Moviprep (135 meningen)
Movicolon (88 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)
Macrogol en elektrolyten (45 meningen)

30-11-2010 | Vrouw
Eenvoudig middel hebt meteen

20-11-2010 | Man
bisacodyl
Af en toe harde ontlasting / aambeien
Pilletjes werken heel goed en doen precies waar ze voor bedoeld zijn. Ik ben van mijn zeer hardnekkige aambeien af!

13-03-2010 | Vrouw
Obstipatie tijdens zwangerschap
Ik had al allerlei vieze drankjes en zakjes geprobeerd om vaker dan 1 keer in de 5 dagen naar het toilet te kunnen, maar die waren voor mij niet in te nemen vanwege de smaak. Nu Bisacodyl gebruikt, 's avond 1 tabletje genomen en smorgens meteen resultaat, zonder krampen of wat dan ook! Wat een opluchting!

07-08-2019 | Vrouw | 21
Obstipatie
Ik had sinds 5 dagen klachten aan mijn buik. Zelf kwam ik erachter dat het om obstipatie ging. Na veel wandelen, veel drinken en vezelrijke voeding wist ik niet meer wat ik moest doen. Advies gevraagd bij kruidvat en daar een clisma en laxeertabletjes gehaald. De clisma haalde nauwelijks wat uit dus ik besloot rond 10.00 uur een laxeertabletje in te nemen. Ze zouden na 10 [lees meer...]uur werken, dus dat zou dan rond 20.00 uur zijn. Dat werkte ook nauwelijks, dus ik besloot om nog een laxeertabletje te nemen voor het slapengaan. Dat was rond een uur of 22.00. Om 03.30 uur wakker geworden met hevige buikkrampen. Tussen een kramp door naar het toilet in de badkamer gegaan. Ik ben op het toilet gaan zitten waar ik weer hevige krampen kreeg. Toen op de grond wakker geworden, met een blauwe wenkbrauw. Niks op het toilet gedaan blijkbaar en flauwgevallen. Ik kon nauwelijks overeind komen en heb me op het badkleed gesleept. De buikkrampen werden steeds heviger, dus heel hard geschreeuwd om hulp. Gelukkig werden mijn ouders wakker. Uiteindelijk kwam de ontlasting op gang, gevolgd door heel erg veel diarree, tussendoor heel erg veel braken en super veel zweten. Tot slot rillingen over mijn hele lichaam, ook klappertanden. Nu is het bijna 12.00 uur en nog steeds “lichte buikkrampen”, als ik het vergelijk met vannacht. Ik weet niet of het middel me zo doodziek liet voelen of dat het een onderliggende oorzaak had. Ik dacht oprecht dat ik dood ging toen ik zoveel steken en krampen in mijn buik ervaarde, het was echt niet normaal. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. In de toekomst zou ik eerst langs een huisarts gaan, voordat ik zelf een laxeerpil inneem.

06-08-2019 | Vrouw | 21
Darmontsteking
Super veel last van de bijwerkingen gehad, 22:00 uur 2 pilletjes ingenomen en om 00:00 uur ongeveer begon de pijn. Heb er zelfs van moeten huilen zoveel buikkrampen en buikpijn had ik .

07-04-2017 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
AL mijn hele leven extreme obstipatie. niets werkt, alleen bisacodyl, cleanprep, phosforal en magnesiumsulfaat. gezien die laatste drie daadwerkelijk darmspoelingen zijn die ze het liefste op de poli doen houd ik het op de bisacodyl (hoewel eens in de zoveel tijd spoelen nog steeds nodig is). Ik slik minimaal drie, maximaal acht tabletten per dag in de avond. In de ochtend[lees meer...] (afhankelijk van de hoeveelheid tabletten en verstopping) komt alles dan los en ben ik meestal doodziek. Na een uurtje of twaalf functioneer ik weer en kan ik aan de dag beginnen. Let wel; bij drie pillen is het sneller en bij acht kan het later zijn. Grootste probleem is dat ik dit ritme en middel eindelijk op deze manier kan gebruiken sinds anderhalf jaar (daarvoor school) en dat nu, na ongeveer zestien maanden de bisacodyl veel minder effectief is geworden. Mijn darmen produceren uit zichzelf niets, dus een luie darm is het niet. Ik ben op zoek naar mensen die deze ervaring delen, of mensen die een idee hebben van een ander middel want ik ben wanhopig aan het worden. Iedere drie dagen hoogopgaande colex klysma's of volledige darmspoeling is ook niet echt een goede optie ten slotte.... Al met al: bisacodyl werkt, maar je kunt ziek worden(misselijk, overgeven, koude rillingen, extreme buikpijn maar WEL ontlasting). neem zoveel tabletten in als nodig; je wordt misschien ziek, maar het werkt wel!

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

16-10-2019 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.

09-08-2018 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Van de dokter macrogol gekregen voor verstopping maar dit werkte bij mij té goed, vervolgens psylliumvezels wat niet werkte. Nog steeds last van verstopping en wilde opnieuw bij de huisarts een herhaalrecept voor de macrogol hebben. Vandaag zijn we namelijk op vakantie en liever iets te vaak naar de wc dan pijn en opgenlazen door een verstopping. Huisarts helaas geslot[lees meer...]en en kon niet tijdig dat medicijn halen. Dan maar voor een keer laxeertabletten van de drogist. 1 keer en nooit weer. Ik werd wat duidelig in mijn hoofd, misselijk en een brak gevoel. Bah wat naar.. troep dit spul... en mensen pas alsjeblieft op met het regelmatig nemen van dit middel want van deze laxeermiddelen kun je afhankelijk worden, ga dan liever naar de huisarts voor ander spul wat je langdurig kam gebruiken.

02-07-2018 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zondagavond moest ik om 22:00 de twee tabletten innemen nou zo gezegd zo gedaan. En om Half11 lekker naar bed gegaan. Half 1 wakker geworden met giga buikkrampen kon amper lopen naar de wc. Daar kwam de flinke diaree. Tot behoorlijk bloedverlies. De krampen werden zo heftig dat Ik bijna niet meer kon spreken zonder Mn lippen te laten trillen. Mn benen waren elastiekj[lees meer...]es en t zweet brak me uit. Wat een buikkrampen niet normaal! Ben na een tijdje onder de douche gaan zitten met de hete straal op Mn buik want het was niet te harden. Toen de huisartsenpost gebeld. Maar na 1,5 uur was de pijn Zo goed als weg en hoefde ik niet meer naar de wc. En heb ik kunnen slapen soms wakker met buikkrampen. Maar de ochtend zelf best beroerd wakker geworden...dus hoop dat ik dit pillen nooit meer hoeft te nemen..#misselijk. Vanavond de volgende ellende de movirep.

26-05-2013 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Op 25 mei 2013 begonnen savonds voor het slapengaan met 2 tabletten bisacodul ter voorbereiding van de endoscopie op 27 mei 2013. Ingenomen om 12 uur en gaan slapen. 2 uur later werd ik wakker en merkte dat ik naar het toilet moest. De enige bijwerking die ik had was dat ik lichtelijk misselijk was maar dit was te verwaarlozen. Hierna heb ik prima verder geslapen[lees meer...]. De ochtend erna nog 2 tabletten genomen. Werkte wederom na 2 uur weer. Ben tevreden over het medicijn. Geen bijwerkingen gehad. In combinatie met moviprep werkt het helemaal uitstekend.

09-01-2019 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 dosis van 2 tabletten moeten nemen ter voorbereiding op de coloscopie. Begon al gauw met steken in de buik. Rond 4 uur ‘s nachts naar de wc en heel erg diarree met braken en flauwvallen als gevolg. Wat een troep is dit. Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld. Na 1.5 uur ging het langzaam wat beter. Het werkt wel, maar de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk.

17-10-2018 | Vrouw | 24
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat een verschrikkelijk medicijn! Na alle horrorverhalen te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid, en dat is maar goed ook. 4 uur na het innemen enorme buikkrampen in combinatie met extreme misselijkheid. Kon de wc amper halen. Was alleen thuis en daardoor behoorlijk in paniek. Flauwgevallen door de pijn. Daarna werd kramp langzaamaan minder, maar bleef zeker nog [lees meer...]een aantal uur aanhouden. Ik gebruik deze pil nooit meer, wat een verschrikking! Zorg dus dat je nooit alleen thuis bent als je ze hebt ingenomen.

27-09-2017 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Arts had 10 mg voorgeschreven, maar 5 mg ingenomen (omdat ik al een week geen zaden/pitten had gegeten en doorgaans sterk reageer op medicatie). 's Avonds half 11 ingenomen, duurde ruim 12 uur voordat ik wat merkte van de medicatie. Geen last gehad van bijwerkingen en al met al zeer tevreden. Was redelijk geschrokken van alle verhalen, maar ik voelde me de hele dag[lees meer...] erop prima!

15-04-2019 | Vrouw | 25
Obstipatie
Verschrikkelijk middel. Zetpil gebruikt en na 2 minuten al de drang. Na een 3 kwartier op de pot bevende benen en uitgeput.

13-11-2016 | Vrouw | 26
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Totaal geen last gehad, wat lichte krampen maar dat was het ook. Deed wat het moest doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (507) - Antibiotica - penicillines breedspectrum