Rosuvastatine

Ezetrol (145 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

18-07-2019

Hoog cholesterol

Volgens mij ga je eerder dood van de rosuvastatine van de pijn dat het geeft dan zonder het te slikken en aan een hartaanval doodgaan. Je krijgt doodverlangens van de rosuvastatine.

Hoog cholesterol

Hiervoor simvastatine gebruikt met vreselijke spierpijn klachten als gevolg. Nu met rosuvastatine ben ik klachten vrij.
31-08-2019

Hoog cholesterol

Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven
01-02-2019

18-05-2019

Cholesterol

Heb Rosuvastatine gekregen ipv simvastatie. Gebruik het nu een paar dagen. Iedere dag hoofdpijn. Ga terug naar huisarts voor andere statine. Kreeg van Sim nachtelijke spierkrampen. Daar had ik al een aantal jaren veel minder last van door middel van maat steunkousen.
20-10-2019

Hoog cholesterol

Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.
29-05-2019

Cholesterol

Ik ben begonnen op mn 18 de met zocor. Last van spierklachten. Nu al jaren aan de crestor wel 20mg want het blijven toch statines. Gaat goed. Mn cholesterol staat op 6 5. 6.8. Is netjes ondanks mijn familiaire aandoening.
19-05-2019

Hoog cholesterol

NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.
19-05-2019

22-12-2019

Impotentie klachten zeer vervelend
31-03-2019

Hoog cholesterol

Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd
09-09-2019

Cholesterol

Ik heb ze gekregen omdat ik een hoog cholesterol had, maar wil her liefste stoppen, omdat het soms niet te houden is van de kramp!
14-01-2019

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol wat in de familie voorkomt. Ik gebruikte Inegy een simvastatine waar ik geen bijwerkingen van ondervond. Om een of andere reden kreeg ik andere medicatie waarvan ik vreselijke krampen in de benen kreeg dus ben ik daar mee gestopt. Huisarts en apotheker hebben in overleg toen rosuvastatine voorgeschreven . Na 10 dagen gebruik brak gordelroos uit waar ik[lees meer...] nu al 7 weken helse pijnen van ondervind . Even googelen en dan lees je dat dit medicijn 18% meer kans geeft bij ouderen boven 65 dat gordelroos wordt getriggerd door dit medicijn en dus absoluut niet moet worden voorgeschreven maar ja de kosten van dit medicijn zullen wel laag zijn. Ik zit daar nu al zeven weken mee en dit kan nog maanden duren. Bij de pijnpoli liet ik dit medicijn zien en ze waren daar verbaast dat deze troep nog überhaupt wordt voorgeschreven ze vonden het een schande. Dus ouderen zint eer ge begint met deze troep, want je wenst zelfs je eigen vijand gordelroos niet toe.
11-07-2019

Hoog cholesterol

Zie man 68 maand mei 2019 en nu na gebruik 3 1/2 mnd. vandaag controle bloeduitslag en suiker bij de Diabetiste controle.(huisartsenpraktijk) Uitslag volgt hierop over een paar uur.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum