rosuvastatine

Bij  CholesterolX

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-11-2022 | Man | 67
Hoog cholesterol
Nachtmerries, slaan,schoppen, naast mijn bed vallen, met mijn hoofd tegen de muur slaan, allemaal tijdens mijn nachtmerries!

28-05-2022 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Jaren geleden wel migraine gehad. De laatste jaren helemaal niet meer, en nu na drie maanden gebruik rosuvastatine 6 x in twee weken. Je durft nergens meer heen. Het komt ineens opzetten. Ben gestopt maar huisarts wil dat ik doorga. Eet altijd al de gezonde dingen.

15-05-2022 | Man | 75
Hoog cholesterol
Hallo, mijn man heeft ook diabetes en zijn nieren werken niet goed en zijn cholesterol is niet te hoog maar ze willen dat zo laag mogelijk hebben. Mijn man gebruikt dit medicijn eerst 5 mg. en dat ging goed, maar zijn chloresterol moest toch nog meer naar beneden en nu gebruikt hij 10 mg sind 4 maanden maar hij krijgt nu tintelende vingers. Wat nu te doen.

22-03-2022 | Man | 66
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
vreselijk veel bijwerkingen spierpijn verwardheid duizeligheid, stijfheid. Te veel om op te noemen en hierbij is het middel veel ernstiger dan de kwaal. Gestopt en nooit meer statines, beter met goed dieet en naar een homeopatisch arts. Vreselijk

19-03-2022 | Man | 61
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn vanwege Familiaire Hypercholesterolemie (FHC).

12-02-2022 | Man | 69
Cholesterol
Zoek eens op Google naar statines en vit Q10. Mijn vader had ook last, neemt Q10 bij en is van alle bijwerkingen verlost . Vooral pijn in benen en gewrichten. Statines blokkeren de aanmaakt van Q10 en laat nou Q10 super essentieel zijn voor je hart...

22-01-2022 | Man | 65
Hoog cholesterol
ik gestopt met dit middel en voel mij nu veel béter, het middel was zo slecht voor mij met te veel ernstige bijwerkingen zeer vermoeid zo benauwd en om te gaan slapen stikken hart kloppen, nu ik geen cholesterol medicijnen meer gebruikt voel ik me weer veel béter en slaap ik weer gewoon zonder alle klachten.

07-01-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol was wat verhoogd..eerst actorvastatine, nu rosuvastatine. Bij die eerste spierpijn en me algeheel beroerd gevoeld. Ging na staken wel weer snel over, Rosuvastatie leek eerst beter, cholesterol ook mooi laag, maar na een goed 3 maanden toenemende spierpijn. Kan er niet meer van slapen. Heb ook het idee dat mijn spierkracht afneemt, kan geen deksel van [lees meer...]een pot afdraaien. Ook met fietsen merk ik verminderde kracht. Heel fijn dat je helemaal prima in je bloedwaarden zit, maar de prijs, beroerd voelen, is mij te hoog. Ik stop ermee…

01-01-2022 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
Op aanraden van huisarts na een tia dit middel gaan gebruiken. In het begin vielen de bijwerkingen mee. Nu na 6 maanden gebruik zeer ernstige klachten. Ben heel vaak duizelig, heb de hele dag spierpijn en hou vocht vast. Ga stoppen met die troep en overleggen wat te doen. Voel me zeer onzeker ben door die rotzooi echt een andere vrouw geworden. Zeer onzeker geworden. Schan[lees meer...]dalig dat dit voorgeschreven wordt.

22-11-2021 | Man | 56
rosuvastatine (2,5mg)
Hoog cholesterol
Na bloedonderzoek kwam dokter er mee op de proppen(ik dacht dat hij een getal 140 zei voor cholestrolgehalte) (Dit moet ik nog even opzoeken.. 3maand geleden... Familiaal,(naar verhoging Cholestrol) winderigheid(mijn arts kent dit fenomeen niet? Kent iemand dit wel?),meer groot toiletbezoek

02-09-2021 | Man | 47
Hoog cholesterol
Als 47 jarige geconfronteerd met cholesterol waarde van maar liefst 335 (familiale aanleg, niet echt te wijten aan ongezond leven, bmi 24). Na dosis van 98 dagen 10mg is de waarde gezakt naar 185. Zeer tevreden met het resultaat. Geen bijwerkingen waargenomen.

11-08-2021 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na mijn hartinfarct moest ik aan de cholesterol verlagers. Niet dat die schrikbarend hoog was, maar de cardioloog wil deze op 1,8 zien! Begin dit jaar de Rosuvastatine verhoogd naar 20 mg, wat tot spierpijnen leidde en zelfs ontsteking in schoudergewricht. ( door overbelasting..?)Op advies cardioloog verlaagd naar 10 mg, in combinatie met Ezetimibe 10 mg. Na 2 dagen al fli[lees meer...]nke buikpijn, toenemend in de nacht. Nu voorlopig maar weer over op de Rosuvastatine 20 mg.

03-08-2021 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ik zelf ben gezond, althans ik voel me gezond. Helaas heb ik te hoog cholesterol. Gelukkig zijn er medicijnen voor omdat een beetje omlaag te krijgen Rosuvastatine is de tongbrekende naam van deze rommel. De eerste weken totaal geen bijwerkingen gehad totdat..... IK kreeg een zeurende pijn in mijn onderrug wat van kwaad naar erger werd. Op een gegeven moment kon ik mij bed[lees meer...] niet meer uitkomen van de spierpijn. Alles deed zeer. Mij armen, m,n benen, mijn nek en mijn rug. Verschrikkelijk ! Foto,s gemaakt van mij rug en uiteindelijk bij de fysio terecht gekomen. Om een onverklaarbaar moment ben ik toch gaan zoeken op het medicijn en wat de ervaringen zijn. Wat een rotzooi is me voorgeschreven. Wat een gif en dat wordt geneesmiddel genoemd? Dit middel is een hulp om je in een rolstoel te krijgen. Ik ben meteen gestopt en heb contact met de huisarts opgenomen. Daar werd gezegd dat ik alleen ka stoppen in overleg met de huisarts. Gelukkig heb ik regie over eigen leven, dus de pilletjes naar de apotheek gebracht. Mocht u ooit dit middel voorgeschreven krijgen weet dan dat het middel erger dan de kwaal kan zijn

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

19-06-2021 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Dit is nu het 2e medicijn en op bij de medicijn reageer ik het zelfde. ( 40mg en de 10mg) Volgens Arts kan ik niet tegen de stof Statine. ..... nu gaan we voor een altenatief spuiten 2x p.maand hopelijk helpt dat wel

13-06-2021 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum