Ervaringen met Bisacodyl

misselijkheid buikpijn

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

13-11-2016 | Vrouw | 26
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Totaal geen last gehad, wat lichte krampen maar dat was het ook. Deed wat het moest doen.

25-07-2015 | Vrouw | 34
Darmproblemen - verstopping
ik gebruik dit medicijn al heel wat jaren en het werkt echt goed. Het werkt het beste als je op je nuchterige maag het medicijn inneemt. Ik heb als sinds jongs af aan last van verstopte darmen en ik kreeg in eerste instanties van die zakjes met poeder die je moest innemen, maar dat duurde te lang voordat het begon te werken. Toen kwam hij met bisacodyl en dat werkte snel e[lees meer...]n efficient. Voor mij is dit een hele goede oplossing en je moet het alleen innemen als je ook echt een grote verstopping hebt en bij mij werkt het perfect. Het is de ideale oplossing voor mijn probleem!

16-11-2014 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Voor mij al 35 jaar het perfecte middel, heb namelijk geen mooi gladde darmwand en daardoor kan ik makkelijk een darmontsteking oplopen. Neem elke avond voor het slapen 3 x 5 mg bisacodyl en heb geen problemen meer. De klachten van krampen die veel mensen ervaren heb je alleen in het begin van het gebruik. In het begin werkt ook 1 of 2 tabletjes. Na een aantal maanden [lees meer...]moet je er echt wel 3 nemen wil het nog werken. Koop ze tegenwoordig in een verpakking van 1000 stuks bij de apotheek, wordt het erg voordelig. Was er mee begonnen op advies van de internist, maar moet ze nu helaas zelf betalen zijn niet meer in het ziekenfondspakket. Perfect middel dus!

26-05-2013 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Op 25 mei 2013 begonnen savonds voor het slapengaan met 2 tabletten bisacodul ter voorbereiding van de endoscopie op 27 mei 2013. Ingenomen om 12 uur en gaan slapen. 2 uur later werd ik wakker en merkte dat ik naar het toilet moest. De enige bijwerking die ik had was dat ik lichtelijk misselijk was maar dit was te verwaarlozen. Hierna heb ik prima verder geslapen[lees meer...]. De ochtend erna nog 2 tabletten genomen. Werkte wederom na 2 uur weer. Ben tevreden over het medicijn. Geen bijwerkingen gehad. In combinatie met moviprep werkt het helemaal uitstekend.

03-06-2012 | Man | 46
bisacodyl
Ik ging al nooit vaak naar de wc, maar de laatste tijd liep het terug naar 2x per week. Ik liep dan dagen rond met buikpijn omdat ik wel moest, en het niet kwam. Qua voeding en drinken heb ik van alles geprobeerd, maar dat haalde weinig uit. Nu slik ik 's avond 1 pilletje bisacodyl, en 1 dag later ga ik keurig naar de wc, fantastisch! Ik ben alleen wat ongerust over eventu[lees meer...]ele bijwerkingen als ik hiermee doorga.

13-03-2012 | Vrouw | 34
bisacodyl
ik heb vroeger verschillende middelen tegen verstopping gebruikt maar geen van die is zo effectief, makkelijk te gebruiken en snelwerkend als bisacodylac. Bijzonder voor mensen met maagklachten is dit middel een oplossing. De enige wat ik kan adviseren is bisacpdylac niet innnemen als je binnen een uur niet in handbereik van de (eigen) wc bent!!!! het kan zijn dat je er e[lees meer...]en poosje blijft zitten. Dus niet voor het naar werk gaan innemen. in de avond ideaal.

20-11-2010 | Man
bisacodyl
Af en toe harde ontlasting / aambeien
Pilletjes werken heel goed en doen precies waar ze voor bedoeld zijn. Ik ben van mijn zeer hardnekkige aambeien af!

13-03-2010 | Vrouw
Obstipatie tijdens zwangerschap
Ik had al allerlei vieze drankjes en zakjes geprobeerd om vaker dan 1 keer in de 5 dagen naar het toilet te kunnen, maar die waren voor mij niet in te nemen vanwege de smaak. Nu Bisacodyl gebruikt, 's avond 1 tabletje genomen en smorgens meteen resultaat, zonder krampen of wat dan ook! Wat een opluchting!

28-07-2022 | Man | 56
bisacodyl (10mg)
Darmproblemen - verstopping
Na 5 dagen de zet pil hebben in gezet. Kwam het goed los Geen bij werkingen.

21-06-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
nadat ik de verhalen hier had gelezen was ik zelf bang om het te gebruiken, eigenlijk heb ik er vrij weinig last van gehad, een beetje kramp smorgens maar daarna is alles er wel uit. dit is mijn 2e verpakking wat ik gebruik in 2 jaar

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.