budesonide

Ziekte van Crohn (33 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

23-11-2016 | Man | 84
Darmproblemen - diarree
Jarenlang problemen, maar oorzaak bij darmonderzoek niet te vinden, behalve twee antibioticakuren zonder resultaat, geen medicijnen voorgeschreven wegens ontbreken diagnose. Tot na een endoscopie zonder geconstateerde afwijkingen (gefeliciteerd, geen darmkanker, geen crohn en geen poliepen) de behandelend arts naar mijn relaas gehoord te hebben, zei: ik zal je wel een rece[lees meer...]ptje geven. Daarmee probleem opgelost, klok 15 jaar teruggezet wat betreft mijn darmen.

07-11-2020 | Vrouw | 74
Darmproblemen - diarree
3 weken als test: geen echte verbetering maar na drie weken veel problemen: blaasontsteking, hoesten, gordelroos en hoofdpijn (migraine). Het middel legt je eigen bijnierschors plat zodat je immuniteit sterk achteruit gaat. Dat doen alle cortisonen.

06-08-2020 | Man | 73
budesonide (2mg/do)
Artrose
Mijn knoken en gevrichten hebben veel geleden ,maar van de andere kant mijn darm blijft mijn darm,maar ik ben tevreden.

25-09-2018 | Man | 71
Aangeboren hartafwijking
algehele allergie over het hele lichaam. Hoge koorts, kort van adem, niet meer op de benen kunnen staan, uitslag over het geheel lichaam. zelf gestopt ( later i.o.m specialist) en week in bed gelegen toen namen de klachten af

28-08-2021 | Vrouw | 67
Collagene colitis
Ook bij mij hielp entocort niet. Zakjes questran ook geen resultaat. Extra vezels levert alleen extra slijm op. Kortom ben teneinde raad. Alle dagen waterdunne ontlasting. Slaap hooguit 4 uurtjes per nacht en alle dagen moe. Ook budenofalk en cortiment gaven geen resultaat. Ben onder behandeling van een mdl-arts die nu een onderzoek naar allergie cq intolerantiete[lees meer...]st laat uitvoeren. Ook zal er binnenkort een echoscopie vd buik worden gemaakt. Maar weer afwachten wat hier uitkomt. Ben inmiddels meer dan 10kg afgevallen. Alle goede raad is welkom.....

15-09-2018 | Vrouw | 63
Crohn
Veel last van bijwerkingen, misselijkheid, pijn in de maag, droge mond. Ik vind het een waardeloos middel, ik wordt er zieker van dan beter

04-05-2013 | Vrouw | 62
Darmproblemen - diarree
Eigenlijk vanaf dag 1 een geweldig resultaat: na enkele dagen al geen diarree meer! Een schot in de roos.

07-08-2011 | Man | 62
Crohn
ik slikte de minimale dosering van dit medicijn, naar verloop van tijd kreeg ik een torenhoge bloeddruk, zowel boven als onder druk en kreeg ik te maken met slapeloosheid. Ik reageerde matig op bloeddrukverlagende middelen die ik tengevolge hiervan moest slikken. ik ben op advies van mijn specialist gestopt met dit middel. inmiddels is mijn bloeddruk wel met gebruik van b[lees meer...]loeddrukpillen weer normaal

12-05-2016 | Man | 61
Ziekte van Crohn
waarschijnlijk een vorm van Crohn..

24-08-2021 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Na jaren waterdunne diarree kreeg ik de diagnose colagene colitis. Aan de ene kant blij dat ik wist waardoor de diarree kwam , echter de blijheid was van korte duur. Mijn reactie op Entocort is zeer heftig en niet te doen, voor mij en mijn omgeving. Dus nog steeds diarree , weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen en of er ook medicijnen zijn die niet zo inwerken op je[lees meer...] humeur.

26-07-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

16-07-2021 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Heb nu weer een opvlamming van mijn diarree dus ook weer aan de Entocort, net mijn prik gehaald de tweede had gelezen via Corona site dat je juist niet moet stoppen met de entocort.

21-08-2015 | Vrouw | 59

06-11-2019 | Vrouw | 58
budesonide (3mg)
'S morgens inname bij ontbijt, geen misselijkheid of ander ongemak. Werkt geweldig goed tegen de ontsteking van de lever. Tevreden.

06-01-2011 | Vrouw | 57
Crohn
Meteen vanaf de eerste dag mega flushes, achterhoofdspijn, hoge bloeddruk, gewrichtspijn, minder goed kunnen lezen/zien, maagpijn, misselijkheid, draaierig. Alle klachten namen toe en daarom na 5 dagen gestopt(afgebouwd). Twee capsules ging iets beter, één ging goed maar volgens mijn MDL arts heeft dat geen zin. Wil me vanwege de bijwerkingen voorlopig ook geen Prednison g[lees meer...]even maar heb ondertussen wel behoorlijk buikpijn.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Collagene colitis
Hoi ik wil vanwege colagene colitis starten met ern nieuwe kuur nu moet ik zondag mijn 2e enting tegen corona halen mijn mdl ards zecht dat ik gewoon kan starten iemand ervaring hiermee

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum