evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (58 meningen)

Simvastatine (1175 meningen)
Crestor (395 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (308 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

27-01-2020 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.

06-06-2019 | Man | 53

12-06-2021 | Man | 54
Hoog cholesterol
Ben september 2020 geopereerd , 8 vernauwingen. Met 4 bypasses verholpen. Statines , 3 verschillende en ezetimibe intolerant. Nu inmiddels 3 injecties gehad en eigenlijk geen , bewuste , bijwerkingen. Dus tot nu toe zeer tevreden. Alleen vreemd dat ik 2 x per week toch 5 mg ezetimibe moet slikken. Vooral als je leest dat dit waarschijnlijk moet van de verzekeraar??

23-09-2018 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik gebruik nu twee jaar repatha spuit 140mill geen bijwerkingen.mijn erfelijkheid cholesterol was 16 nu 2.1 .ik moest voor de verzekering de ezestrol erbij nemen maar niet innemen.. je ezestrol erbij nemen anders wordt de repatha spuit niet vergoed.

04-05-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube

17-09-2018 | Man | 55
Cholesterol
Na bijna 3 maanden gebruik zijn de cholesterol waarden drastisch gedaald naar mooie waarden. Had een ldl van 5 en totaal van 7.7 Nu zijn deze resp 2.6 en 4.8. Bijwerkingen zijn echt nul. Dit was wel anders met de statines. Resultaat op cholest erol niveau was echt 0. Bijwerkingen in overvloed Mijn cardioloog is ook blij want de kans op herhaling en nog met bypasses[lees meer...] zijn stuk minder.

15-11-2019 | Vrouw | 56
Cholesterol
goed werkend op lipidden te optimaliseren. Meer bijwerkingen als in de bijsluiter vermeld. Tegen de diarree 1 maal per 3 dagen loperamide gebruikt. Helpt goed. Slapeloosheid gedurende 48 uur na inj. neem voortaan slaapmed. in. Paracetamol gebruik tegen spierpijn en prikkelbaarheid ) alles voor de lipiden!' `daar moet dus mijn familie maar mee moeten leven` Goed middel vo[lees meer...]or verbeteren lipiden maar heeft bij mij toch wel veel bijwerkingen en meer medicatie

14-01-2020 | Man | 57
Hartfalen

02-10-2018 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
jarenlang te hoog cholestrol gehalte waarvoor ik meerdere statines heb geprobeerd met zeer veel bijwerkingen, gebruik ik nu sinds Juni Rephata. Ik ben zeer tevreden over de 2 wekelijkse injecties. Heb alleen als bijwerking veel jeuk. Ook de gewichtstoename vind ik niet fijn.

27-12-2020 | Man | 58
Cholesterol
De cardioloog vond mijn cholesterolwaarden te hoog en wou mij Repatha voorschrijven. Eerst moest ik me inlezen op internet over ervaringen van anderen. Aangezien mensen met negatieve ervaringen dit vaak delen, wil ik juist een hele positieve ervaring delen. Mijn LDL waarde is nu eigenlijk niet meer meetbaar, het is minder dan 0,5 en ik kwam van 1,9. Dit resultaat is in 2 a[lees meer...] 3 maanden gerealiseerd. Ik gebruik Repatha bovenop de medicijnen die ik al kreeg waaronder ezetrol (ezetimibe) en rosuvastatine. Totaal geen bijwerkingen en de spuit die je zelf toedient, is ook geen probleem. Je doet het voor jezelf / je gezin / familie.

28-02-2020 | Man | 58
Aneurysma
Vandaag gestopt met deze injecties, ben er ziek van, zoveel pijn, vermoeidheid, nee ik laat mij niet langer lichamelijk kapot maken.

19-09-2017 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Heb FH. De gewone cholesterolmedicijnen werkten niet voldoende om mijn cholesterol te verlagen en risico op hartinfarct te verkleinen. Heb hartinfarct gehad nadat ik al bijna 10 jaar 20 Mg zocor slikte. Kreeg daarna 80 lipitor. Maar kon mijn nek niet meer draaien. Daarna 40 crestor en ezetemibe. Ook hiermee spier en gewrichtsklachten. Toen alleen 20 crestor. En nu sinds ee[lees meer...]n jaar evolocumab. Spectaculaire verlaging cholesterol! Meteen bij eerste keer al niesbuien af en toe. Maar was geen enkel probleem. Nu sinds een maand heftige spier-, rug- en gewrichtspijn. Dat vind ik wel een probleem.

12-06-2020 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alles geprobeerd te hebben (statines) moest ik gaan spuiten met repathta. Cholesterol was prima gezakt, maar mijn leverwaardes zijn veel te hoog geworden. Ik ben een maand gestopt, en op advies van de cardioloog weer een bloedonderzoek laten doen. De leverwaarden zijn gelukkig gedaald. Repatha gebruikers adviseer ik, “laat je bloedwaarden ieder halfjaar controlere[lees meer...]n” zowel cholesterol, nierfunctie,spierafbraak en leverwaarden. Helaas is mijn eczeem en diarree nog niet verbetert, nog even aankijken of hier verbetering in komt. Repatha is geen wondermiddel, voorlopig maar even stoppen met spuiten.

22-02-2018 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Gebruik het middel al een aantal jaren. Vanaf het begin last gehad van hoesten. Sinds september 2017 echter last van heftige duizelingen en ( zware) hoofdpijn. Niet elke dag maar moeilijk te voorspellen. Momenteel 6 van de 14 dagen niet lekker.

22-08-2017 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Vanaf 1 spuit veranderde stoelgang , is alleen maar erger geworden na elke spuit, nu na 3 spuiten elke dag diarree , anders nooit buikklachten. Daarbij zweten , slecht slapen, geen honger,andere smaak, tintel in benen, tinnititus

12-02-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Na alle statines geprobeerd te hebben ben ik over gestapt op Repatha. Ik was voor alle statines erg allergisch en gaf daar door hele dagen over. Hield geen eten en drinken meer binnen. De eerste weken ging het goed, maar toen begon de ellende. Ik dacht dat ik een gewoon griepje had, wat op zich niet vreemd is voor de maand januari. Maar dit bleef aanduren..kreeg er een [lees meer...]oogontsteking bij, keelpijn die maar niet overging. Na 10 maanden zo aangesukkeld te hebben, en vele dokterbezoekjes verder, ben ik iom de cardioloog met de Repatha gestopt. Nu 3 maanden verder, voel ik mezelf eindelijk beter.