rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (66 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-03-2018 | Man | 67
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Dit is ronduit een K.. medicijn!! Had eerst Crestor maar doordat dit medicijn goedkoper blijkt te zijn moest ik dit gaan proberen van de apotheker. Helaas moest ik dit de eerste dag van mijn vakantie in Gambia gaan gebruiken. Gaf direct een reactie van slapeloosheid en vermoeidheid. Doordat je in een vreemd land bent denk je eerst aan andere oorzaken. Na het lezen van d[lees meer...]e bijsluiter (via internet) kom je precies alle klachten tegen die ik hierboven aangaf. Triest dat cliënten zonder problemen worden opgezadeld met zéér vele klachten. Dit mogelijk voor een paar centen.... Te triest voor woorden!! Ga zo naar de apotheek en eis!!! oude medicatie!!

09-02-2018 | Vrouw | 67
Cholesterol
Eerst van de cardioloog Atorvastatine voorgeschreven gekregen, na licht hartinfarct maar door bijwerkingen als hevige spierpijnen en s'nachts niet kunnen slapen heeft mijn huisarts Rosuvastatine voorgeschreven.( goedkoper alternatief voor Crestor ) Nu kreeg ik ineens deze vreselijke hoofdpijn en terug denkend is dit net een tijdje na dat ik die Rosuvastatine in heb genom[lees meer...]en.Ik ga weer stoppen met de statines aangezien ik ze jaren geleden ook heb gebruikt wel 3 verschillende merken met vreselijke spierpijnen, vergeetachtigheid, was totaal mezelf niet meer, dus gestopt en mezelf beloofd ze nooit meer te gebruiken maar Nu heb ik ze weer gekregen na ontslag uit ziekenhuis i.v.m. groot risico op weer hartinfarct, maar nu loop ik kans op hersenbloeding door verhoging bloedverdunners, vaatverwijders, bloeddrukverlagers etc. maar deze bijwerkingen zijn nog het allerergste en meest en maakt angstig.

13-11-2017 | Man | 70
Hoog cholesterol
Nadat ik een paar jaar geleden simvastatine gebruikt heb, maar daar helemaal niet tegen kon (stijve gewrichten en het gevoel alsof ik de hele dag dronken was) ben ik er mee gestopt. Maar nadat mijn praktijkondersteuner vond dat mijn cholesterol te hoog werd, ben ik begonnen met Crestor of Rosuvastatine en sinds die tijd is het wel onder controle zonder die vervelende bijwe[lees meer...]rkingen. Wel heb ik deze zomer drie maanden lang Rode Rijstgist geprobeerd, maar was geen succes, want het niveau liep weer op, dus weg gegooid geld. Er zit alleen een vervelende bijzaak aan, het kost mij elke maand €20 eigen risico.

23-04-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.

19-04-2017 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.

11-08-2016 | Man | 53
Beroerte
Ik heb Rosuvastatine/crestor 6 maanden gebruikt. Hiervoor 2 maanden simvastine, daar werd ik impotent van. Van de crestor heb ik ernstige spierpijn in mijn gewrichten. i.o.m. de huisarts een paar weken gestopt om te kijken of dat dit beter gaat. Het lijkt een heel klein beetje beter te gaan, maar bij lang na nog niet goed. Wie heeft dit zelfde probleem en kan mij zeggen of[lees meer...] dat de gewrichts- spier pijn weer over gaat zonder gebruik van crestor. Ik ben dit medicijn preventief gaan slikken, mijn goede en slechte cholesterol waardes waren na mijn cva ( een kleine ) goed.

16-04-2016 | Vrouw | 21
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Moest dit gebruiken tegen familiaire hypercholesteromie. Het verlaagde de cholesterol in mijn bloed naar een aanvaardbaar niveau. Dit medicijn blijven gebruiken was voor mij echter niet aanvaardbaar. Zeer veel en heftige bijwerkingen. Mogelijk door de combinatie met reuma en spierziekte heeft het mijn spieren aangetast.

22-03-2016 | Man | 55
Hoog cholesterol
Wanneer ik Rosuvastatine gebruik, heb ik totaal geen bijwerkingen. Voor het slapen neem ik 1 tabletje van 10mg. wanneer ik Crestor gebruik omdat de apotheek regelmatig een ander merk verstrekt, krijg ik een opgeblazen buik, moeilijke stoelgang en veel lucht.

23-11-2015 | Man | 66
Angina pectoris
Ik slik nu rosuvastatine en krijg soms last van een beetje spierpijn en het moedigt het oorsuizen een beetje aan. Zonder dit medicijn blijft het oorsuizen ook nog, dit gaat nooit meer over. Ik heb nu 10 mg en een prima laag cholesterol 3,2 dus ik ben wat dat aangaat zeer tevreden. Wat ik wel heb gedaan, is de tabletten in 5 mg te verstrekken, zodat ik 5 mg kan innemen, moc[lees meer...]ht ik teveel spierpijn krijgen.

28-10-2015 | Man | 65
Hoog cholesterol
na enige tijd te hebben gebruikt, kreeg ik een spieraandoening in zowel mijn arm als been, als gevolg hiervan kon ik bijna niet meer slapen zo zeer deed dit. Ook mijn maag reageerde heftig op dit medicijn en dat merkte ik vooral 's nachts met braakneigingen en overgeven, terwijl ik die dag niets bijzonders had gegeten. Ik ben er helemaal klaar mee, want voor dit medicijn h[lees meer...]ad ik iets anders waar ik dezelfde symptomen had.

08-03-2015 | Man | 59
Hartinfarct
Na enige tijd innemen last van spierpijnen en dan met name in de nek en armen. gemerkt dat ik meer last heb van dromen en vraag me af of de pijn in de nek niet komt van hoofd in kussen drukken tijdens dromen.