evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (83 meningen)

Simvastatine (1188 meningen)
Crestor (401 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (319 meningen)
Ezetrol (154 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-05-2019 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
ik heb al jaren een hoog cholesterol. Verdraag geen statines. Sinds 1,5 jaar Repatha. In het begin geen probleem maar steeds meer gewrichtspijn en huiduitslag

25-06-2018 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Sinds jaren last van een te hoog cholesterol (9,4). Diverse statines en rode gistrijst gebruikt. Hiervan veel last van spierpijn, zelfs ook van de rode gistrijst. Via internist begonnen met repatha, wat een agressief middel: na de eerste injectie dikke enkels (achillespezen), pijnlijke elle bogen, toch nog een aantal keren geprobeerd, de laatste keer drie dagen pijn in mi[lees meer...]jn nek en bovenrug gehad, in overleg met arts gestopt, het middel is erger dan de kwaal! Het enige positieve is dat het cholesterol aanzienlijk is gezakt.

30-11-2017 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na diverse tatines gebruikt te hebben, met alle zeer zeldzame bijwerkingen nu deze injecties. LDL cholesterol van 2.9 naar 0.6 na 4 injecties

27-04-2018 | Vrouw | 69
Hoog cholesterol
Aanvankelijk geen bijwerkingen, langzaam kwam spierpijn en stijfheid opzetten. I.o. Met cardioloog gestopt, alhoewel hij van mening was dat het niet van de Repatha kwam. Na 2 weken gestopt te zijn kreeg ik duizelingen en onrustige hartslag. Of het ontwennings verschijnselen zijn weet ik niet maar wel toevallig. Gebruik nu gewoon valeriaan ipv bètablokkers en slaap nu we[lees meer...]er prima. Komt dit bij iemand bekend voor?

24-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
zeer effectief middel, helaas treden er na tijdje bijwerkingen op die niet gering zijn. Elke dag behoorlijke bloedneus, pittige hoofdpijn, band om hoofd. Keel die in brandstaat etc

24-02-2022 | Man | 70
Cholesterol
eerste tijd ging goed, cholesterol heel erg mooi in cijfertjes. en toen na langdurig gebruik begon de ellende. Hoor van cardioloog dat ze genoemde klachten bijna dagelijks horen.

02-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
na alle statines geprobeerd te hebben ten einde raad aan de spuit. cijfertjes daalden geweldig. kwaliteit van leven ook. Uit eigen beweging 1 x overgeslagen met spuiten en wat een verschil van leven... Vanmorgen ter controle weer gespoten, nu eind avond zijn de meeste bijwerkingen weer terug. Kwaliteit van leven is voor mij belangrijker dan de cholesterol waarden. De kans[lees meer...] dat ik de andere spuiten nog gebruik is nihil.

12-01-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
steeds meer last van gierende hoofdpijn, zere rug en opgeblazen, pijnlijke buik en brandende pijnlijke .

26-11-2021 | Man | 70
Cholesterol
Volgens cardioloog geen of bijna geen bijwerking, nou vergeet dat maar. Na eerste injectie geen problemen,bij de tweede begon het s,morgens bij het wakker worden, beroerd gevoel, lichte pijn in de onderrug. 3e injectie zelfde rot gevoel s,morgens, veel meer pijn in onderrug , jeukend gezicht, en droge huid. 4e injectie , zelfde klachten maar veel uitslag in het gezicht, [lees meer...]veel huidschilfers. Gestopt met die troep, en na 3 weken weer gladde schone huid, en zo goed weer klachten vrij. Voel mij nu weer prima. Voor mij geen rhepata meer

26-02-2021 | Man | 70
Hartinfarct
In dec 2013. Mee gedaan onderzoek (Repatha). Ziekenhuis Alkmaar. Gebruikt Repatha vanaf 2015. Ervaring: zeer positief, LDL vaak niet meetbaar bij bloed onderzoek. Geen bijwerkingen. (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

18-11-2018 | Man | 70
Hoog cholesterol
Aanvankelijk geen problemen. Middel werkte meer dan uitstekend. LDL terug naar 0,8! Na een half jaar kwamen de eerste klachten zoals de duizeligheid in combinatie met een vreemd soort hoofdpijn. Duurde even voordat de relatie werd gelegd naar Repatha. Kreeg ook gewrichtspijnen in handen en ellebogen, plaatsen waar ik nog nooit deze pijnen had ondervonden. Heb in overl[lees meer...]eg besloten te stoppen, de bijwerkingen zijn te heftig.

05-06-2022 | Man | 71
Hoog cholesterol
Repatha en bijwerkingen?? Zeer zeker zal Repatha bijwerkingen geven echter? Ook verlaagt het aanzienlijk het Cholesterol. WIE/WAT DEFINIEERT dit voor 100%? De Cardioloog zegt van niet? De Reumatoloog denkt van niet? de Longarts vermoed het? De KNO Arts vermoed het niet? De Huisarts laat het aan de specialist over. De mensen op dit forum wijten het veelal aan dit medicij[lees meer...]n. Alle bijwerkingen zoals gemeld alhier komen voor, echter ook bij andere medicijnen ik herken ze ALLEMAAL. Heb er ook vreselijk last van. U zult het zelf moeten uitproberen indien Arts het verantwoord vind. Zelf slik ik nog 7 verschillende medicijnen en 1x per week 15mg Methotrexaat ivm. Artrose. Eveneens 2 verschillende Luchtweg verwijderaars. Vergeet niet de 4 Corona prikken, Griepprik, Pneumokokkenprik . Alle te slikken medicijnen ben ik onafhankelijk van elkaar voor maanden gestopt om te testen waar bijwerkingen vandaan kwamen resultaat NIHIL. Van elk medicijn krijg je ergens in je lijf bijwerkingen. Leeftijd gebonden aard/ernst van de aandoening enz. Ben nog Niet gestopt met Repatha maar zal ook dit gaan doen.

02-08-2020 | Man | 71
Hartinfarct
Talloze medicijnen voorgeschreven door Cardioloog . Veel jaren gebruikt (20 jaar). Resultaat cholesterol e.d. Zeer weinig ( < 10 %). Repatha 140 mg bleek voor mij een wondermedicijn te zijn. 02/08/2020

27-11-2017 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
De dag na de injectie heftige duizeligheid en misselijkheid. De tweede dag eerst alleen wat licht in het hoofd maar aan het einde van de dag weer heftige duizeligheid en misselijk met braken. De 3e dag blijft de onzekerheid in het hoofd en voelt zich nog niet lekker. De 4 e dag verder herstel en besloten de injecties met Repatha te stoppen(€360,-per keer) te stoppen. [lees meer...]p.s. Ik ben al allergie voor statines

01-09-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

30-07-2022 | Man | 72
Hoog cholesterol
Heb veel statines geprobeerd allerlei vervelende bijwerken. Cardioloog zij gebruik Repatha weinig bijwerking. Meeste bijwerkingen volgens cardioloog dagje na prikken niet zo lekker. Na 6 maanden Repatha met ezetimibe gebruik kon ik mijn rechter been met veel pijn niet meer gebruiken. Toen 3 maanden gestopt en de en het rechter been herstelde zich weer. Daarna weer ges[lees meer...]tart en nu last van mijn heup aan de linkerkant en en kan mij moeilijk bukken en pijn in mijn linker been. Na 6 maanden nu zonder ezitimibe ( deze bewaard) weer gestopt. Heup pijn is over maar ben nog steeds stram.Pijn in mijn linker been is veel minder. Weet nog niet of ik verder ga met Repatha. Kwaliteit van leven is heel belangrijk Heb op de Lareb site gekeken daar komen deze klachten nauwelijks voor. Wat ik wel vreemd vind

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum