen
Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.

30-09-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.

01-09-2017 | Man | 48
Hoog cholesterol
Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

01-09-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

01-09-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.

15-08-2017 | Man | 69
Angina pectoris
Een jaar gebruikt tot volle tevredenheid. Nu echter steeds meer bijwerkingen met huiduitslag, spierpijn en vermoeidheid.

14-08-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.

09-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
fijn middel, werkt erg goed, maar ik meen er toch bijwerkingen van te hebben, zoals spierpijn en stijfheid van mijn benen. makkelijk toe te dienen dmv injectie.

23-06-2017 | Man | 62
Hartklachten
Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum