Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

18-10-2023 | Man | 54
prednison (20)
COPD
Heb COPD en veel slijm op het moment. Omdat de puffertjes niet goed in de longen komen krijg ik af en toe een stootkuur. Werkt geweldig. Wel wat bijwerkingen maar beter dat dan constant hoesten om slijm op te hoesten.

17-07-2023 | Man | 18
Astma
Prednison voorgeschreven gekregen vanwege ernstige benauwdheid en veel slijm. Na een week lang 30mg per dag geslikt te hebben, is er geen enkele verbetering. Nog steeds benauwd en veel slijm ophoesten. Het enige wat ik van het medicijn gemerkt heb zijn de bijwerkingen, behoorlijke spierpijn en weinig slaap.

07-07-2023 | Man | 51
Jicht
3 weken niet kunnen lopen vanwege zeer pijnlijke grote teen(alsof er met een hamer op geslagen was). Bewegen van teen niet mogelijk. Na 3 weken eindelijk afspraak bij huisarts kunnen maken, die vrijwel meteen de conclusie trok dat dit 99% zeker jicht zou zijn. Urinezuur meting bevestigde dit later ook. Prednison kuur van Max 10 dagen (30mg/dag) meegekregen. Pijn vrijwel[lees meer...] onmiddellijk gereduceerd tot een fractie van wat het was. Lopen nog steeds een beetje pijnlijk, maar te doen. Na 10 dagen gestopt en na 20 dagen alleen nog pijn bij indrukken zijkant grote teen. Helaas niet zonder recept te verkrijgen. Gezien de lange wachttijden bij het inplannen van een huisarts consult vrees ik de volgende keer weer lang met pijn te zitten voordat ik prednison kan krijgen.

16-11-2022 | Man | 76
Spierreuma
spier reuma gekregen het begon met pijn en kromme vingers bij slapen in rechterhand twee maanden erna pijn in beide bovenbenen kon ze niet meer optillen een week erna veel pijn in beide schouders en nek kon deze niet meer draaien slapen was een ramp begonnen met prednison 15 mg de tweede dag was ik van de pijn af en kon mij redelijk weer goed bewegen nu gaat het weer pri[lees meer...]ma met mij het is nu afwachten voorlopig 3maanden prednison en dan zien we verder bijwerkingen nog geen last van. altijd gezond geleefd en nooit gerookt heb een goede conditie dus daar lag het niet aan we wachten af.

11-08-2022 | Man | 22
prednison (20mg)
Colitis ulcerosa
Hallo allemaal, Er is helaas bij mij Colitis Ulcerosa geconstateerd (6e week nu). Jammer genoeg heb ik het gevoel dat de artsen van het Dijklander ziekenhuis in Hoorn het niet echt serieus nemen. Toen ik was opgenomen was mijn onstekingswaarde 900. Afgelopen vrijdag was deze 3x verdubbeld naar 2712. Waarop de arts heel luchtig reageerde en pas een afspraak op 23 aug[lees meer...]ustus heeft gemaakt voor mij. Ik zit aan wat medicijnen maar dat wilt niet echt werken vind ik zelf. Graag kom ik in contact met iemand die deze ziekte ook heb om ervaring en tips uit te wisselen. Ik hoor graag van jullie!

31-01-2022 | Man | 66
prednison (15)
Reumatoïde artritis
Prednison gaf onvoldoende effect

15-05-2021 | Man | 64
prednison (5mg)
Ik zou een auto immuun ziekte hebben, middel hiertegen een infuus met een lange stootkussen prednison. Het infuus met de prednison deed niets. Het gaat beroerder nog. En de bijwerkingen zijn compleet een ramp. Buiten dat is mijn Parkinson medicatie niet meer op orde te krijgen. Kortom, Parkinson, let goed op met het gebruik van prednison in combinatie met privigen.!11

06-04-2021 | Man | 57
prednison (25mg)
Gewrichtsontsteking
Ben na 3 gelijk gestopt met pretnisolon 25 mg Ná 5 dagen kreeg ik klachten scheel kijken duizelig Maagpijn van mijn keel na mijn maag slokdarm gevoelig buik deed zeer benauwdheid aanvallen Spierpijn was niet normaal ik na 1e hulp op zondag kon bijna niet meer staan slapen ook niet ivm benauwdheid aanvallen onderzocht longen goed Verder niiet appart gevonden hebbe[lees meer...]n nu 10 mg meegeven afbouwen had ik moeten doen dag later alleen nog beetje benauwd en goed geslapen wat een troep zeg

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Na 10 tallen prednisonkuren en ook lage periodes dagelijks 20 mg, ben ik blij dat ik van dat paardenmiddel af ben.

27-06-2019 | Man | 82
prednison (10mg)
Artritis
Na 2 weken erge spierpijn was de diagnose spierreuma. Na 4 weken 20 mg prednison per dag was ik klachtenvrij. Tijdens de volgende 4 weken een dosis van 15 mg/dag, daarbij hoofdpijn en zwaar hoofd, werd steeds erger, ook pijn bij kauwen. Nieuwe diagnose: artritis temporalis, een ontsteking van de halsslagader. Dosis verhoogd naar 60 mg/dag, 4 weken, dat hielp enorm, geen kl[lees meer...]achten. Gedurende enkele maanden is de dosis verlaagd via 40, 30, 25, 20 mg/dag tot de huidige 15 mg/dag. Gedurende deze maanden werden de bijwerkingen van de predison steeds erger. Extreme vermoeidheid, trillende benen, duizelend hoofd, hijgend na iedere inspanning: na het aantrekken van een broek even uitrusten. Halverwege de trap even zitten. Er ontstaan spontaan wondjes, vooral op de benen, genezing duurt heel lang. Meerdere schimmelinfecties, overal blauwe plekken. Ondanks de gestage afbouw van de prednison dosis wordt het steeds erger. Ik hoop van de prednison af te zijn voordat ik overlijd.

26-04-2019 | Man | 48
Dermatomyositis
Dermatomyositis een rot ziekte, het begon met me huid, dan krijg je hormoonzalfjes, in Drachten konden ze niet bijzonders vinden, gelukkig kreeg ik een nieuwe Dermatologe die was net afgestudeerd aan het umcg die dacht aan lupus. Ik ben naar Groningen gestuurd, daar door 20 artsen bekeken, biopten genomen,huid, spier uit het been, toen werd de diagnose gesteld dermatomyo[lees meer...]sitis Ik slik dagelijks prednison, heb ook plaquenil geslikt maar daar ben ik mee gestopt ivm zwellingen in mijn been en voet. Prednison slik ik nu 9 jaar, voor onderhoud 15 Mg per dag, met een uitbraak 30 Mg per dag, en als het echt mis is dan heb ik pieken van 60 a 80 Mg per dag, Boven de 15 worden de bijwerkingen erger, boven de 30 Mg vreselijk sterker om over het humeur dan maar te zwijgen

24-09-2018 | Man | 77
COPD
Krijg dit van de specialist bij ontsteking van de luchtwegen geen anderen oplossing veel medicijnen zijn zeer slecht voor mijn nier een nier 35%.

08-09-2018 | Man | 55
Spierreuma
heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.

08-03-2018 | Man | 56
prednison (20)
Spierreuma
Sinds enkele weken terug is bij mij een vorm van spier reuma ontdekt. Waarschijnlijk Polymyalgia rheumatica. In het begin van de behandeling merkte ik nauwelijks iets ervan. Pas na een dag of 5 begon de prednison zijn werk te doen. De waarde in mijn bloed zijn weliswaar goed gezakt, echter het is een wisselwerking. De ene dag voel ik mij heel goed, en bv 2 dagen heb ik een[lees meer...] flinke terugval. Normaal merk ik dit goed aan de heupen en handen. Als ik al weet dat ik voor het naar bed ga in de heupen wat meer pijn is, dan is de volgende dag prijs. De reumatoloog had er geen verklaring voor. Is dit herkenbaar voor sommige?

21-02-2018 | Man | 27

17-12-2017 | Man | 50
prednison (60mg)
Sarcoïdose
Na de diagnose Sarco in 2014 en weinig verbetering in 2015 een lange kuur gekregen. Weet de doseringen niet exact meer maar na een dag al geen hoestbuien en geen jeuk meer aan vlekken op mijn benen. Maar toen: na drie dagen paste mijn bril niet meer omdat mijn hoofd opzwol. Daarna een pallet aan bijwerkingen. Spontaan kramp in handen en voeten. Slecht slapen. Moe. Wat heet[lees meer...]: uitgeput. Met als uiteindelijk resultaat sociale isolatie omdat men vond dat ik lui en daardoor dik was geworden. En ik was nog wel een echte sportman daarvoor. Na een jaar gestopt, afgevallen, sociaal leven gereconstrueerd. Sarco was niet weg maar mee te leven. Nu, een anderhalf jaar later en na weken verkoudheid spontaan opvlamming en spoedopname en tegen mijn voornemen in aan de prednison. Een stootkuur, maar na twee dagen nemen de bijwerkingen alweer de overhand. Voel me nu wel beter qua longfunctie maar ben misselijk en heb alweer blauwe plekken. Ik weiger om over te stappen op een lange kuur. Als de stootkuur niet werkt dan maar kijken wat het lot in petto heeft voor me. Maar de ellende van de eerste lange kuur ga ik niet nog een keer meemaken.