Ervaringen met Mesalazine

mesalazine

gevoelige gewrichten spier- en gewrichtspijn vermoeidheid

Ziekte van Crohn (2 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)

25-11-2018 | Vrouw | 30
mesalazine (500mg)
Colitis ulcerosa
Prima medicijn, wel elke dag gebruiken en aan de hoeveelheid houden anders is de kans groot om opnieuw klachten te krijgen. Ik moet ook elk jaar worden gecheckt op aantasting van organen als bijwerking van de mezalazine, dit gaat via een bloedonderzoek. Ook heb ik andere mezalazine gehad die hielpen niet, ik raad aan om een Europees merk te nemen.

07-07-2012 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik slik 1x per dag 6 tabletten mesalazine. Ik slik ze in 1x voordat ik naar bed ga omdat als ik er 3x per dag aan moet denken dan vergeet ik het. Daardoor ben ik vorig jaar opgenomen geweest in het ziekenhuis met een opvlamming. Prednison gekregen enz. Allemaal door laksigheid en niet innemen van mijn medicijnen. Van mijn MDL arts mag ik ze alle 6 in 1 x innemen. Sindsdien[lees meer...] neem ik ze elke avond in en heb ik al 1 jaar geen last gehad. Sinds deze week. Iets lakser geweest met de medicatie bestellen bij de dokter en ja hoor. Krijg direct ontstekingen. Bijwerkingen alleen dat ik heel moe ben mar ik werk ook veel en te hard. Heb stress dus dat kan overal vandaan komen.

22-03-2014 | Vrouw | 26
Colitis ulcerosa
Nu week aan de mesalaxine 2x per dag 2 tabletten van 500mg. Klachten als bloed en buikkrampen zijn zo goed als weg. Wel veel last van bijwerkingen. Het begon met erge hoofdpijn en misselijkheid en diarree . Nu nog last van slapeloosheid, misselijkheid en minder eetlust. Er word gezegd over dit medicijn dat er bijna geen bijwerkingen zijn maar ik heb er wel heel veel last v[lees meer...]an.

08-10-2019 | Man | 21
mesalazine (3g)
Colitis ulcerosa
Voor mij was Mesalazine niet effectief genoeg. I.c.m Azathioprine zijn mijn klachten verdwenen.

01-12-2012 | Vrouw | 15
Colitis ulcerosa
Bij mij is er 2 jaar geleden vastgesteld dat ik cu heb, ben toen begonnen met mesalazine, dit ging zo goed dat ik tijdelijk mocht stoppen. Ik kreeg weer een opvlamming en dezelfde hoeveelheid medicijnen hielp niet meer, ben toen meer gaan gebruiken. Heb nu een lichte leverontsteking en ook weer een opvlamming, moet nu overstappen op andere medicijnen. Aan het begin deed he[lees meer...]t heel goed zijn werk, zonder bijwerkingen.