Bij  PsoriasisX

Ziekte van Crohn (72 meningen)
Reuma (47 meningen)
Artritis psoriatica (38 meningen)
Ziekte van Bechterew (27 meningen)
Colitis ulcerosa (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artrose (0 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (68 meningen)
Pentasa (59 meningen)
Salofalk (54 meningen)
Sulfasalazine (54 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

10-08-2019 | Man | 69
Psoriasis
Gebruik tbv psoriasis, werkt uitstekend, is genezen. Na enige tijd klachten in knie en been gekregen, steeds erger, bijna ondraaglijke pijnen gekregen en nog steeds, heb al 44 nachten niet kunnen doorslapen omdat ik wakker wordt van de pijnen, er is geen enkele houding om te liggen zonder de pijnen in de knie tot het scheenbeen. Ziekenhuis is aan het onderzoeken, en wil[lees meer...]len NIET geloven dat het eventueel door de Humira zou kunnen komen, ik weet beter. Pijnstillers innemen om de dag door te komen. Weet iemand hoe ik dat middel zsm uit mijn lichaam krijg?

02-07-2019 | Man | 30
adalimumab (100mg/ml)
Psoriasis
Psoriasis blijft weg Lichaam uitgeput Gebruik: 2 jaar lang alle 2 weken inspuiting

03-05-2018 | Man | 64
Psoriasis
Heb al 30 jaar psoriasis. Van alle orale medicatie bijwerkingen gehda met blijvende schade en lab afwijkingen. Enbrel gehad elke week sub cutaan werkte goed alleen plekken op mijn handen verder schoon. Wel paar dagen last van holtes. Sind een jaar over naar humura op verzoek arts ivm prijs/therapie verhouding. Maar psoriasis neemt nu weer sterk toe in Ernst en in freque[lees meer...]ntie van plekken. Dus in Juni arts vragen weer over te gaan op Enbrel. Fumaar zuur en Neoral werkte bij mij optimal maar bloed afwijking en hoge bloedruk, dus geen optie. Ook gewicht toename .

02-09-2017 | Man | 70
Psoriasis
Hoewel het spuiten goed gaat, zal ik dit niemand aanraden. Had eerst methotrexaat in tablet vorm. Deze hielpen goed. Omdat ik ontsteking in pols kreeg ben ik metrotrexaat gaan spuiten. Kreeg toen ook uitslag. Ik moest stoppen. Psoriasis kwam in heftigheid terug. Toen moest ik spuiten met bepanten hielp niet. Toen Humira. Van het begin af aan uitslag. Volgens de dermatoloog[lees meer...] was het niet van de Humira. Maar het wordt telkens erger nadat ik gespoten heb.

14-08-2017 | Man | 80
adalimumab (40mg)
Psoriasis
De eerste 6 injecties (met pen) had ik gekregen toen er hartritmestoornissen optraden. Ik was met vakantie in het buitenland. Het was verontrustend. Na telefonisch contact met huisarts en een lokaal doktersbezoek werd besloten de behandeling te onderbreken. Weer terug thuis volgde een volledig cardiologisch onderzoek. Na overleg tussen cardioloog en dermatoloog werd bes[lees meer...]loten de behandeling met Humira voorwaardelijk door te starten. Na de 7de prik volgt een controle bij de cardioloog

09-12-2016 | Man | 59
Psoriasis
Heb 2 jaar dit middel gebruik, gestart met 2x per maand en een jaar geleden terug gebracht naar om de 3 weken. Had een mooie huid en de psoriasis was geheel weg. Aantal maanden terug is de hoeveelheid veranderd van 0,80 ml naar 0,40 ml, fabrikant zegt dat de werking het zelfde is alleen de concentratie is verdubbeld. Ik kreeg de laatste weken meer uitslag en van de ene dag[lees meer...] op de andere dag kreeg ik explosieve groei van psoriasis. Ben naar mijn behandelende arts geweest en zij zegt dat Humira opeens zijn werking niet meer doet. Het gekke is dat de psoriasis is toegenomen naar vermindering van de hoeveelheid in de injectie, van 80 naar 40. We zijn nu overgestapt naar een andere medicijn Stelara, is ook een injectie en hopelijk gaat deze werken, zit namelijk van boven tot onder vol met psoriasis.

22-08-2015 | Vrouw | 24
Psoriasis
Hallo allemaal, Ruim een jaar overgegaan van MTX naar de Humira injecties, omdat MTX niet meer aansloeg. Eigenlijk heel tevreden geweest over de injecties. Tot afgelopen 6 weken geleden. Heb last van tintelingen in de ledematen (vingertoppen en tenen) en hartkloppingen. Met name als ik wil gaan slapen. Bloedwaarden zijn echter normaal. Ook afgelopen tijd duizeligheid e[lees meer...]n neiging tot flauwvallen gehad. Dit maakt mij echt heel onzeker..ik was zo blij dat dit hielp. Ben bang dat het bijwerkingen zijn..maar binnenkort ga ik gelukkig naar de dermatoloog. Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Groetjes

25-05-2015 | Man | 51
adalimumab (40mg)
Psoriasis
Al mijn leven lang, met up en downs, last van psoriasis. Bijn alles al geprobeerd, zalf, licht mtx en dat hielp ook in meer of mindere mate, maar altijd was er toch wel ergens op mijn lichaam een plek(je) psoriasis en na verloop van tijd hielp er niets meer en kwam het in alle hevigheid terug. Alleen omdat ik niet nog een keer een UVb behandeling mocht, zou ik "stellara" k[lees meer...]rijgen, maar omdat dit voorlopig niet voorradig was toch maar Humira gekregen. Nu ik humira gebruik heb ik nergens meer ook maar 1 plekje psoriasis meer. Ik ben een gelukkig mens :) Ik blijf alleen het toedienen een pijnlijke gebeurtenis vinden, maar dat heb ik er graag voor over.

02-03-2015 | Vrouw | 41
Psoriasis
Ik heb ook Humira gebruikt nadat ik bijna 2 jaar Enbrel gebruikt heb. Helaas deed Humira net als de Enbrel na 1 1/2 jaar niets meer. Tijdens gebruik van Humira geen last gehad van een slechter wordend gebit, maar wel veel gevoeliger tandvlees. Ook ben ik tijdens het gebruik van Humira in nog geen jaar tijd slechthorend geworden. Een operatie waarbij ze een prothese in [lees meer...]mijn oor hebben geplaatst en een gehoor apparaat in mijn andere oor heeft de oplossing geboden. Na Humira heb ik Stelara gebruikt, echter dit heeft niets gedaan. De mogenlijkheden waren op en heb toen zelf voorgesteld om weer terug te gaan naar Enbrel, wellicht dat het me weer 1 1/2 jaar helpt. Ook Enbrel doet niets meer. Ik heb sinds mijn 4e maand psoriasis, uitzonderlijk jong en ben pas 1 keer helemaal 'schoon' geweest, alleen met Enbrel. Humira kreeg de kleine plekken weg, op mijn benen bleef het zichtbaar. Herkennen jullie iets in mijn verhaal qua doofheid?

17-09-2014 | Vrouw | 25
Psoriasis
Ik gebruik sinds 2011 humira en ik vind dit echt een wonder middel! Mijn leven is in positieve zin verbeterd. Als 7 jarig kind kreeg ik al psoriasis. Het begon op mijn hoofdhuid en in mijn pubertijd kreeg ik ineens een aanval op mijn gehele lichaam. Ik wist niet wat mij overkwam, mijn leven stond op zijn kop. Na veel zalfjes en lichttherapie werd het alleen maar erger en [lees meer...]erger. Mijn huid was voor 80% psoriasis, zeer heftig voor een puber! Mijn specialist durfde nog geen sterke medicatie voor te schrijven. Voor mij maakte het niet uit, er moest iets gebeuren. Vanaf dat moment kreeg ik neoral, dit mocht ik niet lang gebruiken. Ik kreeg nadat ik stopte een flinke aanval weer, maar dan nog erger. Vervolgens kreeg ik MTX, hier kreeg ik veel bijwerkingen van. Vooral de misselijkheid was niet meer uit te houden. Daarna nog iets geprobeerd, zonder resultaat. Ik had de moed opgegeven. Na een tijdje werd het minder door het goed vet te houden. Maar natuurlijk voor korte duur. Na een tijdje kreeg ik weer een aanval. Waarschijnlijk vonden ze mij toen zielig. Ik kreeg humira! Dit had ik nooit kunnen dromen, dat mijn huid gewoon psoriasis-VRIJ zou zijn. Gewoon geen enkel plekje niks. En dit al 4 jaar lang. Heerlijk gewoon. Ben echt super tevreden.

04-05-2013 | Vrouw | 46
Psoriasis
Ik spuit sinds maart 2013 Humira voor mijn psoriasis. Ik heb een reeks van medicatie geslikt maar geen of weinig effect. Met MTX moest ik van de leverarts stoppen vanwege te hoge leverwaarden . Nu spuit ik Humira mijn handen en voeten blijven redelijk schoon maar op mijn armen en benen vebeterd er niets.

12-02-2013 | Vrouw | 40
Psoriasis
Ben tevreden over Humaira want het doet zijn werk goed bij mij. Alleen zit ik met een vraag. Ben benieuwd of meerder hier last van hebben. Sinds ik Humira gebruik gaat de kwaliteit van mijn gebit achteruit. Elk jaar kan ik terug komen bij de tandarts omdat er wel een kies afbreekt of van binnen gaatjes zitten. (Voordat ik Humira ging gebruiken had ik een perfect gebit.) [lees meer...]Vandaag weer bij de tandarts geweest en hij begint zich toch zorgen te maken omdat het verder achteruit is gegaan. Poets mijn tanden 2 keer per dag en s'avonds voor ik naar bed ga heb ik een heel ritueel voor mijn tanden en kiezen maar toch zit er geen verbetering in. Heeft iemand meer hier ook last van!!! Ben benieuwd. Volgens mijn arts kan dit niet van de Humira komen.

25-07-2012 | Vrouw | 40
Psoriasis
Al ondervonden dat vele problemen van psoriasis verholpen worden door natuur produkten van een klein belgisch bedrijfje met natuurzeep. Zeepfabriek De Witte Engel uit Duffel. En nee is geen familie ofzo.

11-07-2012 | Man | 64
Psoriasis
mijn leven is totaal veranderd. Ik kan weer met een korte broek, shirt lopen en in een zwembad vertoeven.

06-05-2012 | Vrouw | 22
Psoriasis
Ik gebruik nu 1 jaar humira en dit is voor mij echt een wondermiddel. Na een verschrikkelijke periode met psoriasis (80% van het lichaam) heeft niets mij werkelijk kunnen helpen. Totdat ik de humira injecties kreeg. Ik was zoooooo bang omdat er nog niet veel bekend is over humira en omdat ik nog vrij jong ben (22 jaar). Ze geven dit niet zomaar het is heftig spul maar voor[lees meer...] mij is het de moeite waard. Ik ben eindelijk van mijn depressie en schaamte af. Wat is psoriasis een verschrikkelijke ziekte, en wat heeft humira mijn leven veranderd. Ik heb zelf geen bijwerkingen, heel het jaar geen griep of verkouden geweest. Kortom ik ben helemaaaaaaaaaal tevredennn.. Ik maak mij soms wel zorgen over het verloop, dus hoelang ik hiermee door kan gaan want het is natuurlijk niet echt gezond voor je. Kans op kanker is met 3 keer verhoogd dat maakt mij wel bang ook omdat ik natuurlijk best jong bent nog.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum