rosuvastatine

Bij  CholesterolX

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

28-05-2022 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Jaren geleden wel migraine gehad. De laatste jaren helemaal niet meer, en nu na drie maanden gebruik rosuvastatine 6 x in twee weken. Je durft nergens meer heen. Het komt ineens opzetten. Ben gestopt maar huisarts wil dat ik doorga. Eet altijd al de gezonde dingen.

07-01-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol was wat verhoogd..eerst actorvastatine, nu rosuvastatine. Bij die eerste spierpijn en me algeheel beroerd gevoeld. Ging na staken wel weer snel over, Rosuvastatie leek eerst beter, cholesterol ook mooi laag, maar na een goed 3 maanden toenemende spierpijn. Kan er niet meer van slapen. Heb ook het idee dat mijn spierkracht afneemt, kan geen deksel van [lees meer...]een pot afdraaien. Ook met fietsen merk ik verminderde kracht. Heel fijn dat je helemaal prima in je bloedwaarden zit, maar de prijs, beroerd voelen, is mij te hoog. Ik stop ermee…

01-01-2022 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
Op aanraden van huisarts na een tia dit middel gaan gebruiken. In het begin vielen de bijwerkingen mee. Nu na 6 maanden gebruik zeer ernstige klachten. Ben heel vaak duizelig, heb de hele dag spierpijn en hou vocht vast. Ga stoppen met die troep en overleggen wat te doen. Voel me zeer onzeker ben door die rotzooi echt een andere vrouw geworden. Zeer onzeker geworden. Schan[lees meer...]dalig dat dit voorgeschreven wordt.

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

19-06-2021 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Dit is nu het 2e medicijn en op bij de medicijn reageer ik het zelfde. ( 40mg en de 10mg) Volgens Arts kan ik niet tegen de stof Statine. ..... nu gaan we voor een altenatief spuiten 2x p.maand hopelijk helpt dat wel

13-06-2021 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

31-05-2021 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Na 14 dagen en 7 dagen niet slapen, extreem angstig, geen prikkels meer kunnen verdragen, rare loop. Contact gehad met apotheker. Die stelde voor om de dag te slikken ivm bijwerkingen. Contact met psychiater gehad en ik moest direct stoppen met rosuvastatine. Nu 2 weken later moet ik mezelf nog hervinden. Wat een gevaarlijke troep. Voor mij nooit weer.

15-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Slik al heel lang dit medicijn, samen met bloedverdunners en bloeddrukverlager. Heb al heel lang van pijn. Huisarts zei artrose maar ik denk dat het komt door de rosuvastatine. Laatste meting gaf lager cholestorol aan . Maar ik ga er mee stoppen. Ben de pijn zo zat. Ik hoop echt dat ik me beter ga voelen.

24-01-2021 | Vrouw | 68
Cholesterol
Na 4 dagen kon mijn bed niet uit zo duizelig en hoofdpijn even blijven liggen kreeg er ook nog maagpijn en misselijk ben gelijk gestopt na 2 dagen nog maagpijn en misselijk Ik had eerst atorvastatin 20mg ontzettende spierpijn kon haast niet vooruitkomen

23-12-2020 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Koude "dode" voeten vooral 's nachts, dus slaap met sokken aan. Ben ook vreselijk moe, wil om 20.00 uur wel gaan slapen. Ik mag 3 maanden proberen, hoop erop dat het cholesterol dan gedaald is, dan stop ik er direct mee.

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

19-09-2020 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Verschillende staties gebruikt bij allemaal bijwerking. Gebruik omdat ik infarct heb gehad en pacemaker

15-05-2022 | Man | 75
Hoog cholesterol
Hallo, mijn man heeft ook diabetes en zijn nieren werken niet goed en zijn cholesterol is niet te hoog maar ze willen dat zo laag mogelijk hebben. Mijn man gebruikt dit medicijn eerst 5 mg. en dat ging goed, maar zijn chloresterol moest toch nog meer naar beneden en nu gebruikt hij 10 mg sind 4 maanden maar hij krijgt nu tintelende vingers. Wat nu te doen.

22-03-2022 | Man | 66
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
vreselijk veel bijwerkingen spierpijn verwardheid duizeligheid, stijfheid. Te veel om op te noemen en hierbij is het middel veel ernstiger dan de kwaal. Gestopt en nooit meer statines, beter met goed dieet en naar een homeopatisch arts. Vreselijk

19-03-2022 | Man | 61
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn vanwege Familiaire Hypercholesterolemie (FHC).

12-02-2022 | Man | 69
Cholesterol
Zoek eens op Google naar statines en vit Q10. Mijn vader had ook last, neemt Q10 bij en is van alle bijwerkingen verlost . Vooral pijn in benen en gewrichten. Statines blokkeren de aanmaakt van Q10 en laat nou Q10 super essentieel zijn voor je hart...

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum