Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

26-03-2018 | Man | 43
Allergie
Net als andere personen die gereageerd hebben, heb ik ook enkele jaren Kenacort-injecties gekregen van mijn vorige huisarts. Na zijn pensioen, was mijn nieuwe huisarts redelijk stellig geen voorstander i.v.m. risico van bijwerkingen op lange termijn (o.a. lever, botontkalking, etc.). Uiteindelijk ben ik ruim 3 jaar geleden gestart met desensibilisatie-therapie voor zowel b[lees meer...]oompollen (maandelijks één injectie in ziekenhuis) als graspollen (zg. korte kuur (ong. 10 wkn lang , wekelijks een spuit in ziekenhuis). Daarnaast medicatie (levocetirizine tabletten, Avamys neussspray, Flixotide discus inhalator). Ondanks alle inspanningen minimale verlichting van syptomen/klachten. Als ik op dit moment de keuze zou kunnen maken, zou ik direct en zonder twijfel kiezen voor Kenacort omdat ik dan nagenoeg probleemloos kan werken, sporten, etc, etc. Zaken die nu zeer moeizaam gaan (werken) of nauwelijks mogelijk zijn (sporten). Los daarvan is het wekelijks/maandelijk 'halen van een spuit in het ziekenhuis ook lastig ivm werk. En probeer maar eens uit te leggen op je werk dat je dit allemaal doet voor hooikoorts. Want snotteren en niezen, doen uiteraard wel meer mensen, maar niemand begrijpt de algehele 'malaise' zoals ik mij eigenlijk (van januari t/m juli) voel. De voortdurende bijholte- en oorontstekingen, koortsgevoel geven mijn een zodanig gevoel dat mijn vrouw lang gedacht heeft dat ik depressief aan het worden was. Voor 'buitenstaanders' kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig voor te stellen/begrijpen is. Maar dat maakt het er niet makkelijker op, omdat je al snel als 'aansteller' wordt gezien. Algehele lusteloosheid/gebrek aan energie werd met Kenacort voorkomen en ik kon redelijk mijn leven leiden. Ik heb ook wel enigszins angst voor de lange termijnrisico's van Kenacort, maar de voordelen nu wegen voor mij zwaarder dan de eventuele gevolgen op latere leeftijd. Ik ga in elk geval hierover opnieuw in gesprek met mijn behandelende internist/allergoloog... NB. Ik weet niet welke dosering ik destijds van mijn huisarts kreeg (Injectie in bilspier). Ik had echter geen enkele last van (merkbare) bijwerkingen. Vandaar dat mijn 'frustratie' groot is.

08-08-2017 | Vrouw | 46
Reuma
ik heb Reumatoïde artritis, aangezien het lijkt dat ik van de vorige medicatie heel ernstige bijwerkingen had (diarree, verhoging, slecht slapen, leverklachten) tijdelijk ermee gestopt (2 maanden). Om te voorkomen dat ontstekingen in die tijd terugkeren een kenacort injectie in de bil gehad. ben er erg blij mee, voel mij beduidend beter al na een paar dagen. ik slaap wee[lees meer...]r bijna de hele nacht door en heb dus meer energie, ook veel minder pijnen en ik beweeg veel soepeler.

08-07-2017 | Man | 63
Allergie
Beste mensen, Ik kreeg Kenacort-A 1 keer per jaar voor ernstige allergie. (hooikoorts) Het hielp perfect. Nu opeens weigert de huisarts dit voor te schrijven. Met alle gevolgen van dien. Vuur rode ogen, niezen en kortademigheid. Extra Desloratadine helpt niet. Ik ben ten einde raad en durf haast niet meer op straat te komen.

30-05-2017 | Man | 55
Hooikoorts
Geeft verlichting in de maanden juni, juli en deel augustus

02-03-2017 | Man | 51
triamcinolonacetonide (4mg)
Hooikoorts
Gebruikte dit medicijn al jaren tegen de hooikoorts (pollen). Werkte bij mij 2,5 maand lang meestal enkele dagen na de injectie. Alhoewel dit middel een wondermiddel tegen hooikoorts is begonnen ze al vorig jaar moeilijk te doen, ik kreeg 3 a 4 spuiten per jaar. Nu zegt een nieuwe huisarts die in de praktijk zit dat dit middel zeer slecht is voor de gezondheid en wi[lees meer...]l het niet meer geven. Wat een ellende. Het middel werkt goed en ik mis het...

30-01-2017 | Man | 75
Allergie
Geweldig medicijn! Ik ben redelijk zwaar astmatisch en erg gevoelig voor allergieën, zoals hooikoorts- pollen -hazelaar enz. Vorig jaar een keer overgeslagen met als gevolg, het hele voorjaar en zomer, tranende ogen, snotteren en kortademig. Nu vandaag weer een spuit laten zetten, voor het vijfde jaar, met onmiddellijk merkbaar resultaat.

27-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.

12-06-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik heb elk jaar hevige hooikoortsklachten, waarbij de gewone medicijnen niet helpen. Nu voor het 3e jaar een injectie gehad omdat ik hier zeer tevreden over was. Klachten waren aanzienlijk minder tot weg. Geen last van bijwerkingen gehad. Wat betreft het 'deukje' waar mensen het over hebben; vraag om een Kenacort injectie met de stof Lidocaine. Deze stof voorkomt dat het v[lees meer...]et wegsmelt op de plaats van de injectie. Het 1e jr had ik dit namelijk ook, is gelukkig weggetrokken. Heb dit toen doorgegeven aan de huisarts en sindsdien krijg ik de injectie met Lidocaine en is ook dat probleem weg.

07-03-2015 | Vrouw | 49
Allergie
Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!

26-03-2013 | Man | 66
Allergie
al ruim 40 jr vanaf half jan. tot mei allergisch -en dus ziek- voor ik weet niet wat precies. jarenlange desensilib.kuur + dure injecties (geen effect) daarna van alles wat gedaan, niets hielp. uiteindelijk kenacort; bingo! na 2 dagen nergens (!) last meer van! Ook geen deuken in bil of heup, geen pijn bij injectie. Maar gestopt op advies dokter ivm mindere nierfunctie. ni[lees meer...]ets helpt echter, pillen, druppels, spray, gek word je ervan, de hele dag dichte neus, lopende en rode ogen, huilend gezicht, slecht slapen... ga morgen nulmeting van nierfunctie doen, dan kenacort en na 6 weken weer meten om eventueel nadelig verschil te zien. Indien geen gevaar, dan voortaan meteen kenacort.

07-11-2012 | Man | 19
triamcinolonacetonide
Ik heb een Benigne "tumor", dat bij mij onder een steeds groeiende litteken is. Ik gebruik al 3jaar de KENAKORT, dus een Corticosteroide, 2 x per maand, ik ben van 90kg naar 110kg gegaan. Vroeger liep ik 20km per dag, maar door de nawerkingen van de corticosteroiden kan ik niet meer lopen door de pijn aan mijn beenspieren en botten.

08-02-2012 | Vrouw | 34
Allergie
2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.

19-01-2012 | Man | 67
Hooikoorts
Ik gebruik deze injectie al jaren, 1 a 2 per jaar, in februari-maart ( els en hazelaar) Mijn huisarts vertelde me vorig jaar dat het produkt niet meer gemaakt wordt, wat een ramp, want pillen helpt slechts gedeeltelijk.Of is het in Nederland wel nog te krijgen ?

31-03-2011 | Vrouw | 34
Allergie / Hooikoorts
Ik haal al jaren 1x per jaar zo tegen april de injectie. Alhoewel ik hele jaar door last heb van allergieen (slik xyzal en gebruik neusspray) is de lente en de zomer de enige periode dat ik nergens last van heb, dankzij de kenacort. Nooit last van de injectie zelf gehad. Geen pijn, deukjes of andere nare dingen.

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum