Prednison tabletten

prednison

Spierreuma (18 meningen)
Reuma (11 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Astma (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
COPD (5 meningen)
Longontsteking (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Longkanker (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bronchitis (0 meningen)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

29-11-2010

Ziekte van Crohn

Ik heb ontzettend veel last van de prednison met name dat ik in ene keer hyperactief wordt en dat ik alles wat op dat moment in mijn hoofd zit moet doen. Het is vooral tegenstrijdig omdat ik rust moet houden en dat gaat niet.. Ook heb ik het idee alsof m'n lichaam voor me leeft en ik mezelf niet onder controle heb..
17-11-2010

Preventief tegen longontsteking

Gedurende puberteit 8 keer dubbele longontsteking gehad. Ter bescherming permanent aan de bactrimel (antibiotica) plus prednison dagelijks 1 tabletje. Ik weet niet meer of ik andere bijwerkingen had, maar wat prednison veroorzaakt heeft zijn ernorme zwangerschapsstriemen op mijn buik, rug en borsten. Nu 20 jaar later heb ik nog steeds zo nu en dan last van kwetsbare plekje[lees meer...]s in deze striemen waar dus niets aan gedaan kan worden. Ik had zo'n hekel aan die striemen dat ik altijd stopte met prednison, totdat ik weer longonsteking kreeg en weer aan de prednison moest. Gelukkig over die longontsekingen heen gegroeid, maar mijn huid zal dus nooit mooi worden.
07-11-2010

Luchtweginfectie

De prednisolon hielp goed na 3 dagen. Een posiieve bijwerking was de enorme energie die ik kreeg. Ik heb tijdens de kuur 2x meer werk kunnen verzetten dan normaal. En ik kon met de helft aan slaap toe. Wel regelmatig een vieze smaak in de mond. Verder weinig bijwerkingen. Gr, J.B.
23-09-2010

Autoimuunziekte Colitus Ulserosa

Ik gebruiik het medicijn al meer dan 4 jaar. Ik ben constant aan het afbouwen met 2 1/2mg per 3 of 6 weken. Het wil niet lukken ik word onder de 20mg weer ziek. en dan moet de dosis weer omhoog. Ik ben sinds gebruik 12 kilo aangekomen en mijn gewicht schommeld heel erg. Ik heb veel striea een dunne huid en botontkalking. Ik gebruik medicijn natuurlijk langer dan de gemidde[lees meer...]lde gebruiker. Ondanks dat het goed werkt tegen de darmonstekingen, heb ik veel last van de bijwerkingen.
22-09-2010

Sarcoidose

15-09-2010

Prednison tabletten (prednison)
Ernstige vorm van Atopisch Exceem.

Ik heb ook last van de bijwerkingen, veel zweten 's nachts, hartkloppingen, opgezet lichaam vooral in gezicht en benen. Straes bij romp. Maagbeschermers slikken en nierfuncties in gaten houden. Continue vreetbuien en vooral vermoeidheid. Maar; zolang ik slik heb ik een gave en gezonde huid. Bouw ik af of slik ik niet meer is het meteen weer mis en zit ik weer onder het exc[lees meer...]eem. Opzoek naar de balans. Geen pijn, maar minder rommel in je lichaam.
06-09-2010

Prednison tabletten (prednison)
Spierontsteking in spierbaan van been

slaapverwekkend,maar hielp goed tegen pijn
26-08-2010

Sarcoidose/collaps

afbouwen na lange duur is kut
26-07-2010

Longfibrose

Nadat 40 mg/dag en 60 mg/dag geen kalmerend effect op de ontstekingen in mijn longblaasjes hadden, ben ik langzaam gaan afbouwen. Op zich niet zoveel last van gewichtstoename (max. 2 kg) of andere bijwerkingen, maar wel raakte ik sluipend in enkele maanden in een psychotische situatie (nooit eerder gehad) met de-realisatieverschijnselen. Neurologisch onderzoek leverde niet[lees meer...]s op. De dag erna door vriendin bij GGD binnengebracht, waar psychiater prednison als boosdoener identificeerde. In overleg met longarts versneld afgebouwd, waarna klachten snel verdwenen. Onzekerheid bleef wel een jaar hangen! Ik slik nu 20 mg prednisolon om de dag en 150 mg azathioprine, wat tot stabilisering van de ontstekingen en verdere fibrotisering van mijn longen heeft geleid. Mogelijk moet ik dit mijn verdere leven blijven gebruiken.
02-07-2010

Spierziekte

11-06-2010

Albumine verlies

10-06-2010

SLE

Prednison werkt prima, opvlammingen van de SLE zijn goed te onderdrukken. Maar het blijft een verschrikkelijk middel. Dikke kop, dikke buik, vocht vasthouden, aankomen, alleen maar honger hebben, hyper, druk, in de war en je komt er nauwelijks vanaf. Ik vind het vreselijk dat ik het al zo lang slik en dat ik er voorlopig niet mee mag stoppen. En als het wel mag, dan wordt [lees meer...]dat ook een gevecht. Afbouwen is echt geen pretje.
10-06-2010

Copd

11-05-2010

Dermatomyocitus

Ik heb prednison op 9/10 jarige leeftijd gebruikt om de ontsteking te bestrijden aan mijn spieren en huid (dermatomyocitus) Ondanks de normale bijwerkingen, bol gezicht, meer beharing enz. is mijn botdichtheid verminderd, waardoor ik op 15 jarige leeftijd enkele ingezakte rugwervels had.
06-05-2010

Takayasu

Voor mijn aandoening heeft prednison nauwelijks geholpen. In plaats daarvan heb ik ontzettend veel bijwerkingen gehad. Misschien is het moeilijk voor andere mensen te begrijpen, maar ik was door prednison mezelf niet meer. Ik kreeg een hoofd als een pompoen, en mensen...dat is geen vocht dat is gewoon vet. Prednison zorgt ervoor dat je lichaam op allerlei plaatsen vet gaat[lees meer...] vasthouden. Voor mij was dat heel moeilijk omdat ik altijd erg slank ben geweest. Ik heb het aankomen kunnen beperken tot 12 kilogram dankzij een dieetiste. Vaak een opgejaagt gevoel door verhoogde bloeddruk. Soms hyper en soms heel neerslachtig. Verder heb ik op mijn benen striae gekregen, het lijken wel zebra benen nu. En dit gaat dus nooit meer weg! Dat vind ik de ergste bijwerking, omdat het dus niet meer verdwijnt. Echt waar, vraag nadrukkelijk aan je arts of er geen andere mogelijkheden zijn, want prednison is gewoon een rotmiddel.
30-04-2010

PMR

Heb bijna 2 jaar Prednison geslikt , hielp prima tegen de kwaal PMR ik was er bijna vanaf en had vervolgens een antistof tegen een bloedstollingsfactor dus weer opnieuw prednison starten met 80 mg. en in ruim een halfjaar gestopt heel treeg afgebouwd. Ik heb nu alleen verschrikkelijke stijfheid/ spierpijnen dit duurt al 5 maanden en vraag me af hoe lang dit nog duurt

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum