Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (692 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

02-11-2019

Diabetes type 2

zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.
07-01-2016

Diabetes type 2

Ik ben diabetes 2 en mijn cholesterol was te hoog. Ik zou 40 mg per dag moeten nemen, maar ik wilde het eerst met 20 mg proberen. Werkt super, cholesterol heel laag. Helemaal geen bijwerkingen. Je wordt er niet dik van, gewoon gezond eten en het vooral niet als excuus gebruiken. Ik gebruik meerdere medicijnen waar gewaarschuwd wordt voor gewichtstoename, dan is het juist z[lees meer...]aak om op je voeding te letten. Meld je aan bij voedingscentrum. Je wordt dikker van het eten en negens anders van. Ik hoop dat het helpt.
23-07-2015

Diabetes type 2

Eerst via internist (2011) selektine voor cholesterol gekregen, nooit geen problemen gehad. Door apotheek steeds weer andere merken gekregen het middel pravastatine heb sinds gebruik moeite met omhoogkomen uit hurkhouding enz. Sport gaat moeilijk met grepen toepassen (aikido), yoga gaat steeds moeilijker. Ben nu op advies en doorseiken (arts) van mijn kant gestopt. Ben nu[lees meer...] vier weken verder en het gaat steeds beter, gewrichtspijnen en slapheid in spieren trek weg. Ik slik dit soort medicijnen niet meer, dan maar een paar jaar minder op de aardbodem!
17-02-2015

Diabetes type 2

ik gebruik reeds 15 jaar dit medicijn ik heb het laatste jaar veel last van bijwerkingen met name jeuk en pijn op de rug en hoe langer ik het gebruik wordt het erger ik ben er nu mee gestopt en het duurt ongeveer 4 weken voor het mijn lichaam uit is ik loop nu bij een allergoloog om te onderzoeken van welk ingrediënt dit veroorzaakt ik loop nu met een pleister voor het ing[lees meer...]rediënt titaandioxide maar ik vermoed dat dit niet de kwaaddoener is wie kan mij helpen dit op te lossen
17-01-2015

Diabetes type 2

Naar mate de tijd verstreek zijn de bijwerkingen van dit spul toegenomen. De spierpijn is soms zo hevig, dat lopen onmogelijk is. Is er geen vervanging voor deze troep?
17-09-2014

Diabetes type 2

Ik heb maar één woord voor statines: het is rotzooi. Het is overbodig en alleen maar zeer voordelig voor de farmaceutische industrie. De manier waarop cholesterol wordt gemeten deugd van geen kant, waardoor de gemeten waarden ook erg discutabel zijn. Daar zijn niet alle specialisten het mee eens omdat er van de reguliere geneeskunde wordt uitgegaan. Ga maar eens zoeken op [lees meer...]internet en er komen talloze voorbeelden waaruit duidelijk blijkt dat de huidige manier van meten niet klopt. Overigens was mijn internist zo verstandig om mij het advies te geven helemaal met statines te stoppen nadat ik er een aantal had geprobeerd en de bijwerkingen bleven bestaan. Nu nergens meer last van en de cholesterolwaarden blijven binnen de perken voor wat dat waard is.
10-08-2014

Diabetes type 2

Dramatiche ervaring. Na constatering diabetisch II dit middel gaan slikken. Aanvankelijk geen problemen maar toen begon het. Kreeg steeds meer spierpijn en kon steeds slechter lopen. Dacht invalide te gaan worden en had de traplift al een pro-forma voor gevraagd. Kwam toevallig op internet verhalen van de bijwerkingen tegen. Onmiddelijk gestopt met het middel. Het g[lees meer...]ing gelijk weer wat beter maar ben al maanden aan het herstellen van deze pillen. Verwacht dat het eigenlijk nooit meer helemaal de conditie op het oude nivo te krijgen. De arts wil andere Statines proberen maar heb vriendelijk bedankt. Dan maar wat eerder afscheid nemen van dit leven. Beter als nog jaren invalide zijn door die meuk. Herman
06-08-2014

Diabetes type 2

3 geleden diabetes 2 geconstateerd. Kreeg 500mg metformine voorgeschreven. Elke dag lichte onwelwording. Overleg met huisarts 250 Mg. Geen verandering. Heb mezelf op dieet gezet en abb. op sportschool genomen. 3x p.w. 1uur intensief. De nbls al 2 jaar op 5,2. Geen medicijnen meer nodig. Bij cholesterol controle : iets verhoogd. 2e controle na 1/2jaar LDH en HDL beide v[lees meer...]erhoogd. Simvastatine voorgeschreven. Kreeg na ong. 6 weken iets van een zwalkende loopgang. Simvastatine zelf gestopt. Mijzelf op dieet gezet. Bij laatste controle nbls 6,3 en chol. ratio 3,4. Ik adviseer iedereen om niet blindelings medicijnen te slikken. Probeer zelf wat je kunt doen om dit te voorkomen. Met name simvastatine is een berucht medicijn op langere termijn. Spieraandoeningen zijn vaak onomkeerbaar. Beweeg vooral genoeg. Je voelt je fitter en voldaan. Geestelijk en lichamelijk. Dit is altijd beter dan het slikken van medicijnen. Als het moet kan dat altijd nog, maar je kunt je leven aangenaam verrijken door wat zelfdiscipline op te brengen.
29-04-2014

Diabetes type 2

Heb diabetes 2 en fibromyalgie en botreuma, kreeg dit middel uit voorzorg bij een lage verhoging cholesterol gehalte. Kreeg erge krampen in handen, armen, voeten en een verlammend/verdovend gevoel in helft van het gezicht. Heb geweigerd dit nog langer te slikken en heb hierbij deze tip, slik niet alles wat ze voorschrijven en doe eerst onderzoek naar het medicijn via inte[lees meer...]rnet. Uit voorzorg medicijnen geven is onzin, als je geen klachten heb, ga je ook niets slikken.
11-04-2014

Diabetes type 2

In 2008 werd diabetes ontedekt en moest ik medicatie gaan gebruiken; ik werd nogal vermoeid en had spierpijn; maar omdat ik problemen had in de privesfeer en een verhuizing voor de kiezen kreeg, dacht ik dat het daardoor kwam. Tijdens de verbouwing en het geklus werden die armen zo moe, dat ik ze niet meer kon optillen. Mijn sport, tennis, moest ik opgeven vanwege die arm[lees meer...]en. Ook het oppassen op mijn babykkleinkind werd een zware klus, flesje geven en de trap optillen van de baby was bijna niet te doen, van de pijn. Dit duurde zo'n jaar of 4, waarin ik bij de fysiotherapeut, en een osteopaat terecht kwam. Dat verlichtte wel enigszins de problemen, maar niets hielp voldoende en ik maar slikken. Eind vorig jaar heb ik verzocht om een foto te mogen laten maken, waaruit bleek, dat er een scheurtje in een spier van de rechterbovenarm zat. Pas in februari dit jaar ben ik uit mezelf gestopt, omdat ik kritische geluiden uit Duitsland op simvastatine had vernomen. Binnen een maand werd mijn pijn minder en voelde ik me beter worden. De pijn verdween geheel!!!!Omdat de cholesterol was opgelopen naar 6.3 en dat voor een diabetespatient te hoog wordt bevonden, ben ik weer begonnen met andere statines, maar na de proefperiodes stopte ik weer omdat de spierpijnen weer terugkwamen. Nu gaan we beginnen met modalim, maar over 14 dagen weet ik daar ook meer van. Daarna stop ik totaal en zal grijpen naar andere middelen, zoals omega 3. Maar dat is een ander traject, ik had nu gekozen voor het reguliere traject met pillen, maar zal overstappen naar het alternatieve circuit als ik hier niet voldoende wordt geholpen.
28-03-2014

Diabetes type 2

Na mijn 2e TIA kwam ik bij een internist in het ziekenhuis. Mijn cholesterol was te hoog. Aanvankelijk kreeg ik Simvastatine 40 mg. Mijn cholesterol ging te veel omlaag. Nu slik ik 20 mg. Het gaat heel goed en de cholesterol is niet te hoog, voor mij een heel goed middel en ik heb geen bijwerkingen.
14-02-2014

Diabetes type 2

In 2010 werd Diabetes 2 geconstateerd en tevens polyneuropathie (bij mij overgevoeligheid onderkant voeten, tintelingen en branderigheid, pijnlijke steken soms). Kreeg simvastatine voorgeschreven vanwege Diabetes 2 conditie (naast Metformine). Ik heb nooit last gehad van hoge cholesterol waardes en met gebruik gingen de waardes verder omlaag. Maar ik kreeg last van dromen [lees meer...]met angst associaties (als ik wakker werd en droom analyseerde was het een raadsel waar die angst verschijnselen vandaan kwamen). Mijn huisarts wilde de dosering (40mg) niet minderen (20mg) dus ik ben zelf halve pilletjes gaan slikken (1 jaar geleden). De waardes stegen wel iets maar ruim binnen marge. De angstverschijnselen zijn verdwenen. Vanwege slechte interactie met huisarts ben ik ook naar een andere huisarts gegaan.
01-02-2014

Diabetes type 2

Eind december 2013 werd de diagnose hoog cholesterol (9.7) en diabetes 2 (20.9) gesteld. Ik ben dun en heb een lage bloeddruk . Kort na het gebruik van simvastatine kreeg ik ontlastingsincontinentie. Ben nu twee dagen gestopt, en het lijkt weer normaal te worden. Stopen met Metformine, dus méér insuline spuiten, had geen invloed op de ontlastingsincontinentie. Herkent ie[lees meer...]mand dit (onoverkomelijke) probleem met Simvastatine?
13-09-2013

Diabetes type 2

Sinds 6 Juni 2005 gebruik ik Simvastatine, zonder dat ik een te hoog cholesterol had.Wel ben ik diabeet.. Ik lag in het ziekenhuis voor een Hallux Rigidus operatie en traditiegetrouw komt dan de internist van het ziekenhuis een praatje maken .Nu vertelde hij me dat ze uit voorzorg alle diabetes patiënten Simvasatine wilden voorschrijven en nog een middel maar dat ben ik ev[lees meer...]en vergeten. Ik heb dit eerst overlegd met mijn huisarts en hij zei: "Doe het maar want in jouw fam. komen er nu eenmaal veel hart en vaatziekten voor. Ik heb veel nare verhalen gehoord over Simvastatine.O.a. over de man van een heel goede vriendin en via Radar, maar mij doet het echt helemaal niets geen enkele bijwerking kan ik ontdekken en mijn neuroloog test af en toe via een bloedprik mijn spieren.
13-05-2013

Diabetes type 2

Diabetes type 2 met licht verhoogd cholesterol 235. Simvastatine verlaagd cholesterol perfect. Dus gedurende meer dan twee jaar elke dag een pilletje. Schouders en heupen doen pijn maar ik denk dat dit artrose is. Linkerheup is zo stijf dat ik amper kousen en schoenen kan aantrekken. Tot ik krampen krijg in de bovenbenen. Dan lees ik de bijsluiter en besluit te stoppen m[lees meer...]et deze medicatie. Na één week is de situatie al enorm verbetert. Ik kan me zonder pijn omdraaien in bed en slaap heerlijk zonder pijnstillers.
16-03-2013

Diabetes type 2

Na langdurig gebruik, in toenemende mate pijnen, vooral het onderlichaam en de benen. Hierdoor ernstige slaap problemen. Heb na veel adviezen van andere gebruikers en van deskundige in de medice wereld, o.a. verpleegkundige, heel hard moeten strijden met artsen om er mee te mogen stoppen. Hierbij werd door artsen opgemerkt dat je dan maar een andere arts moet zoeken, du[lees meer...]s je wordt onder druk gezet. Voorlopig gestopt met toestemming cardioloog, let op, voorlopig. Groetjes, John

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum