ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

07-01-2016

Diabetes type 2

Ik ben diabetes 2 en mijn cholesterol was te hoog. Ik zou 40 mg per dag moeten nemen, maar ik wilde het eerst met 20 mg proberen. Werkt super, cholesterol heel laag. Helemaal geen bijwerkingen. Je wordt er niet dik van, gewoon gezond eten en het vooral niet als excuus gebruiken. Ik gebruik meerdere medicijnen waar gewaarschuwd wordt voor gewichtstoename, dan is het juist z[lees meer...]aak om op je voeding te letten. Meld je aan bij voedingscentrum. Je wordt dikker van het eten en negens anders van. Ik hoop dat het helpt.
23-07-2015

Diabetes type 2

Eerst via internist (2011) selektine voor cholesterol gekregen, nooit geen problemen gehad. Door apotheek steeds weer andere merken gekregen het middel pravastatine heb sinds gebruik moeite met omhoogkomen uit hurkhouding enz. Sport gaat moeilijk met grepen toepassen (aikido), yoga gaat steeds moeilijker. Ben nu op advies en doorseiken (arts) van mijn kant gestopt. Ben nu[lees meer...] vier weken verder en het gaat steeds beter, gewrichtspijnen en slapheid in spieren trek weg. Ik slik dit soort medicijnen niet meer, dan maar een paar jaar minder op de aardbodem!
17-02-2015

Diabetes type 2

ik gebruik reeds 15 jaar dit medicijn ik heb het laatste jaar veel last van bijwerkingen met name jeuk en pijn op de rug en hoe langer ik het gebruik wordt het erger ik ben er nu mee gestopt en het duurt ongeveer 4 weken voor het mijn lichaam uit is ik loop nu bij een allergoloog om te onderzoeken van welk ingrediënt dit veroorzaakt ik loop nu met een pleister voor het ing[lees meer...]rediënt titaandioxide maar ik vermoed dat dit niet de kwaaddoener is wie kan mij helpen dit op te lossen
17-01-2015

Diabetes type 2

Naar mate de tijd verstreek zijn de bijwerkingen van dit spul toegenomen. De spierpijn is soms zo hevig, dat lopen onmogelijk is. Is er geen vervanging voor deze troep?
17-09-2014

Diabetes type 2

Ik heb maar één woord voor statines: het is rotzooi. Het is overbodig en alleen maar zeer voordelig voor de farmaceutische industrie. De manier waarop cholesterol wordt gemeten deugd van geen kant, waardoor de gemeten waarden ook erg discutabel zijn. Daar zijn niet alle specialisten het mee eens omdat er van de reguliere geneeskunde wordt uitgegaan. Ga maar eens zoeken op [lees meer...]internet en er komen talloze voorbeelden waaruit duidelijk blijkt dat de huidige manier van meten niet klopt. Overigens was mijn internist zo verstandig om mij het advies te geven helemaal met statines te stoppen nadat ik er een aantal had geprobeerd en de bijwerkingen bleven bestaan. Nu nergens meer last van en de cholesterolwaarden blijven binnen de perken voor wat dat waard is.
10-08-2014

Diabetes type 2

Dramatiche ervaring. Na constatering diabetisch II dit middel gaan slikken. Aanvankelijk geen problemen maar toen begon het. Kreeg steeds meer spierpijn en kon steeds slechter lopen. Dacht invalide te gaan worden en had de traplift al een pro-forma voor gevraagd. Kwam toevallig op internet verhalen van de bijwerkingen tegen. Onmiddelijk gestopt met het middel. Het g[lees meer...]ing gelijk weer wat beter maar ben al maanden aan het herstellen van deze pillen. Verwacht dat het eigenlijk nooit meer helemaal de conditie op het oude nivo te krijgen. De arts wil andere Statines proberen maar heb vriendelijk bedankt. Dan maar wat eerder afscheid nemen van dit leven. Beter als nog jaren invalide zijn door die meuk. Herman
06-08-2014

Diabetes type 2

3 geleden diabetes 2 geconstateerd. Kreeg 500mg metformine voorgeschreven. Elke dag lichte onwelwording. Overleg met huisarts 250 Mg. Geen verandering. Heb mezelf op dieet gezet en abb. op sportschool genomen. 3x p.w. 1uur intensief. De nbls al 2 jaar op 5,2. Geen medicijnen meer nodig. Bij cholesterol controle : iets verhoogd. 2e controle na 1/2jaar LDH en HDL beide v[lees meer...]erhoogd. Simvastatine voorgeschreven. Kreeg na ong. 6 weken iets van een zwalkende loopgang. Simvastatine zelf gestopt. Mijzelf op dieet gezet. Bij laatste controle nbls 6,3 en chol. ratio 3,4. Ik adviseer iedereen om niet blindelings medicijnen te slikken. Probeer zelf wat je kunt doen om dit te voorkomen. Met name simvastatine is een berucht medicijn op langere termijn. Spieraandoeningen zijn vaak onomkeerbaar. Beweeg vooral genoeg. Je voelt je fitter en voldaan. Geestelijk en lichamelijk. Dit is altijd beter dan het slikken van medicijnen. Als het moet kan dat altijd nog, maar je kunt je leven aangenaam verrijken door wat zelfdiscipline op te brengen.
29-04-2014

Diabetes type 2

Heb diabetes 2 en fibromyalgie en botreuma, kreeg dit middel uit voorzorg bij een lage verhoging cholesterol gehalte. Kreeg erge krampen in handen, armen, voeten en een verlammend/verdovend gevoel in helft van het gezicht. Heb geweigerd dit nog langer te slikken en heb hierbij deze tip, slik niet alles wat ze voorschrijven en doe eerst onderzoek naar het medicijn via inte[lees meer...]rnet. Uit voorzorg medicijnen geven is onzin, als je geen klachten heb, ga je ook niets slikken.
Pagina 1 van 3

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!