rosuvastatine

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

13-06-2021 | Vrouw | 61
rosuvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

31-05-2021 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Na 14 dagen en 7 dagen niet slapen, extreem angstig, geen prikkels meer kunnen verdragen, rare loop. Contact gehad met apotheker. Die stelde voor om de dag te slikken ivm bijwerkingen. Contact met psychiater gehad en ik moest direct stoppen met rosuvastatine. Nu 2 weken later moet ik mezelf nog hervinden. Wat een gevaarlijke troep. Voor mij nooit weer.

15-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Slik al heel lang dit medicijn, samen met bloedverdunners en bloeddrukverlager. Heb al heel lang van pijn. Huisarts zei artrose maar ik denk dat het komt door de rosuvastatine. Laatste meting gaf lager cholestorol aan . Maar ik ga er mee stoppen. Ben de pijn zo zat. Ik hoop echt dat ik me beter ga voelen.

28-01-2021 | Man | 73
rosuvastatine (20mg)
Cholesterol
licht verhoogde cholesterol. symvastatine en atorvastatine veroorzaakten te veel spier- en gewrichtsklachten Rosuvastatine werkt prima

24-01-2021 | Vrouw | 68
Cholesterol
Na 4 dagen kon mijn bed niet uit zo duizelig en hoofdpijn even blijven liggen kreeg er ook nog maagpijn en misselijk ben gelijk gestopt na 2 dagen nog maagpijn en misselijk Ik had eerst atorvastatin 20mg ontzettende spierpijn kon haast niet vooruitkomen

23-12-2020 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Koude "dode" voeten vooral 's nachts, dus slaap met sokken aan. Ben ook vreselijk moe, wil om 20.00 uur wel gaan slapen. Ik mag 3 maanden proberen, hoop erop dat het cholesterol dan gedaald is, dan stop ik er direct mee.

08-12-2020 | Man | 36
Hoog cholesterol
Eerst Simvastatine gebruikt maar daar heel veel bijwerkingen bij gehad. Daarna Pravastatine 30 mg en die hielp niet heel goed. Nu met Rouvastatine gaat het goed met 5 mg en erg tevreden over.

25-11-2020 | Man | 56
Hoog cholesterol
Woensdags op advies cardioloog begonnen en direct na de 1e dag scheurende hoofdpijn en duf. derde dag krampen in arm met gevolg dat ik arm niet meer goed kon bewegen en krachtverlies had ( linkerarm) hierdoor wordt je toch wel angstig. Maandags naar huis gebracht omdat ik moe was en niet meer kon concentreren. Ik ben gestopt na 5 dagen en nu 1 week later nog wat minder las[lees meer...]t van arm en nog steeds moe. Met name concentratie vermoeidheid.

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

19-09-2020 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Verschillende staties gebruikt bij allemaal bijwerking. Gebruik omdat ik infarct heb gehad en pacemaker

02-09-2020 | Vrouw | 49
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Gebruik nu 2 maanden dit medicijn. Dode voeten en krampen in de benen. Sinds een week gevoel "van de wereld" te zijn. zeer angstig en onrustig gevoel in mijn hele lijf. Lijken neurologische klachten te zijn (duizelig, moe, zweverig). Sinds 3 dagen gestopt, klachten nemen nog niet af, ik hoop dat het in de loop van de week verbetert. Voelt heel naar!!! Heb me bijna bij[lees meer...] psychiatrie op laten nemen gisteren.

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

29-05-2020 | Vrouw | 72
Cholesterol
Mijn rechter knie pijnlijk stijf en opgezet Last in mijn onderlig

25-03-2020 | Man | 51
Hoog cholesterol
Mijn Cardioloog doet weer een poging mij aan statine te krijgen, ik weiger met goede reden. Teveel risico op krijgen van secondaire ziektes zoals Alzheimer, Suikerziekte en jawel, verdere verzwakking van het hart. Daarnaast heb je nog de diverse andere bijwerkingen, tast het je denk vermogen aan, verzwakt je spieren, en maakt je snel moe. Als laatste reden is dat de weten[lees meer...]schap steeds meer resultaten laat zien dat hoog cholesterol juist hartfalen vermindert!

16-03-2020 | Man | 73
Cholesterol
Rosuvastatine Aurobindo heb ik vandaag gehad maar niet gestart. Er is geen keuzemogelijkheid om aan te geven dat ik niet ben gestart. Ik durf niet. Ik gebruik nog 10 soorten na harttransplantatie. De Salicylaten die in het middel zitten maken mij onzeker.

16-03-2020 | Man | 73
Cholesterol
Rosuvastatine Aurobindo 5mg nog niet gebruikt. Vandaag 16-3 gekregen maar ik durf niet. Ik moet bij stap 2 mijn mening geven maar die keuze klopt niet. Lees maar waarom. Rosuvastatine 5mg gehad en 3 weken gebruikt na Crestor vanaf 1996 na groot hartinfarct. In 2010 een harttransplantatie gehad. 1 maart kreeg ik R.vaststine 5mg. Ik kreeg bultjes en jeuk en pijnin m[lees meer...]ijn handen en spierpijn. Ik kreeg andere rommel nl, R.vastatine Aurobindo 5mg. De bijsluiter met de E-nummers. HypromelloseE-464 titiaandioxide E-171 Indigokarmijn aluminiumlakE-132 allura rood AC E-129 zonnegeel FCF E-110 Bijwerkingen: E-464 Hydroxypropylmethylcellulose is redelijk oplosbaar, en kan deels gefermenteerd worden in de darm. Hoge concentraties geven darmproblemen als bijwerking, zoals verstopping, diarrhee, krampen en winderigheid. E-171 Kleurstof E171 met nanodeeltjes omstreden E-171De witte kleurstof bestaat deels uit zeer kleine ‘nanodeeltjes’. Deze nanodeeltjes zijn omstreden omdat nog onvoldoende bekend is hoe die zich in je lichaam gedragen en of die bijvoorbeeld je darmwand kunnen passeren. Ze worden in diverse onderzoeken in verband gebracht met een verhoogd risico op darmkanker bij consumptie maar daarover zijn de meningen verdeeld. Ook wordt gevreesd voor leverschade. Bij inademing is de stof kankerverwekkend, concludeerden de autoriteiten IARC en ECHA. In Frankrijk mag de stof vanaf 2020 daarom niet meer aan voedsel worden toegevoegd. E-132 Zeer weinig bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een zeldzame bijwerking is een sterke allergische reactie doordat de stof zich aan lichaamseiwitten kan binden. Het kan ook histamine vrijmaken. E-129 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. Een van de afbraakproducten in het lichaam veroorzaakt in hoge concentraties blaaskanker bij proefdieren. E-110 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. In de laatste 2 zitten Salicylaten en behoort tot de NSAID's. Mag ik nooit hebben! Mijn man heeft in de jaren 90 een maagbloeding gehad omdat een specialist hem Ascal had voorgeschreven ondanks dat mijn man zei dat hij gevoelig is voor Aspirine. De apotheek vraagt niet aan mijn man waar hij voor gevoelig is en voert de regels van de verzekeraar uit. Mijn man en vele anderen zijn de proefkonijn van de overheid, verzekeraar en apotheek. de artsen hebben niets meer te vertellen! Waarom wordt er niet samengebundeld en desnoods naar de rechter stappen om aan dit onzalig medicatieproef een einde te maken? Ik probeer zoveel mogelijk gezond en vers te eten en dán worden we vergiftigd met goedkope medicijnen'. Wie neemt het voortouw?

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum