Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

07-11-2020 | Vrouw | 74
Darmproblemen - diarree
3 weken als test: geen echte verbetering maar na drie weken veel problemen: blaasontsteking, hoesten, gordelroos en hoofdpijn (migraine). Het middel legt je eigen bijnierschors plat zodat je immuniteit sterk achteruit gaat. Dat doen alle cortisonen.

26-10-2020 | Vrouw | 47
Anemie door vitamine B12-deficiëntie

06-11-2019 | Vrouw | 58
budesonide (3mg)
'S morgens inname bij ontbijt, geen misselijkheid of ander ongemak. Werkt geweldig goed tegen de ontsteking van de lever. Tevreden.

27-03-2019 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Het middel werkt prima na een opvlamming en kwam snel in remissie. Na een jaar kreeg ik plots paniekaanvallen en angst. Met een paniekstoornis opgenomen in een ggz instelling. De budesonide af gaan bouwen en nu ik op 0 zit is de angst weer weg. 3 maanden verspilt van mijn leven aan een ggz instelling waar ze alleen naar je hersens kijken terwijl het uit dit medicijn kwam! [lees meer...]Bij de ggz wilde ze me al antidepressiva geven en andere middelen maar heb godzijdank alles geweigerd!

25-11-2018 | Vrouw | 52
budesonide (3mg)
Blijk microscopische dikke darm ontsteking te hebben. Dit is alleen te vinden met endoscopie. Had al jaar heel dunne ontlasting, leek alsof het voedsel het lichaam te vroeg verliet. Na gebruik 1 dag Entocort ontlasting weer normaal. Geweldig! Van 3 (6 weken)naar 2(6 weken) naar 1 (6weken) per dag, leek alles goed maar was ik binnen 5 dagen weer terug bij af. Ben nu gestart[lees meer...] met 1 per dag (Gelijk ontlasting weer prima) en slik nu om de dag. Dit gaat tot nu toe goed. Ik houd niet van medicijnen en zoek ook naar oorzaak en andere factoren voorlopig ben ik heel blij met Entocort en ga het verder afbouwen. Wie weet kan de darm het op een dag weer zelf.

20-09-2018 | Vrouw | 30
Crohn
Ik gebruik Entocort als mijn Puri-nethol het alleen niet meer aan kan. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt Entocort binnen enkele uren, dat zal best maar het duurt wel een paar dagen voor dat de pijn en de bloederige diarree over gingen. Ben blij met het spul! Zodra ik klachten heb begin ik met 3 capsules, deze bouw ik met 2 weken af naar 2 capsules, dan (als het goed gaat[lees meer...]) weer na 2 weken over op 1 capsule en dat hou ik een maand vast. Ik ben wel wat zwaarder volgens de weegschaal maar in mijn gezicht zie ik geen verschil. Je schijnt wel brose botten te krijgen van langdurig gebruik, geen maaaanden achter elkaar gebruiken dus. Mooi spul, heb het een paar keer per jaar nodig en dan ben ik met 2 a 3 dagen weer klachten-vrij!

18-09-2018 | Vrouw | 20
budesonide (2mg/do)
Colitis ulcerosa
Ik mocht dit medicijn 8 weken gaan slikken, samen met mijn pentasa/mesalazine , puri-nethol en Metamucil poederzakjes. Binnen 2 weken veranderde mijn ontlasting van zachte diarree met bloed/slijm naar hardere ontlasting. Zonder opvlamming heb ik last van obstipatie, dus nu ook weer. Fijn was dat mijn ontlasting veranderde, alsnog had/heb ik nog wel veel pijn in mijn[lees meer...] buik en een opgeblazen gevoel. Het heeft in die 8 weken de ontsteking wel goed geremd. Bij mijn vorige opvlamming kreeg ik Prednison. Hierbij had ik veel meer bijwerkingen, zoals moodswings en wazig zien, dus in vergelijking met prednison vind ik dit een aanrader.

15-09-2018 | Vrouw | 63
Crohn
Veel last van bijwerkingen, misselijkheid, pijn in de maag, droge mond. Ik vind het een waardeloos middel, ik wordt er zieker van dan beter

14-02-2018 | Vrouw | 42
budesonide (3mg)
Gewichtstoename- vollemaan gezicht- Nu na t stopen last van puistjes en op gezicht en dat gelijk na elke maaltijd in een vorme van muggen steken en dan op mijn voorhoofd wangen en kin. Gelukkige worden ze na een uur if twee minder zichtbaa

29-07-2017 | Vrouw | 27
Colitis ulcerosa
Twee maanden entocort geslikt. Enige nadeel is dat de capsules vroeg in de ochtend moeten worden ingenomen. En voordeel bij mij was dat ik de eerste maand (9mg) veel energie had; dit was ik niet gewend!! Dit verdween weer toen ik ging afbouwen naar 6mg per dag. Verder last van misselijkheid en af en toe lichte hoofdpijn. Mbt klachten colitis: na ongeveer 4/5 dagen merkt[lees meer...]e ik duidelijk verbetering; ontlasting werd wat dikker en had minder last van buikpijn. Prednison werkt wat dat betreft sneller, maar entocort schijnt milder te zijn.

23-11-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
De eerste keer dat ik dit middel krijg, nog 3/4 weken te gaan, hopelijk helpt het! Zit op zich in een vrij rustige fase. lichte ontstekingen op het moment. We zullen zien. De eerste avond kreeg ik last van jeuk over het hele lichaam. Wat droge ogen, droge mond, verder geen vreemde dingen tot zover. Geen vollemaansgezicht of andere zwellingen. Was hier wel erg bang voor, [lees meer...]maar dit is gelukkig niet het geval. Weet nog niet of het goed geholpen heeft, moet er nog 3/4 weken tegen aan. Slecht slapen deed ik al en ik ben net begonnen met EMDR, dus qua stemmingswisselingen durf ik nog niet veel te zeggen. Op naar de komende 4 weken!

21-08-2015 | Vrouw | 42
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

21-08-2015 | Vrouw | 59
Darmproblemen - diarree

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.

04-02-2015 | Vrouw | 22
Crohn
Veel bijwerkingen: - Emotionele schommelingen - Vermoeider - Haaruitval - Vollemaansgezicht - Gewichtstoename

25-11-2014 | Vrouw | 32
Crohn
Opgeblazen buik en buikpijnen zijn verminderd tijdens de inname. Ik had wel last van nachtelijke spierkrampen zweetaanvallen.