Bisacodyl

Psylliumvezels (42 meningen)
Klean-Prep (36 meningen)

08-05-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Om 22:00 ingenomen. Om 3:00 ' s nachts wakker met buikkramp. Moest naar de wc en had ontlasting een redelijk normale hoeveelheid alleen dunner. Buikkramp bleef, na een half uur wederom ontlasting minder dan normaal en dun. Daarna in slaap gevallen en volgende dag alleen wat gerommel in darmen. Ik betwijfel sterk het nut van dit middel; heb normaal een vrij regelmatige on[lees meer...]tlasting, dus had waarschijnlijk zonder dit middel dezelfde hoeveelheid gepoept tussen 9 en 10 's morgens, maar dan zonder krampen en van normale structuur. Daarom heb ik de effectiviteit op laag gezet.
08-02-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

22:00 uur twee tabletten genomen (sterkte tablet niet bekend, dus 5 mg gekozen). Zonder bijzondere waarnemingen goed geslapen. Volgende dag zachte ontlasting, geen bijwerkingen. De hele middag zonder bijwerkingen op de dansvloer gestaan. Dus forse in/ontspanning. Ik ben een geluksvogel dus. :-) Daarna het laxeermiddel ingenomen.
09-01-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Om 22:00 dosis van 2 tabletten moeten nemen ter voorbereiding op de coloscopie. Begon al gauw met steken in de buik. Rond 4 uur ‘s nachts naar de wc en heel erg diarree met braken en flauwvallen als gevolg. Wat een troep is dit. Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld. Na 1.5 uur ging het langzaam wat beter. Het werkt wel, maar de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk.
05-12-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Morgen krijg ik een darmonderzoek. Heb ter voorbereiding gisteravond om 22.00 uur 2 pilletjes Bisacodyl moeten slikken. Heb de bijsluiter gelezen, en wist wat me eventueel te wachten kon staan. Het enige beetje vervelende gevoel was dat ik kon merken dat mijn darmen gestimuleerd werden. Het was alsof ik de peristaltiek voelde, wat me een heel klein beetje misselijk maakt[lees meer...]e, maar al met al redelijk geslapen. Pas vanmorgen om 5.30 kwam de eerste ontlasting, en gedurende de ochtend nog een keer of 4 een klein beetje. Kortom geen noemenswaardig probleem met dit medicijn ondervonden.
27-11-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ivm coloscopie savonds om 22.00 2 tabletten ingenomen met 3 glazen water. Om 23.00 naar bed gegaan , heerlijk geslapen! Smorgens om 9.00 eerste wat dunne ontlasting. Geen nare krampen, voor mij prima te doen.
17-10-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Wat een verschrikkelijk medicijn! Na alle horrorverhalen te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid, en dat is maar goed ook. 4 uur na het innemen enorme buikkrampen in combinatie met extreme misselijkheid. Kon de wc amper halen. Was alleen thuis en daardoor behoorlijk in paniek. Flauwgevallen door de pijn. Daarna werd kramp langzaamaan minder, maar bleef zeker nog [lees meer...]een aantal uur aanhouden. Ik gebruik deze pil nooit meer, wat een verschrikking! Zorg dus dat je nooit alleen thuis bent als je ze hebt ingenomen.
21-08-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Moest dit de dag ervoor om 13.00 uur innemen ter voorbereiding van een darmonderzoek. Ik kreeg wat buikkrampen en rond 20.30 uur pas diarree. Om 19.00 uur moest ik ook picoprep oplossing drinken, dus ik weet niet wat is gaan laxeren. Maar van de Bisacodyl weinig gemerkt.
02-07-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Zondagavond moest ik om 22:00 de twee tabletten innemen nou zo gezegd zo gedaan. En om Half11 lekker naar bed gegaan. Half 1 wakker geworden met giga buikkrampen kon amper lopen naar de wc. Daar kwam de flinke diaree. Tot behoorlijk bloedverlies. De krampen werden zo heftig dat Ik bijna niet meer kon spreken zonder Mn lippen te laten trillen. Mn benen waren elastiekj[lees meer...]es en t zweet brak me uit. Wat een buikkrampen niet normaal! Ben na een tijdje onder de douche gaan zitten met de hete straal op Mn buik want het was niet te harden. Toen de huisartsenpost gebeld. Maar na 1,5 uur was de pijn Zo goed als weg en hoefde ik niet meer naar de wc. En heb ik kunnen slapen soms wakker met buikkrampen. Maar de ochtend zelf best beroerd wakker geworden...dus hoop dat ik dit pillen nooit meer hoeft te nemen..#misselijk. Vanavond de volgende ellende de movirep.
15-04-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Half uur voor avondmaaltijd ingenomen zoals voorgeschreven, ter voorbereiding op coloscopie. Half uur na avondmaaltijd plots heftige krampen, om de paar minuten. Tevens misselijk, klam en brak/slecht gevoel. Vervolgens binnen half uur 5 keer zeer dunne ontlasting. Ik was hier niet op voorbereid, was onderweg en net op tijd thuis. Advies daarom om bij eerste keer gebruik va[lees meer...]n dit middel in buurt van eigen toilet te blijven.
27-09-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Arts had 10 mg voorgeschreven, maar 5 mg ingenomen (omdat ik al een week geen zaden/pitten had gegeten en doorgaans sterk reageer op medicatie). 's Avonds half 11 ingenomen, duurde ruim 12 uur voordat ik wat merkte van de medicatie. Geen last gehad van bijwerkingen en al met al zeer tevreden. Was redelijk geschrokken van alle verhalen, maar ik voelde me de hele dag[lees meer...] erop prima!
11-05-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Gebruikt ter voorbereiding voor een endoscopie. Dag na inname heftige diarree, wel vijf keer om het half uur. Verder buikpijn, beroerd en duizelig en de rest van de dag extreem uitgeput gevoel. Vreemd middel...
11-04-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik heb Colitis Ulcerosa en ter voorbereiding op een Coloscopie heb ik twee avonden van tevoren de Bisacodyl ingenomen. Het werkte bij mij na een aantal uren. De volgende dag had ik waterige ontlasting. Ik had geen last van extreme krampen, maar wel matige krampen. Was prima te doen.
26-02-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Een kiwi doet veel meer dan dit tablet. Maar die mag je helaas voor dit onderzoek niet eten. Zou ik dit chronisch nodig hebben.... dan een kiwi op je nuchtere maag. Deze tabletjes geven voor mij absoluut geen resultaat. Ook geen bijwerkingen dus. :-)
13-11-2016

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Totaal geen last gehad, wat lichte krampen maar dat was het ook. Deed wat het moest doen.
20-10-2016

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Zeer nare ervaring met Bisacodyl. Achteraf in een levensbedreigende situatie gezeten na het nemen van dit medicijn. Voor mijn gevoel heb ik op het randje van de dood gelegen. Ik had een levensbedreigende anafylactische reactie: lage bloeddruk, duizeligheid en flauwvallen, opgezwollen gezicht en hals tong en lippen, ademhalingsmoeilijkheden, braken, angst. Angio-oedeem: abr[lees meer...]upt optredende zwelling van weefsels, vooral in het gelaat en in de keel. Witte handen en paarse nagels, geel gezicht, extreme buikkrampen, keelpijn. Twee aanvallen van een uur en een kwartier. Ik was niet in staat te communiceren tijdens de twee aanvallen, maar mijn partner had de ambulance moeten bellen. Daarnaast had ik van te voren de bijsluiter goed moeten lezen, dit had ik niet gedaan. Daar staat in dat je met deze bijwerkingen direct opgenomen moet worden. Ik heb dus geluk gehad dat ik hier niets aan over gehouden heb.
30-09-2016

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Binnen een uur naar het toilet met enorme buikkrampen, en kotsmisselijk tot bijna flauwvallen. Duurde ongeveer een half uur.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum