Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

31-03-2024 | Vrouw | 65
Spierreuma

misselijkheid

Spierreuma diagnose.CRP verhoogd en bezinking. Gillende pijn , schouders, heulen, billen, armen,benen etc. Gaat niet weg met prednisolon..3 weken 15 mg nu 1 week 30 mg. Stijfheid iets minder maar pijn blijft! Ziek gevoel, moe, zweten ,geen eetlust.. wie heeft ervaring of dit zolang kan duren voor prednisolon werkt?? Of moet ik naar andere reumatoloog want ben bang dat he[lees meer...]t zo niet beter wordt..

25-02-2023 | Vrouw | 68
Bronchitis
Ik kreeg voor 5 dagen 40 mg per dag voorgeschreven. De eerste nacht kreeg ik verschrikkelijke kuitkrampen. Verder was ik vrijwel de hele nacht klaarwakker, slapeloosheid dus. Ik heb de volgende dag 30 mg genomen in de hoop dat ik er minder last van zou hebben, maar ook die nacht kuitkrampen en slapeloosheid. Ben ermee gestopt.

11-08-2022 | Man | 22
prednison (20mg)
Colitis ulcerosa
Hallo allemaal, Er is helaas bij mij Colitis Ulcerosa geconstateerd (6e week nu). Jammer genoeg heb ik het gevoel dat de artsen van het Dijklander ziekenhuis in Hoorn het niet echt serieus nemen. Toen ik was opgenomen was mijn onstekingswaarde 900. Afgelopen vrijdag was deze 3x verdubbeld naar 2712. Waarop de arts heel luchtig reageerde en pas een afspraak op 23 aug[lees meer...]ustus heeft gemaakt voor mij. Ik zit aan wat medicijnen maar dat wilt niet echt werken vind ik zelf. Graag kom ik in contact met iemand die deze ziekte ook heb om ervaring en tips uit te wisselen. Ik hoor graag van jullie!

08-05-2022 | Vrouw | 79
COPD
Voor ernstige copd 3 gold .voorheen hiep het na 3 dagen met30:nu 25 maar lopen/ staan lukt ikniet hoop morgen beter ,heeft altijd wel geholpen ,begrijp het niet ! Wie wel ?

15-05-2021 | Man | 64
prednison (5mg)
Ik zou een auto immuun ziekte hebben, middel hiertegen een infuus met een lange stootkussen prednison. Het infuus met de prednison deed niets. Het gaat beroerder nog. En de bijwerkingen zijn compleet een ramp. Buiten dat is mijn Parkinson medicatie niet meer op orde te krijgen. Kortom, Parkinson, let goed op met het gebruik van prednison in combinatie met privigen.!11

17-01-2021 | Vrouw | 51
prednison (30mg)
Astma
Mijn dochter van 13 en ik zijn nu 3 dagen met deze stootkuur bezig. Zijn heeft veel hoofdpijn en soort van botten pijn. Ik hetzelfe, maar bij mij zijn het ergste de onrust, hoge hartslagmeter in rust en het bijna manisch zijn heel de dag. Dit is de 3e keer dat ik zoveel bijwerkingen heb. Ik heb heel veel kuren in mijn leven gehad. Maar nu is het bijna niet te doen. Maar [lees meer...]stoppen is ook geen optie omdat we allebei erg benauwd zijn en meer dan 8 keer per dag ventolin moesten gebruiken wat niet echt meer hielp. Zijn er geen andere opties? Het ergste vind ik de het druk zijn waar ook mijn omgeving last van heeft. Ook stemmingswisselingen. Gisteren moest ik huilen omdat mijn dochter een sneeuwbal naar mij gooide🤔. Nog even volhouden. Maar als het erger wordt de huisarts maandag maar even bellen

17-12-2017 | Man | 50
prednison (60mg)
Sarcoïdose
Na de diagnose Sarco in 2014 en weinig verbetering in 2015 een lange kuur gekregen. Weet de doseringen niet exact meer maar na een dag al geen hoestbuien en geen jeuk meer aan vlekken op mijn benen. Maar toen: na drie dagen paste mijn bril niet meer omdat mijn hoofd opzwol. Daarna een pallet aan bijwerkingen. Spontaan kramp in handen en voeten. Slecht slapen. Moe. Wat heet[lees meer...]: uitgeput. Met als uiteindelijk resultaat sociale isolatie omdat men vond dat ik lui en daardoor dik was geworden. En ik was nog wel een echte sportman daarvoor. Na een jaar gestopt, afgevallen, sociaal leven gereconstrueerd. Sarco was niet weg maar mee te leven. Nu, een anderhalf jaar later en na weken verkoudheid spontaan opvlamming en spoedopname en tegen mijn voornemen in aan de prednison. Een stootkuur, maar na twee dagen nemen de bijwerkingen alweer de overhand. Voel me nu wel beter qua longfunctie maar ben misselijk en heb alweer blauwe plekken. Ik weiger om over te stappen op een lange kuur. Als de stootkuur niet werkt dan maar kijken wat het lot in petto heeft voor me. Maar de ellende van de eerste lange kuur ga ik niet nog een keer meemaken.

13-08-2017 | Man | 60
Astma
Op jeugdige leeftijd , 15 jaar lang 2x daags Predison geslikt, in combinatie met Papaverine, efidrine, fenergan, etc. Na 1977 deden de inhalers voor mij hun intrede. Mijn ouders waarschuwden de toenmalige longarts dat door de Prednison de groei van mijn benen en vingers vertraagden. Dat kon volgens de behandelend longarts natuurlijk niet!!! Rond mijn 25 jaar al merkte ik[lees meer...] achterstand in spierkrachtontwikkeling en gewrichtsproblemen. Met kracht- en conditietraining redelijk spierkracht hersteld. Gewrichten/ botstelsel blijvende ernstige schade.

02-05-2016 | Vrouw | 57
prednison (5mg)
Ogen zijn slechter geworden, veel ontstekingen eraan. Veel blauwe plekken, bij een hoge dosering wordt ik opgejaagd, druk en agressief. Heel vervelend wordt ik daarvan. Heel veel honger krijg je, dus je wordt er eerder dikker van!! Ik heb er een opgeblazen gezicht van gekregen. Mijn botten worden er minder sterk van al 2 keer gekneusde ribben ervan gekregen. Ook pijnlijke[lees meer...] gewrichten kan moeilijker op mijn knieën zitten. Jammer dat er geen andere middelen in de omgang zijn die minder bijwerkingen hebben. Ik zou het liever niet innemen, maar ik ben extra gevoelig voor infecties. In combinatie met andere medicijnen is het goed om op te letten. Ik werd er bijna psychotisch van toen ik 25 gram in moest nemen, samen met tagevil en hydroyx , ik heb daar van geleerd om voortaan nee te zeggen als ik een hogere dosering moet in nemen.

12-04-2015 | Vrouw | 54
prednison (5mg)
Vanwege toxoplasmose in beide ogen krijg ik dit medicijn bij een ontsteking. Veel last van bijwerkingen, zoals spierzwakte, geen weerstand, nierwaardes niet goed, rugklachten. Versneld afgebouwd vanwege de bijwerkingen nu nog steeds last van mijn rug, erg veel pijn en zijn de nierwaardes niet goed. Ik heb erg veel in moeten inleveren en ben hier niet blij mee, mede doordat[lees meer...] er door de internist erg laconiek met de klachten omgegaan wordt en nu alles op afkickverschijnselen wordt gegooid.

15-02-2013 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Hallo, Ik zit regelmatig aan de prednison. En hoe goed het ook helpt slik ik het liever niet. Ten eerste kom ik altijd erg aan en krijg echt een plofkop, dat laatste verdwijnt gelukkig alweer binnen enkele weken nadat de prednison is gestopt. Dan komt daarbij dat ik vaak de eerste weken heel veel denk te moeten eten, gelukkig kan ik.dit onderdrukken of eet gezonde din[lees meer...]gen. Dan iets waar ik voor het eerst last van heb, hyperactief en slapeloosheid. En dat terwijl ik eigenlijk erg moe ben omdat de crohn mij vaak uitput. Kortom de combinatie geen.energie hebben maar de prednison waar je hyper van wordt en niet kunt slapen is zeer vervelend.

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Het is een paardenmiddel maar wel effectief. Mijn huid lag helemaal open ik had veel jeuk en door allerlei smeermiddelen ging mijn lichaam tegen zich werken en bouwde ik een auto-immuunziekte op. (Blaarziekte) Na het gebruik van de Prednison werd mijn huid langzaam weer beter. Door de hoge dosis en waarschijnlijk omdat ik hier vatbaar voor was heeft de Prednison wel mi[lees meer...]jn heup doen afsterven. Inmiddels heb ik een heupoperatie gehad, maar ik weet niet wat het nog meer in mijn lichaam heeft aangetast. Ik slik nog steeds Prednison, maar dan 5 mg per dag.

08-03-2012 | Man | 52
prednison
Ik heb een ulcerende colitis en mijn internist heeft mij 60mg prednison voorgeschreven voor de eerste week, 50mg voor de tweede, 40 mg voor de 3e, en zo elke week 10mg minder tot 0. Resultaat: mijn immuunsysteem lag plat en ik kreeg gordelroos wat mijn huid en mijn zenuwstelsel beschadigde. Ik had chronische ondraagbare pijn in mijn longen en ondanks de behandelingen die i[lees meer...]k een jaar lang gehad heb, is het volgens mijn neuroloog gespecialiseerd in ondraagbare pijn, een zenuwpijn post gordelroos en moeilijk te controleren dankzij de prednison die ik beschouw als een gevaarlijk gif welke absoluut vermeden moet worden door 50plussers. Mijn gezondheid is compleet verwoest....

26-08-2010 | Man
Sarcoidose/collaps
afbouwen na lange duur is kut

17-07-2023 | Man | 18
prednison (30mg)
Astma
Prednison voorgeschreven gekregen vanwege ernstige benauwdheid en veel slijm. Na een week lang 30mg per dag geslikt te hebben, is er geen enkele verbetering. Nog steeds benauwd en veel slijm ophoesten. Het enige wat ik van het medicijn gemerkt heb zijn de bijwerkingen, behoorlijke spierpijn en weinig slaap.

06-06-2023 | Vrouw | 64
prednison (20)
Vasculitis
Bij vasculitis,RCA in mijn geval, krijg je als eerste medicijn vrijwel altijd prednison. Op de langere termijn probeert de reumatoloog te switchen naar een ander medicijn omdat prednison (te) veel bijwerkingen geeft als je het lang gebruikt. Veel van die bijwerkingen heb ik ook gekregen. Voor de dreigende botontkalking slik ik nu alendroninezuur. Ik hoop dat Roactemra g[lees meer...]oed gaat helpen en dat ik de prednison helemaal kan afbouwen.