Ervaringen met Bisacodyl

bisacodyl

misselijkheid buikpijn

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

22-04-2023 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Kruidvat eigen merk. Vreselijk veel buik en rugpijn en overgeven en flauwvallen. Het beste is om proberen alles er uit te spugen.

07-01-2023 | Vrouw | 27
Obstipatie
Nooit meer! Ik had al een tijdje last van onstipatie en heb dus een pil genomen van de kruidvat eigen merk laxeermiddel. Ik heb zo een heftige buikpijn gehad dat ik heb overgegeven en dat ik meerdere malen ben flauwgevallen. Ik kon niets meer dan alleen liggen. Heb mij nooit zo ellendig gevoeld. Voor mij nooit meer, troep.

05-12-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Om 20u ingenomen en om 2u in de nacht wakker geworden omdat ik zo misselijk was.. niet overgegeven maar ik zat er niet ver vanaf. Buik voelt echt keihard aan is heel gevoelig. Niet echt de drang gehad dat ik naar de wc moest.

26-10-2022 | Vrouw | 32
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Bisacodyl gebruikt voor de voorbereiding op een coloscopie. Ongelooflijke buikkrampen ongeveer 7,5 uur na inname. Om 22:00 uur pillen ingenomen, misselijk geweest ongeveer een uur na inname, toch in slaap gevallen. Om 05:20 wakker geworden van de pijn. Zulke buikkrampen dat is van de pijn begon te spugen, want de misselijkheid was al over. Flauwgevallen en enorme koude ril[lees meer...]lingen, ondanks dat ik warm was aangekleed. Hield niets meer binnen. Laxeren doet het zeker. Ongeveer een halve dag na inname kwam er al niets meer uit mijn darmen wat enigzins op ontlasting leek.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Werkte onvoldoende overgestapt op constella

04-05-2022 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als darmvoorbereiding moest ik twee dagen voor de colonoscopie om 22.00 twee tabletten Bisacodyl nemen. De dag erna en de ochtend van het onderzoek ook nog 2 liter Moviprep en 2 liter heldere drank. De nacht op inname van Bisacodyl heb ik de ergste darmkrampen in mijn leven meegemaakt, ik heb van 02.00 tot 08.00 huilend en schreeuwend van pijn op het toilet gezeten. Alsof[lees meer...] mijn darmen werden fijn geknepen en uit elkaar getrokken. Ik had zo'n verschrikkelijke pijn. En ik ben pijn gewend, ben bekend met ondermeer zenuwpijn, endometriose, reumatische ontstekingspijn en ziekte van Crohn pijn. Onbegrijpelijk waarom ik deze marteling moest ondergaan. Ik heb eerder colonoscopiën ondergaan en altijd was Moviprep voldoende. Ik ben een 45-jarige vrouw van 65 kilo zwaar die al jaren veganist is dus wat de arts verwachtte in mijn darmen en daarom dit middel uit de hel voorschreef geen idee maar het is een verschrikking.

27-09-2021 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voorbereiding colonoscopie ivm collitis ulcerosa. Om 21:30 2 illen ingenomen. Om 22:30 krijg ik heftige maagpijn, alsof er dolken in mijn maag gestoken werd. Ik wer misselijk en had braakneigingen (ik kan niet braken anders had ik het zeer zeker gedaan). Buikkrampen, boven de wc hangen of erop gaan zitten, ik wist het niet meer. Ik had zo veel pijn. Het zweet brak me uit, [lees meer...]zo erg dat het leek alsof ik met mijn kleren aan onder de douche had gestaan. Uit eindelijk moeten vechten om niet flauw te vallen, ik woon alleen dus dat moest ik voorkomen. Ben op de vloer van het toilet gaan liggen tot het iets zakte en ik op handen en knieen naar de bank kon. Na ongeveer 45 minuten was ik in staat om naar boven te kruipen, daar nog een keer zeer dunne ontlasting, mijn bed ingekropen, na 5 minuten nog een keer zeer dunne ontlasting. Daarna in een heel onrustige slaap gevallen tot vanmorgen 5:30 uur. Ik moet vanmiddag en vannacht nog aan de laxeerdrankjes beginnen. Vorig onderzoek in 2014 had ik geen bisacodyl en dt verliep allemaal veel beter. Ik was gewoon naar mijn werk gegaan vanmorgen om 8:00 uur maar voelde mij zo zwak dat ik om 10:45 naar huis ben gegaan. Volgende keer voor mij geen bisacodyl meer. Wat een troep.

21-06-2021 | Vrouw | 72
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Vreselijk middel, heb maar een tablet gebruik. Ben echt ziek. Moet nu nog beginnen met drinken moviprep.

24-05-2021 | Man | 74
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het zou tussen 6 en 12 uur de ontlasting op gang brengen, maar na 24 uur geen resultaat. Daarna Moviprep en dat wilde wel ontlasten!

01-02-2021 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Ziekenhuis opname ivm uitdroging, was een grote ramp!

06-08-2019 | Vrouw | 21
Darmontsteking
Super veel last van de bijwerkingen gehad, 22:00 uur 2 pilletjes ingenomen en om 00:00 uur ongeveer begon de pijn. Heb er zelfs van moeten huilen zoveel buikkrampen en buikpijn had ik .

09-01-2019 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 dosis van 2 tabletten moeten nemen ter voorbereiding op de coloscopie. Begon al gauw met steken in de buik. Rond 4 uur ‘s nachts naar de wc en heel erg diarree met braken en flauwvallen als gevolg. Wat een troep is dit. Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld. Na 1.5 uur ging het langzaam wat beter. Het werkt wel, maar de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk.

05-11-2018 | Man | 76
Darmproblemen - verstopping
Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.

17-10-2018 | Vrouw | 24
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat een verschrikkelijk medicijn! Na alle horrorverhalen te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid, en dat is maar goed ook. 4 uur na het innemen enorme buikkrampen in combinatie met extreme misselijkheid. Kon de wc amper halen. Was alleen thuis en daardoor behoorlijk in paniek. Flauwgevallen door de pijn. Daarna werd kramp langzaamaan minder, maar bleef zeker nog [lees meer...]een aantal uur aanhouden. Ik gebruik deze pil nooit meer, wat een verschrikking! Zorg dus dat je nooit alleen thuis bent als je ze hebt ingenomen.

09-08-2018 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Van de dokter macrogol gekregen voor verstopping maar dit werkte bij mij té goed, vervolgens psylliumvezels wat niet werkte. Nog steeds last van verstopping en wilde opnieuw bij de huisarts een herhaalrecept voor de macrogol hebben. Vandaag zijn we namelijk op vakantie en liever iets te vaak naar de wc dan pijn en opgenlazen door een verstopping. Huisarts helaas geslot[lees meer...]en en kon niet tijdig dat medicijn halen. Dan maar voor een keer laxeertabletten van de drogist. 1 keer en nooit weer. Ik werd wat duidelig in mijn hoofd, misselijk en een brak gevoel. Bah wat naar.. troep dit spul... en mensen pas alsjeblieft op met het regelmatig nemen van dit middel want van deze laxeermiddelen kun je afhankelijk worden, ga dan liever naar de huisarts voor ander spul wat je langdurig kam gebruiken.

17-07-2017 | Man | 57
Darmproblemen - verstopping
Ik heb via de MDL specialist de merkloze Bisacodyl 5 mg gekregen. Gelijk met zakjes Macrogol/Leukolyten. Erg veel last meteen. Volgens de MDL specialist te wijten dat mijn lichaam aan de laxeermiddelen moest wennen. Heb in het afgelopen jaar meerdere merken geprobeerd, Apotex, Actavis, Focus Farma. Allemaal dezelfde klachten. Ik ben 4 maanden geleden al gestopt met de zakj[lees meer...]es Macrogol, omdat ik het onververwachte effect op de darm niet meer kon combineren bij het dagelijks leven. Gekozen om 1 a 2 keer per week een laxeermiddel te gebruiken voor de luie dikke darm. Ik nam per keer 4 tabeltjes Bisacodyl. Na een uur begonnen de maagkrampen, gevolgd door opboeren, misselijkheid en koude rillingen. Je gaat wel naar het toilet van deze pilletjes, daar ligt het niet aan. Alleen ben je doodziek van dit middel. Bij mij hielden de krampen, in de maag, de misselijkheid, de uitputting en de pijn in mijn lever, 4 dagen aan, de 5e dag nog heel licht. Ik heb er voor gekozen de afgelopen maanden om Dulcolax uit te proberen. Hier zit ook Bisacodyl in als werkzame stof, echter andere hulp/grondstoffen. Deze zorgen voor het 'transport' in het lichaam. Totaal andere werking. Ik nam er 4, na een 2 a 3 uur moet je naar het toilet. Met de bijkomende darmkrampen. Tussendoor de toiletgangen geen krampen. Ongeveer 4 a 5 keer een toiletgang. Daarna ben je leeg en stopt de verkramping. Niet misselijk van, boert niet op en houdt niet zo lang aan als de merkloze. Ik vraag me echt af wat ze in de merkloze stoppen. Staat alles wel in de bijsluiter. Waarom zo'n heftige reactie? Het lijkt bijna wel op een soort van vergiftigingsverschijnselen. Voor mij geen merkloze Bisocodyl meer, je moet het toch kopen van de verzekering, dus koop wel de duurdere Dulcolax. Voel me daar een stuk gezonder bij. Er zullen veel mensen zijn die de bijwerkingen voor lief nemen, omdat het zogenaamd hoort bij een laxeermiddel. Maar niets is minder waar. Het kan anders. Veel ouderen zullen Bisacodyl gebruiken, zoals mijn ouders deden. Hun laatste jaren werden bepaald door toiletgang, pijnen en zich beroerd voelen. Hoeveel zullen de gang naar internet niet weten te vinden om melding te doen van de bijwerkingen. Er moet iets tegen gedaan worden.