bisacodyl

Moviprep (135 meningen)
Movicolon (88 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)
Macrogol en elektrolyten (45 meningen)

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

13-07-2020 | Man | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik las de ervaringen van de eerdere gebruikers, Ik schrok van sommige verhalen, flauw vallen enz. Ik dacht ik zie wel wat er gebeurd. Maar er gebeurde helemaal niet vervelends, buiten dat ik vaker naar toilet moest. Dus je leest natuurlijk altijd de vervelende ervaringen en dat zijn de uitzonderingen. Succes met het gebruik van dit medicijn.

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

16-10-2019 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.

08-05-2019 | Man | 54
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 ingenomen. Om 3:00 ' s nachts wakker met buikkramp. Moest naar de wc en had ontlasting een redelijk normale hoeveelheid alleen dunner. Buikkramp bleef, na een half uur wederom ontlasting minder dan normaal en dun. Daarna in slaap gevallen en volgende dag alleen wat gerommel in darmen. Ik betwijfel sterk het nut van dit middel; heb normaal een vrij regelmatige on[lees meer...]tlasting, dus had waarschijnlijk zonder dit middel dezelfde hoeveelheid gepoept tussen 9 en 10 's morgens, maar dan zonder krampen en van normale structuur. Daarom heb ik de effectiviteit op laag gezet.

08-02-2019 | Man | 67
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
22:00 uur twee tabletten genomen (sterkte tablet niet bekend, dus 5 mg gekozen). Zonder bijzondere waarnemingen goed geslapen. Volgende dag zachte ontlasting, geen bijwerkingen. De hele middag zonder bijwerkingen op de dansvloer gestaan. Dus forse in/ontspanning. Ik ben een geluksvogel dus. :-) Daarna het laxeermiddel ingenomen.

09-01-2019 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 dosis van 2 tabletten moeten nemen ter voorbereiding op de coloscopie. Begon al gauw met steken in de buik. Rond 4 uur ‘s nachts naar de wc en heel erg diarree met braken en flauwvallen als gevolg. Wat een troep is dit. Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld. Na 1.5 uur ging het langzaam wat beter. Het werkt wel, maar de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk.

05-12-2018 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Morgen krijg ik een darmonderzoek. Heb ter voorbereiding gisteravond om 22.00 uur 2 pilletjes Bisacodyl moeten slikken. Heb de bijsluiter gelezen, en wist wat me eventueel te wachten kon staan. Het enige beetje vervelende gevoel was dat ik kon merken dat mijn darmen gestimuleerd werden. Het was alsof ik de peristaltiek voelde, wat me een heel klein beetje misselijk maakt[lees meer...]e, maar al met al redelijk geslapen. Pas vanmorgen om 5.30 kwam de eerste ontlasting, en gedurende de ochtend nog een keer of 4 een klein beetje. Kortom geen noemenswaardig probleem met dit medicijn ondervonden.

27-11-2018 | Vrouw | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ivm coloscopie savonds om 22.00 2 tabletten ingenomen met 3 glazen water. Om 23.00 naar bed gegaan , heerlijk geslapen! Smorgens om 9.00 eerste wat dunne ontlasting. Geen nare krampen, voor mij prima te doen.

17-10-2018 | Vrouw | 24
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat een verschrikkelijk medicijn! Na alle horrorverhalen te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid, en dat is maar goed ook. 4 uur na het innemen enorme buikkrampen in combinatie met extreme misselijkheid. Kon de wc amper halen. Was alleen thuis en daardoor behoorlijk in paniek. Flauwgevallen door de pijn. Daarna werd kramp langzaamaan minder, maar bleef zeker nog [lees meer...]een aantal uur aanhouden. Ik gebruik deze pil nooit meer, wat een verschrikking! Zorg dus dat je nooit alleen thuis bent als je ze hebt ingenomen.

21-08-2018 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moest dit de dag ervoor om 13.00 uur innemen ter voorbereiding van een darmonderzoek. Ik kreeg wat buikkrampen en rond 20.30 uur pas diarree. Om 19.00 uur moest ik ook picoprep oplossing drinken, dus ik weet niet wat is gaan laxeren. Maar van de Bisacodyl weinig gemerkt.

02-07-2018 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zondagavond moest ik om 22:00 de twee tabletten innemen nou zo gezegd zo gedaan. En om Half11 lekker naar bed gegaan. Half 1 wakker geworden met giga buikkrampen kon amper lopen naar de wc. Daar kwam de flinke diaree. Tot behoorlijk bloedverlies. De krampen werden zo heftig dat Ik bijna niet meer kon spreken zonder Mn lippen te laten trillen. Mn benen waren elastiekj[lees meer...]es en t zweet brak me uit. Wat een buikkrampen niet normaal! Ben na een tijdje onder de douche gaan zitten met de hete straal op Mn buik want het was niet te harden. Toen de huisartsenpost gebeld. Maar na 1,5 uur was de pijn Zo goed als weg en hoefde ik niet meer naar de wc. En heb ik kunnen slapen soms wakker met buikkrampen. Maar de ochtend zelf best beroerd wakker geworden...dus hoop dat ik dit pillen nooit meer hoeft te nemen..#misselijk. Vanavond de volgende ellende de movirep.

15-04-2018 | Man | 55
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Half uur voor avondmaaltijd ingenomen zoals voorgeschreven, ter voorbereiding op coloscopie. Half uur na avondmaaltijd plots heftige krampen, om de paar minuten. Tevens misselijk, klam en brak/slecht gevoel. Vervolgens binnen half uur 5 keer zeer dunne ontlasting. Ik was hier niet op voorbereid, was onderweg en net op tijd thuis. Advies daarom om bij eerste keer gebruik va[lees meer...]n dit middel in buurt van eigen toilet te blijven.

27-09-2017 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Arts had 10 mg voorgeschreven, maar 5 mg ingenomen (omdat ik al een week geen zaden/pitten had gegeten en doorgaans sterk reageer op medicatie). 's Avonds half 11 ingenomen, duurde ruim 12 uur voordat ik wat merkte van de medicatie. Geen last gehad van bijwerkingen en al met al zeer tevreden. Was redelijk geschrokken van alle verhalen, maar ik voelde me de hele dag[lees meer...] erop prima!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum