Ervaringen met Bisacodyl

bisacodyl

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (62 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

22-10-2023 | Vrouw | 18
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik heb om 22.00 uur 2 mini pilletjes ingenomen, na een paar uur al last gekregen van darmkrampen. Midden in de nacht rond 04:00 uur wakker geworden door misselijkheid, maar geen braken. Rond 07:00 uur in de ochtend kreeg ik ontlasting, wel waterdun. Gepaard met duizeligheid en overgeven. Het kwam er letterlijk uit 2 kanten uit 😂. Heb wel n uur op de wc gezeten omdat het g[lees meer...]ewoon zo erg was. Het is wel troep maar het doet wat het moet doen.

08-12-2022 | Vrouw | 41
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima te doen. Voorbereiding darmonderzoek. 18.00’uur 2 pillen ingenomen. Rond 2.00 uur in de nacht naar de wc. Lichte krampen maar prima te doen. In de ochtend ook nog aantal keer geweest. Deed wat het moest doen.

05-12-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Om 20u ingenomen en om 2u in de nacht wakker geworden omdat ik zo misselijk was.. niet overgegeven maar ik zat er niet ver vanaf. Buik voelt echt keihard aan is heel gevoelig. Niet echt de drang gehad dat ik naar de wc moest.

03-11-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na horror verhalen gelezen te hebben op deze site was ik mega bang om ze te nemen. Voor een darm onderzoek die morgen gepland staat moest ik gister avond om 22;00 2 mini pilletjes ervan innemen. Het is me heel erg meegevallen!!! Om 03;00 werd ik voor t eerst wakker met hele lichte krampen. Wel een half uurtje op de wc gezeten maar nadat bijna alles eruit was trokken de kra[lees meer...]mpen weg en daarna weer gewoon geslapen tot 07;30! Nu soms nog een beetje heeeele lichte krampjes maar heeel makkelijk te verdragen

26-10-2022 | Vrouw | 32
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Bisacodyl gebruikt voor de voorbereiding op een coloscopie. Ongelooflijke buikkrampen ongeveer 7,5 uur na inname. Om 22:00 uur pillen ingenomen, misselijk geweest ongeveer een uur na inname, toch in slaap gevallen. Om 05:20 wakker geworden van de pijn. Zulke buikkrampen dat is van de pijn begon te spugen, want de misselijkheid was al over. Flauwgevallen en enorme koude ril[lees meer...]lingen, ondanks dat ik warm was aangekleed. Hield niets meer binnen. Laxeren doet het zeker. Ongeveer een halve dag na inname kwam er al niets meer uit mijn darmen wat enigzins op ontlasting leek.

04-05-2022 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als darmvoorbereiding moest ik twee dagen voor de colonoscopie om 22.00 twee tabletten Bisacodyl nemen. De dag erna en de ochtend van het onderzoek ook nog 2 liter Moviprep en 2 liter heldere drank. De nacht op inname van Bisacodyl heb ik de ergste darmkrampen in mijn leven meegemaakt, ik heb van 02.00 tot 08.00 huilend en schreeuwend van pijn op het toilet gezeten. Alsof[lees meer...] mijn darmen werden fijn geknepen en uit elkaar getrokken. Ik had zo'n verschrikkelijke pijn. En ik ben pijn gewend, ben bekend met ondermeer zenuwpijn, endometriose, reumatische ontstekingspijn en ziekte van Crohn pijn. Onbegrijpelijk waarom ik deze marteling moest ondergaan. Ik heb eerder colonoscopiën ondergaan en altijd was Moviprep voldoende. Ik ben een 45-jarige vrouw van 65 kilo zwaar die al jaren veganist is dus wat de arts verwachtte in mijn darmen en daarom dit middel uit de hel voorschreef geen idee maar het is een verschrikking.

28-11-2021 | Vrouw | 48
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
In de avond om 22.00 uur twee tabletjes ingenomen en daarna gaan slapen. Ik werd rond 4.00 uur wakker met wat lichte buikkrampen en er kwam (waterdunne) ontlasting. Dit heeft zich ongeveer om het uur herhaald (in totaal 5 keer). Nu nog beginnen met laxeren vandaag om 18.00 uur met Eziclen (al twee keer eerder gebruikt). Bisacodyl is voor mij een prima middel.

27-09-2021 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voorbereiding colonoscopie ivm collitis ulcerosa. Om 21:30 2 illen ingenomen. Om 22:30 krijg ik heftige maagpijn, alsof er dolken in mijn maag gestoken werd. Ik wer misselijk en had braakneigingen (ik kan niet braken anders had ik het zeer zeker gedaan). Buikkrampen, boven de wc hangen of erop gaan zitten, ik wist het niet meer. Ik had zo veel pijn. Het zweet brak me uit, [lees meer...]zo erg dat het leek alsof ik met mijn kleren aan onder de douche had gestaan. Uit eindelijk moeten vechten om niet flauw te vallen, ik woon alleen dus dat moest ik voorkomen. Ben op de vloer van het toilet gaan liggen tot het iets zakte en ik op handen en knieen naar de bank kon. Na ongeveer 45 minuten was ik in staat om naar boven te kruipen, daar nog een keer zeer dunne ontlasting, mijn bed ingekropen, na 5 minuten nog een keer zeer dunne ontlasting. Daarna in een heel onrustige slaap gevallen tot vanmorgen 5:30 uur. Ik moet vanmiddag en vannacht nog aan de laxeerdrankjes beginnen. Vorig onderzoek in 2014 had ik geen bisacodyl en dt verliep allemaal veel beter. Ik was gewoon naar mijn werk gegaan vanmorgen om 8:00 uur maar voelde mij zo zwak dat ik om 10:45 naar huis ben gegaan. Volgende keer voor mij geen bisacodyl meer. Wat een troep.

21-06-2021 | Vrouw | 72
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Vreselijk middel, heb maar een tablet gebruik. Ben echt ziek. Moet nu nog beginnen met drinken moviprep.

24-05-2021 | Man | 74
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het zou tussen 6 en 12 uur de ontlasting op gang brengen, maar na 24 uur geen resultaat. Daarna Moviprep en dat wilde wel ontlasten!

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

13-07-2020 | Man | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik las de ervaringen van de eerdere gebruikers, Ik schrok van sommige verhalen, flauw vallen enz. Ik dacht ik zie wel wat er gebeurd. Maar er gebeurde helemaal niet vervelends, buiten dat ik vaker naar toilet moest. Dus je leest natuurlijk altijd de vervelende ervaringen en dat zijn de uitzonderingen. Succes met het gebruik van dit medicijn.

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

16-10-2019 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.