Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

07-05-2019

Simvastatine (simvastatine)

Ging elke maand wat achteruit in gezondheid vooral spiersterkte en totale ontwrichting van het lichaam ziek zwak en misselijk diverse onderzoeken gehad maar (gelukkig) alles was goed toch steeds verdere afname spiersterkte en voor de 6e keer ziek in een tijdsbestek van 4 maanden. Al wel eens gehoord van iemand anders die ook klachten ondervond bij de inname van dit medicij[lees meer...]nen. Na enkele reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat het hopelijk door dit medicijn komt. Een dag later contact gehad met mijn huisdokter over het besluit van mijn zijde over 3 maanden samen bekijken als die nare bijwerkingen weg zijn
04-02-2019

hoge bloeddruk 183 te hoog
01-10-2017

Hypertensie

Steeds als ik met deze medicatie begin, heb ik 's morgens veel last van stijve gewrichten, met name in de benen: de enkels en knieën.
18-06-2017

Simvastatine (simvastatine)

Deze pillen kreeg ik zonder vaststelling, recent cholesterolgehalte (was 4,4 totaal in 2013), onder het mom dat het het bloed iets zou verdunnen. Ik kreeg er als ergste symptoom hoofdpijn (voor mijn gevoel ook uitpuilende ogen), zichtverlies en geheugenverlies bij, zodat ik veel doodgewone woorden niet meer wist. Even los gezien van de spierpijn, het gevoel geen kracht mee[lees meer...]r te hebben, door de benen zakken etc. Ik vind dit vergif, ben gestopt . Helaas heb ik een ha die het liefst zoveel mogelijk pillen in je lijf stopt (voor elke bijwerking is wel weer een pilletje) en in het ziekenhuis kreeg ik meteen te horen dat ik '' levenslang' heb met deze rommel. Voor mij nooit enige vorm van statines meer, de juiste voeding doet wonderen.
08-02-2017

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg simvastatine voorgeschreven omdat ik in de risicogroep voor hart en vaatziekten val. Nam het 's avonds in en kreeg veel last van een vol gevoel, oprispingen en me niet lekker voelen. Ben ermee gestopt. (Mijn cholesterolcontrole was altijd goed)
29-08-2016

Hypertensie

Mijn ervaringen met dit medicijn zijn bijzonder negatief. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben wanneer zij eveneens last hebben van de spieren ten gevolge van inname van dit medicijn. Preventief voorgeschreven. Na gebruik van het medicijn kreeg ik langzaamaan steeds meer spierpijn. Na een maand kreeg ik steeds meer moeite met lopen, na 2 maanden ging het lopen over in "hi[lees meer...]nkelen". De oorzaak werd niet meteen onderkend en ik kreeg ontstekingsremmers voorgeschreven. Deze boden geen uitkomst. Na 3 maanden de bijsluiter van het medicijn opnieuw "doorgespit" en n.a.v. de omschreven bijwerkingen acuut gestopt. De spierpijn in mijn armen is inmiddels grotendeels verdwenen, de spieren in mijn rechterbeen functioneren nog steeds niet naar behoren waardoor ik behoorlijk mank loop. Begrijp niet dat er niet meer aandacht voor de bijwerkingen van een dergelijk medicijn is. Bij mij werd het te laat (al lijkt 3 maanden kort) onderkend en zit ik met hele nare gevolgen, nl. het niet meer goed kunnen lopen. Hoop dat er op termijn nog verbetering komt. Erg negatief ook dat een behandelend specialist hier niet beter mee omgaat. Ik moest er zelf via de bijsluiter en de huisarts achter komen.
02-03-2016

22-06-2015

Simvastatine (simvastatine)

ik heb dit middel 3 jaar geslikt, alleen maar spierpijn, neerslachtig, alle griepen gehad die er zijn, moe, geen fut, ik vind het de grootste bagger die er is. Ben er een jaar geleden mee gestopt op eigen beweging, omdat ik de ellende zat was en op aanraden van mijn fysiotherapeut, na 7 maanden begon ik me beter te voelen. ik fietste er voor 10.000 km per jaar met dit midd[lees meer...]el nog geen 1000 km per jaar door alle ellende mijn huisarts zegt dat hij dit middel elke dag voor schrijft, maar nooit geen klachten hoort. ben nu op een dieet met veel vette vis en minder eten en andere vetten vermijden, negatieve waarden in het bloed met een kwart gedaald. Fiets weer, loop weer fluitend rond en kan weer van mijn kleinkinderen genieten en dat alleen omdat ik die bagger heb moeten slikken om niet over 10 jaar de kans had om hartproblemen te krijgen.
30-08-2014

Simvastatine (simvastatine)

kreeg enorme spierpijn in me bovenbenen gestopt en heb toen rode rijst gist gebruikt cholesterol gezakt van 7.2 naar 5.5 zowel de goede als de slechte
13-04-2014

Simvastatine (simvastatine)

Had veel last van onbekende spierpijnen en kreeg last van druk op de borst tijdens het lopen. Ben in overleg met de huisarts gestopt en de klachten zijn langzaam aan het verdwijnen. Ook neemt het gewicht langzaam aan af. Heb deze bijverschijnselen nog niet eerder gelezen. Is er iemand die hier ook last van heeft?
31-07-2012

Simvastatine (simvastatine)

Sinds het gebruik heb ik tinteling in mijn handen,en heb ik vreselijk veel maagzuur.Ik moet er wel vier keer uit s,nachts om wat te doen tegen het maagzuur.ik slik het nu drie dagen niet meer,en ik kan weer heerlijk slapen zonder maagzuur.Ik ga naar de dokter om te zien of er geen ander middel is.
12-01-2012

10-01-2012

Simvastatine (simvastatine)

sinds twee en halve maand gebruik ik simvastatine en vit D vloeibaar 1 ml per week. Eerst dacht ik dat de klachten bijwerkingen van de vit D kwamen maar nu weet ik dat het van de simvastatine komt droge mond enorme spierpijn in rug schouders armen en gewrichten.Pijn in mijn onderrug en heupen.Stemmingswisselingen niet leuk meer depresief jeuk pijn in heel mijn lichaam haar[lees meer...]uitval en moe moe heel erg moe en helemaal geen conditie.Ik was net weer een beetje conditie aan het op bouwen door dat ik aan het revalideren ben hartrevalidtie en dit wil helemaal niet meerr. Ik heb buikpijn constant aan de diarree durf bijna niet meer van huis om dat ik dat niet onder controle heb.En dat allemaal door dat ene pilletje. Ik stop er mee en ga vragen of ik iets anders kan krijgen en anders maar niet. Ik laat mijn leven er niet door verpesten dan maar wat korter.
10-08-2010
Vrouw

Simvastatine (simvastatine)

Na 8 weken rustperiode wegens enkelbreuk,die goed geneest, weer gestart met lopen.Nu vreselijke spierkrampen vanuit bilspier en lopen is zeer pijnlijke zaak. Ook andere spierproblemen zoals nek en bovenarmen.In overl;eg met huisarts gestopt met medicijn doch na 2 weken nog geen resultaat. Sleep me de hele dag door en hoop toch weer mijn wandelsport-leven te kunnen starten.[lees meer...]

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum