sulfasalazine

Reumatoïde artritis (28 meningen)
Artritis psoriatica (8 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (241 meningen)
Entocort (70 meningen)
Pentasa (61 meningen)
Salofalk (56 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

16-11-2010 | Vrouw
Reuma
Na 6 wk het medicijn te hebben gebruikt voel ik me zeer beroerd. Kan slecht zien, hevige hoofdpijn, duizelig, misselijk , uitslag over mijn hele lichaam, bultjes op mijn tong, donkere urine, gewrichtspijnen, hartkloppingen, kortademig, darmen van streek, na 4 happen eten vol gevoel,ontzettend moe en voel me depri. Heb door een eerdere ziekte chemo kuren gehad en dit is e[lees meer...]en beetje vergelijkbaar. Heled ag uitgeput en ziek gevoel. Moet nu stoppen en weer langzaam aan beginnen als ik me weer helemaal beter voel.Eigenlijk wil ik niet meer beginnen met dit medicijn. De prednison prik die ik eerst kreeg had ik het meeste baat bij.

29-09-2010 | Vrouw
Reuma
De eerste zes weken ging het goed bloedwaardes verbeterde. Maar met een week of acht kreeg ik maagklachten duizeligheid moe misselijk. Op[ een gegeven ogenblik was ik zelfs depri en kon ik niet meer functioneren was zo duizelig. Weer gestopt om de bijwerkingen. ook al methotrexaat geprobeert was ook geen succes

27-09-2010 | Vrouw
Juveniele Artritis
Ik ben een meisje van 16 en ik gebruik dit medicijn nu al ongeveer een half jaar. Ik heb een zeldzame aandoening genaamd Juveniele Ideopatische Artritis. Dit komt voor bij kinderen vanaf 14 jaar. Ik heb deze ziekte al sinds mijn 14e. Helaas ken ik geen lotgenoten, maar Sulfasalazine helpt wel om de pijn te verlichten. De zwellingen worden niet minder, hierover overleg ik n[lees meer...]og met mijn arts. Wie weet moet ik er nog een medicijn bij hebben of zo. We zullen het zien. :)

18-09-2010 | Man
Reactieve Atritus
Gebruik dit medicijn ongeveer 4 maanden. Begon met 2 x per dag 2 tabletten sinds 2 maand 2 x per dag 3 tabletten. Merk niets van het medicijn. geen bijwerkingen, geen effect. De Atritus verminderd niet. Krijg er nu Methotrexaat bij. Is nog te kort om hier wat van van te zeggen.

08-09-2010 | Vrouw
Reumatoide artritis
na 1,5 maand nog geen verbetering elke dag hoofdpijn , donkergele urine. af en toe jeuk op armen en benen.

14-07-2010 | Vrouw
Reumatoïde artritis
Gebruik het sinds 4 weken en ben helemaal niet meer mezelf. Misselijk, hoofdpijn, somber, mat en neerslachtig. Medicijn heeft nog geen effect verder.

16-06-2010 | Vrouw

05-05-2010 | Vrouw
RA reuma
sulfa gebruik ik voor reuma, sochtends en savonds 2 pilletjes.je moet dit innemen met eten, want het is slecht voor je maag.makkelijk weg te slikken.heb er geen bijwerkingen van, wel af en toe oranje urine als ik te weinig drink.maar dat is niet ernstig.ik gebruik dit in combi met methotrexaat/foliumzuur.

26-04-2010 | Man
Reumatoide artritis

15-12-2009 | Man
Artritis Psoriatica

12-12-2009 | Man
Rheumatische Athritus
Ben drie jaar geleden begonnen met vier capsules per dag. Gaat nu met twee erg goed. Ben ook gezonder gaan eten. Zoals geen varkensvlees veel groenten en fruit soja enz.

11-12-2009 | Man

27-11-2009 | Vrouw
Ziekte van Chrohn
Al jaren neem ik Sulfasalazine voor mijn aandoening. Ik kreeg toen het aanbod om de meds via de thuisapotheek te krijgen en via mijn huisarts was het goed gekeurd. Lekker makkelijk, ik krijg ze nu thuis gestuurd, dus niet meer eraan denken om een herhalingsrecept in te leveren bij de huisarts. Echter... Ik kreeg toen sulfasalazine van een andere fabrikant en daar reageerde[lees meer...] ik niet goed op, ik kreeg weer last van mijn buik. Heb toen een mail gestuurd naar de thuisapotheek en kon ze omruilen voor de anderen. Het bleek namelijk dat het vulmiddel dat daar inzat, dat ik daar een soort van allergische reactie op kreeg. De sulfasalazine die ik nu weer krijg is van Ratiofarm en is de helft goedkoper dan die andere. Het is dus niet altijd logisch dat dure meds beter zijn dan goedkope. Dus even een tip van mij... als je medicijnen voorgeschreven krijgt en je denkt dat ze niet goed hun werk doen, vraag je huisarts om hetzelfde medicijn, maar dan van een andere fabrikant. Met vriendelijke groet, Lizet.

19-11-2009 | Man
Ziekte van Crohn
Sinds het gebruik van dit medicijn heb ik last van erge jeuk, constante hoofdpijn, misselijkheid en erg veel alst van mijn botten/spieren, vooral in mijn benen

27-08-2009 | Man
Artritis psoriatica
Ik heb het gevoel dat de volgende bijwerkingen aan dit medicijn liggen, dus als andere mensen dat ook hebben, hoor ik het graag: - Stress/ nerveus, concentratieproblemen, - stank, gele plas, stinkend zweet (door afvalstoffen) -meer last van huidschilfers (bijwerking/ psoriasis?) Ervaring met prednison (2jaar) Methotrexaat 1 jaar (moest stoppen ivm lever problemen) Nu[lees meer...] binnenkort aan de humira

21-01-2016 | Vrouw | 19
sulfasalazine (500mg)
Reumatoïde artritis
Ik heb nu pas 3 dagen ful, maar ik heb sinds 2 dagen alleen maar buikpijn, misselijk en overgeven. Ik heb al contact gehad met mijn reumatoloog en die zullen mij vandaag terug bellen. Normaal heb ik niet zo last van medicatie, maar prednison en nu deze pakken verkeerd uit.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum