Ervaringen met Humira

adalimumab

blozen opgezette buik gewrichtspijn slapeloosheid maagpijn kortademigheid droge mond droge ogen moeite met slapen koortsblaasjes

Ziekte van Crohn (78 meningen)
Artritis psoriatica (41 meningen)
Psoriasis (26 meningen)
Colitis ulcerosa (11 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (62 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (43 meningen)

13-11-2019 | Man | 38
Sarcoïdose
voorgeschreven voor bestrijding van Sarcoïdose. Betwijfel of het aanslaat. Zou volgens artsen genoeg anti-lichamen moeten aanmaken om ontstekingen te voorkomen of te verminderen, heb toch het gevoel dat symptomen merkbaar blijven. Als ik kenbaar maak dat ik toch last van ontstekingen blijf hebben dan riskeer ik verhoging naar 1x week. Ik ben eigenlijk zeer huiverig om de g[lees meer...]evaren die in de bijsluiter te lezen zijn, deze zijn niet mis met kans 1:13. Ik zal ze niet noemen, maar het vreemde is dat je er oogontstekingen van kunt krijgen terwijl het juist de bedoeling is om dat te voorkomen? huh? Ook is het geen geruststelling om met afweer te spelen: grotere kans op virusinfecties zoals hiertussen in de meningen al valt te lezen. Dat moet je echt niet willen. Misschien dat het goed werkt tegen reuma en andere auto-immuunziektes dan Sarcoidose, ik heb nog altijd mijn twijfels. Daarnaast nog een ding: van dat vele prikken rondom de navel (bovenbeen mag ook), houd ik onderhuidse bultjes over die pas na erg lang weer weg gaan en soms zwelt dat geprikte deel flink op alsof ik door een wesp ben gestoken. Dat zelf toedienen van de prikpennen is niet geheel risicovrij.

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Jammer dat na afbouw op verzoek reumatoloog en daarna klachten met weer starten de effectiviteit niet meer aanwwzig was ivm auto antilichamen

10-08-2019 | Man | 69
Psoriasis
Gebruik tbv psoriasis, werkt uitstekend, is genezen. Na enige tijd klachten in knie en been gekregen, steeds erger, bijna ondraaglijke pijnen gekregen en nog steeds, heb al 44 nachten niet kunnen doorslapen omdat ik wakker wordt van de pijnen, er is geen enkele houding om te liggen zonder de pijnen in de knie tot het scheenbeen. Ziekenhuis is aan het onderzoeken, en wil[lees meer...]len NIET geloven dat het eventueel door de Humira zou kunnen komen, ik weet beter. Pijnstillers innemen om de dag door te komen. Weet iemand hoe ik dat middel zsm uit mijn lichaam krijg?

14-07-2019 | Man | 53
Artritis psoriatica
Ik gebruik al jaren met succes een zelfgemaakt middel tegen psoriasis artritis en ik ben helemaal verlost van ontstekingen en andere kwalen. gr. John

02-07-2019 | Man | 30
Psoriasis
Psoriasis blijft weg Lichaam uitgeput Gebruik: 2 jaar lang alle 2 weken inspuiting

05-06-2019 | Man | 57
adalimumab (40mg)
Ziekte van Bechterew
Al sinds 2001 aan de pijnstillers en ontstekingsremmers. Was tot 2018 altijd redelijk onder controle maar ineens ernstige nek klachten. januari 2019 begonnen met Humira en na 3 dagen was alle pijn verdwenen en is tot nu (juni 2019) niet meer teruggekomen. het is eigenlijk ongelooflijk hoe dit middel mij geholpen heeft. Zeer beperkte bijwerkingen tot nu toe (jeuk) Probeer[lees meer...] dit middel als je in je bewegingen beperkt wordt door reuma, het kan je leven positief veranderen!!

23-05-2019 | Man | 50
adalimumab (1mg/mg)
Ziekte van Bechterew
Sinds 2007 Humira gespoten wat op een gegeven moment niet meer werkte, eerst nog een paar andere middelen geprobeerd maar zonder resultaat. daar ik fulltime werk was de beslissing voor om Inflectra te gaan gebruiken niet makkelijk. Uiteindelijk toch besloten te gaan doen omdat ik niet meer functioneerde. Nu 3 keer geweest en het heeft gelukkig al effect de paar bijwerkinge[lees meer...]n die ik heb neem ik graag op de koop toe

02-03-2019 | Man | 28
adalimumab (1mg/mg)
Ziekte van Bechterew
Niet gebruiken. Ben er maanden ziek van geweest en het hielp niets. Niet goed voor je.

05-12-2018 | Man | 68
Crohn
Gebruik het nu drie jaar en heb er erg goede ervaring mee.

25-09-2018 | Man | 48
Ziekte van Bechterew
Heb het gekregen voor mijn Bechterew en Colitis ulcerosa werkt echt perfect klinkt raar maar na 2 dagen werd het bij ij al veel beter. Heb de ziekte nu een jaar of 10 en ze zijn er ongeveer 4 jaar terug achtergekomen kom bijna niet meer lopen en opstaan . Nu kan ik bijna alles weer ben alleen soms heel moe. Maar dat is bij zaak als je het vergelijkt bij het beging kan [lees meer...]nu weer bijna alles. Bedankt Humira . P.s de beging datum van gebruik Humira weet ik niet meer dus heb maar wat ingevuld.

09-09-2018 | Man | 53
adalimumab (50mg/ml)
vandaag pijn in de hand morgen over, morgen pijn in de voet dag later over dan pijn in de kaak dag later over pijn in de knie dag later over en ga zo maar door helaas

03-05-2018 | Man | 64
Psoriasis
Heb al 30 jaar psoriasis. Van alle orale medicatie bijwerkingen gehda met blijvende schade en lab afwijkingen. Enbrel gehad elke week sub cutaan werkte goed alleen plekken op mijn handen verder schoon. Wel paar dagen last van holtes. Sind een jaar over naar humura op verzoek arts ivm prijs/therapie verhouding. Maar psoriasis neemt nu weer sterk toe in Ernst en in freque[lees meer...]ntie van plekken. Dus in Juni arts vragen weer over te gaan op Enbrel. Fumaar zuur en Neoral werkte bij mij optimal maar bloed afwijking en hoge bloedruk, dus geen optie. Ook gewicht toename .

17-04-2018 | Man | 46
Artritis psoriatica
Na heel veel zalfjes en andere medicijnen Humira voorgeschreven gekregen. Na vier weken waren alle plekken schoon. Ook mijn gewrichtspijnen, voornamelijk in de enkels, verdwenen.

20-01-2018 | Man | 65
Artritis psoriatica
Bij het starten van dit medicijn werden de reuma klachten redelijk minder. Echter de bijwerkingen kregen na verloop van circa 1 1/2 jaar de overhand.

04-12-2017 | Man | 30
Ziekte van Bechterew
Hallo, Ik ben 30 jaar en gebruik al sinds mijn 18e Humira. Voordat ik dit medicijn gebruikte had ik erg veel last van mijn ziekte en moest ik zelfs stoppen met voetballen. Ik had veel slechte dagen er tussen waarbij lopen moeizaam ging en ik vaker dacht om binnen afzienbare tijd in een rolstoel terecht te komen, totdat ik met Humira in aanraking kwam. Dit medicijn hee[lees meer...]ft er bijna voor gezorgd dat ik vaak niet eens merk dat ik de ziekte van Bechterew heb en ik gewoon weer alles kan doen wat ik wil. Voor mij is dit medicijn tot nu toe iets waarvoor ik elke dag dankbaar ben. Echter loop ik nu sinds een kleine 2 maanden in het ziekenhuis omdat mijn bezinking veel te hoog blijft (± 90) met daarbij enkele andere klachten. Na diverse bloedafnames, PET/CT scan, bezoeken internist, is men er nog steeds niet achter waarom de BSE zo hoog blijft. Zelf ga je natuurlijk ook googlen en zo kwam ik diverse keren tegen dat na lange tijd gebruik van Humira, de infectieziekte tuberculose kan gaan opspelen of men hier vatbaarder voor wordt. Op dit moment word ik hier dan ook op getest, omdat mijn klachten nagenoeg allemaal overeenkomen met deze ziekte. Mijn vraag is hier mensen zijn die na (langdurig) gebruik van Humira, ook TBC hebben gekregen en zo ja, hoe is men hier achter gekomen? Bedankt. S.

22-11-2017 | Man | 25
Artritis psoriatica
Hoi Allemaal, Mijn naam is Ferdy en heb reuma vanaf mijn 19 jaar. Ik gebruik al 5 jaar het medicijn Humira en wil hier voor het eerst iets over schrijven omdat het niet niks is wat we spuiten en ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Toen de reumataloog er 6 jaar geleden achter kwam dat ik de aandoening artritis psoriatica had kreeg ik medicijnen voor de pijn. Ik k[lees meer...]on op dit moment niet meer voetballen zoveel pijn had ik. Vooral in mijn teen. Het leek alsof die gebroken was zoveel pijn. Hiervoor kreeg ik toen het medicijn MTX Methotrexaat. Ik moest deze elke week slikken. 8 pillen op een dag. Hier werd ik erg ziek van en helaas ging de pijn bij mij niet weg. Hierna kreeg ik een biological voorgeschreven. Ik had op dat moment geen idee wat het was. Het medicijn heette: Humira. Na een paar maanden voelde ik al verbetering. De reuma vertrok uit mijn lichaam waardoor ik alles weer kon doen. Het was voor mij letterlijk een wonderwindel. Nu mijn vriendin zwanger wil worden ben ik 4 maanden geleden gestopt met Humira op advies van de reumatoloog. De klachten zijn nu weer aan het terug komen. Pijn in mijn rug en in mijn voeten ook door het slechte weer natuurlijk wat er weer aan zit te komen. Straks als mijn vriendin zwanger is zal ik weer gaan spuiten. Ik ben benieuwd of iemand van jullie ook op jonge leeftijd is begonnen met Humira? Ik ben nu 25 jaar en moet als het goed is nog heel mijn leven Humira moeten blijven gebruiken. Zou dit echt geen kwaad kunnen voor de toekomst en eventueel kans op andere ziekten? Ik hoor graag jullie ervaringen hierover, Alvast bedankt, Mochten er vragen zijn van jullie aan mij over mijn ervaringen met reuma en het middel Humira mag dat natuurlijk ook. Groeten,