sulfasalazine

Reumatoïde artritis (28 meningen)
Artritis psoriatica (8 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (241 meningen)
Entocort (70 meningen)
Pentasa (61 meningen)
Salofalk (56 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

06-10-2020 | Vrouw | 72
Artritis
Ivm teruggekeerde RA na ca. 3 jaar, opnieuw klachten gekregen in voeten, ik zit nu in 3e week met 3 st. opbouwend naar 4 st. Per dag en daarnaast ook nog afbouwende prednisolon nog 2 weken. Morgen belt de reumatoloog mij met advies.. Voel me echt beroerd, normaal aktief mens. Ik heb ook ernstige vorm van astma, daarvoor geen prednison meer sinds februari, maar Me[lees meer...]tuzalab injecties. Artritis krachten zijn wel verdwenen, maar dit is ook niet leuk. De tabletten zijn ook erg groot en lastig door te slikken.

07-08-2020 | Vrouw | 48
Artrose
Begonnen met opstartdosis. Na een paar dagen merkte ik dat mijn hartslag constant hoger was. Omdat ik me het mogelijk verbeeldde, wel doorgegaan. Na een week begon ik slechter te slapen. Niet meer diep, korte slaapjes. Oké, ik geef het een kans. Na twee weken moest de dosis verdubbeld worden. Ik sliep nog slechter en mijn hartslag bleef onveranderd hoog. 5 dagen na verdubb[lees meer...]elen ben ik gestopt. Na 1 dag niet gebuiken sliep ik al beter. Na een paar dagen weer als normaal. Hetzelfde gold voor mijn hartslag. Ik heb te kort gebruikt om iets over de effectiviteit van het middel te zeggen. Kreeg het voorgeschreven ivm artrose.

31-08-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.

28-01-2019 | Vrouw | 24

22-04-2018 | Vrouw | 38
sulfasalazine (2000mg)
Reumatoïde artritis
Ik ben na een klachtenreeks van een jaar gediagnosticeerd met RA. Net op het moment dat ik aan kinderen wilde beginnen. Ingesteld op sulfasalzine 2000mg, lage dosering prednison 7,5mg en plaquenil 400mg. Klachten verdwenen binnen een maand. Na 3 maanden prednison eraf, na 6 maanden plaquenil eraf. Zwanger geworden met alleen sulfasalzine. Prima zwangerschap zonder klachte[lees meer...]n gehad van de RA. Gezonde baby. Zij is nu 18 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding met deze dosering sulfasalzine. Een half jaar na mijn bevalling wel weer af en toe klachten van de RA, ondanks de sulfasalzine, maar blijft beperkt en valt mee te leven. Als ik gestopt ben met de borstvoeding moet ik denk ik toch over op een sterker medicijn wat voor mij beter werkt, zoals mtx. Ik ben tevreden over de Sulfasalzine. Geen bijwerkingen en werkt best oké. Ik ben er niet helemaal klachtenvrij op, maar dempt wel de klachten.

05-04-2018 | Vrouw | 34
Artritis
Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.

21-11-2016 | Vrouw | 34
Reumatoïde artritis
Toen ik eindelijk de diagnose reuma kreeg ben ik begonnen met sulfasalazine icm prednison. Prednison had ik snel afgebouwd en Sulfa bouwde ik in 3 maanden op. Na 2 maanden werden de klachten echt veel minder en na 3 maanden zijn ze zo goed als weg. Af en toe wat gevoelige gewrichten maar ja ik heb reuma... Echt een heel fijn middel. Geen bijwerkingen! Ik kan goed pillen sl[lees meer...]ikken dus slik ze tegelijk (veel makkelijker dan paracetamol).

21-01-2016 | Vrouw | 19
Reumatoïde artritis
Ik heb nu pas 3 dagen ful, maar ik heb sinds 2 dagen alleen maar buikpijn, misselijk en overgeven. Ik heb al contact gehad met mijn reumatoloog en die zullen mij vandaag terug bellen. Normaal heb ik niet zo last van medicatie, maar prednison en nu deze pakken verkeerd uit.

05-10-2015 | Vrouw | 50
Reumatoïde artritis
Zit in de opbouw van sulfasalazine van 1 naar 4 tabletten per dag. Nu week 3 met 3 tabletten. Voel me beroerd en heb zoveel bijwerkingen dat ik vandaag ermee gestopt ben. Morgen bellen met het ziekenhuis. Slik ernaast al een paar maanden arcoxia 90 Mg per dag en daar voelde ik me heel goed bij. Doordat ik toch weer gezwollen en pijnlijke handen had, kreeg ik van de reumato[lees meer...]loog er sulfasalazine bij. Eerste twee weken beetje misselijk, maar te doen, sinds paar dagen met 3 tabletten: keelpijn, hoesten, enorme hoofdpijn, enorme vochtophoping in enkels, maar ook een dikker gezicht, meer pijn aan gewrichten, krachtsverlies, moe, duizelig, lusteloos, huilerig, etc. Niets voor mij!!

27-05-2015 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Vandaag de 3e week in met dit medicijn. Al vanaf dag 3 veel hoofdpijn en jeuk met name op de benen. Vanochtend wakker geworden met pijnlijke tong en blaar op mijn lip. Reumatoloog gebeld, overgevoelig moet direct stoppen.

13-05-2015 | Vrouw | 57
Reumatoïde artritis
Sinds de start met dit medicijn, ben ik zéér moe, heb geregeld last van korte maar zeer heftige ontstekingen. Meer dan voor het gebruik. Plus heb ik, zoals ik ook bij anderen lees, erg veel last van jeuk en een rode huid . Nu gebruik ik dit samen met 1x per week 3 tabletten MTX, en 1 tablet plaquenil per dag. Reumatologe vertelde dat jeuk van de plaquenil afkomstig was, en[lees meer...] ik was in samenspraak met haar 1 week gestopt met alle medicatie. nu weer 4 dagen begonnen met de meds (behalve de plaquenil) en ik word momenteel weer gek van de jeuk!

29-04-2015 | Vrouw | 79
Spierreuma
Ik werd ziek en had elke dag verhoging en meer pijn. Heb spierreuma.

20-04-2015 | Vrouw | 43
Reumatoïde artritis
3 jaar MTX gespoten.. dit werkte toen niet meer. Nu ruim een jaar sulfasalazine . Wel veel last van oedeem in de handen . Merk nu dat de werking minder wordt maar wel al een jaar plezier gehad van dit medicijn..

09-04-2014 | Vrouw | 26
Ben ook diabeet type 1 en samen me reuma artritis werkt totaal niet samen

09-04-2014 | Vrouw | 26
Gewrichtsontsteking
Eind 2013 gestart met sulfasalazine, alleen merk ik er niks van voor de ontstekingen in mijn gewrichten! Ik moest stap voor stap beginnen mjah bijwerkingen was erg veel hoofdpijn, wat bleek er moest 12u tussen zitten, dus opnieuw geprobeerd na maanden later. "begin april begin ik heel erg veel jeuk te krijgen, dus krab me mateloos heel me lichaam kapot" heb de arts vandaa[lees meer...]g ingelicht, ik heb ook rare kleur urine, maar dat is kennelijk heel normaal sinds ik het gebruik. Ik vind het absurd! Ik zie ook geen resultaat van het medicijn voor me gewrichten!! Heb daarvoor biologicals gebruikt zoals mtx "kreeg ik ongelooflijk veel haar uitval van" en injecties er ook van geprobeerd! Ik heb ook waarvan je twee x per jaar mag spuiten gehad om me ontstekingen tegen te gaan maar hoe die heette weet ik niet meer. Enbrel heb ik geprobeerd, kreeg van die hele grote plekken "groter dan Senseo pad en jeuk!!" Bleek dat ik allergie heb voor die medicijn dus ben na 4 weken al gekapt.

09-01-2013 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
liep al geruime tijd met vage klachten aan beiden knieen, later kwam daar ook mijn voet bij. De reumatoloog stelde voor om te beginnen met sulfasalazine. Ik moest dit opbouwen en slik nu 2 maal 2 tabletten. Naar mijn idee heeft het wel effect, ben een stuk flexibeler, ik kan zelfs weer hurken. Heb helaas wel last van bijwerkingen. ik heb vaker hoofdpijn en ben vaak erg m[lees meer...]oe, ook heb ik sinds een week jeuk( ben toen begonnen met 2 maal 2 pillen) op mijn benen. En sinds gisteren overal rode uitslag op mijn lijf .na gebeld te hebben met het ziekenhuis meteen gestopt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum