Ervaringen met Kenacort-A

triamcinolonacetonide

Bij  HooikoortsX

Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

14-07-2023 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide (1)
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

03-06-2019 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.

12-06-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik heb elk jaar hevige hooikoortsklachten, waarbij de gewone medicijnen niet helpen. Nu voor het 3e jaar een injectie gehad omdat ik hier zeer tevreden over was. Klachten waren aanzienlijk minder tot weg. Geen last van bijwerkingen gehad. Wat betreft het 'deukje' waar mensen het over hebben; vraag om een Kenacort injectie met de stof Lidocaine. Deze stof voorkomt dat het v[lees meer...]et wegsmelt op de plaats van de injectie. Het 1e jr had ik dit namelijk ook, is gelukkig weggetrokken. Heb dit toen doorgegeven aan de huisarts en sindsdien krijg ik de injectie met Lidocaine en is ook dat probleem weg.

17-06-2023 | Man | 40

13-06-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Jaren ellende, verkrampte spieren van het hoesten en zomers aan evenementen voorbij laten gaan omdat je niet aan het genieten maar niezen was. Toen kwam dit via via voorbij. Wat een wondermiddel. Binnen 2 uur werden de klachten minder, na een dag alleen nog een kriebel en 3 dagen later alsof hooikoorts nooit bestaan heeft! Nooit meer de ellendige combinatie van slechtwe[lees meer...]rkende pilletjes, oogdruppels en neusspray

25-02-2022 | Man | 64
Hooikoorts
Na 10 jaar (tevergeefs) bij een allergoloog gelopen te hebben voor meerdere behandeling (immunotherapie) om van mijn hooikoortsklachten af te komen uiteindelijk 100% goed geholpen door mijn huisarts. Hij wees mij op Kenacort-A. Na één injectie (meestal begin half februari) in mijn bil werkt het al na 2 dagen. Geen loopneus en/of verschrikkelijke natte, pijnlijke ogen meer.[lees meer...] Deze injectie weet 6 weken, dan nogmaals een injectie begin april, daarna ben ik er redelijk vanaf. Soms een jaar met een derde injectie. Met vriendelijke groet, Willem

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

10-06-2021 | Man | 25
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

01-03-2021 | Man | 36
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

23-05-2018 | Man | 48
Hooikoorts
Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium